mijn dochter : kizim (zonder puntjes op de i)
heeft autisme : otizm var
daarom : oradan
reageren : cevap vermek of tepki göstermek
heftiger - feller : sivri
normaal : normal
Mijn dochter is allergisch voor paracetamol : Kizim alerjik parasetamol
Dit is zo ongeveer wat ik er kan van maken, maar als je tegen donderdagavond niet geholpen bent, kan ik het vragen aan mijn lerares Turks. Mijn kennis van de taal is jammer genoeg nog niet goed genoeg. Maar ik werk eraan ! :hihi:
Bedankt voor de reactie!!!
Intussen heb ik ergens op een ander forum ook wat info kunnen achterhalen , maar dat staat op een andere pc…ik zal dit wel hier zetten, maar dat kan van hetweekend worden. Het schijnt dat het de turken het woord autisme niet kunnen, maat het zien als een psychisch probleem, althans volgens daforum.
Ik laat het wel weten!!
**Otizm Nedir? ** Otizm, duygusal ve sosyal ilişkilerde kısıtlılık ve zorluk, dilin gelişiminde gecikme ve problemler, kısıtlı ilgi alanı ve garip tekrarlayıcı davranışlarla karakterize bir hastalıktır. Belirtilerin çeşidi ve şiddetindeki değişiklik nedeni ile bir yelpaze hastalığıdır. Otizmin pek çok alt tipi vardır. Özellikle atipik denilen tam otistik olmayan kişilerde tanı zor olmaktadır. Başka Şekilde Adlandırılamayan Yaygın Gelişimsel Bozukluk: (PDD-NOS: Pervasive developmental disorders not otherwise specified)
…
[FONT=Arial]Mijn dochter heeft autisme in de vorm van PDD-NOS. Ze kan daarom heftiger reageren dan normaal.
Mijn dochter is tevens allergisch voor paracetemol![/FONT]
vertaling voor u:
Kızımın, Otizm hastalığının ‘’[FONT=Arial][FONT=Arial]**Başka Şekilde Adlandırılamayan Yaygın Gelişimsel Bozukluk **(PDD-NOS: Pervasive developmental disorders not otherwise specified)‘’ şeklindeki rahatsızlığı vardır. Bu nedenle normalinden başka bir şekilde davranış gösterebilir.
Bunun yanında kızımın, ağrı kesici ilaçlara (parasetemol …vs.) karşı alerjisi vardır!.