Wie is er ooit in Didim/Altinkum geweest?

Hallo allemaal,

Wie kan mij iets vertellen over Didim/Altinkum? Ben uitgenodigd door Turkse vrienden daar, maar heb het idee dat het een soort van Benidorm is daar. Dus weet niet of ik alleen een bezoekje zal plannen of een vakantie. Is het gezellig, schattig, authentiek met die leuke turkse straatjes of is het één grote Engelse barstreet?

Groetjes…Ine :wub:

http://www.didymatravel.com/altinkum/big/altinkum0093.jpg

http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakantie/reactie_plaats/1801/

Zo ziet het er uit en op vakantiereiswijzer staan wat verhaaltjes. Ik ken alleen het orakel en ben daar geloof ik niet rouwig om…

Thanx voor je foto. Hmmmmm, lekker rustig strand met al die parasolletjes…:slywink: geloof niet dat ik daar graag tussen lig…

Groetjes…Ine

Wat mij opvalt aan dit plaatje is dat ik vooral turkse mensen zie!!!

:dag:

Ja, geloof dat je gelijk hebt. Heb wel gehoord dat het er vol met Engelsen zit. Maar die zitten misschien allemaal aan de bar…:smile:

Groetjes…

Wees blij dat het of Turkse of Engelse mensen zijn die daar verblijven en geen Russen!!! Hopelijk heeft deze bevolkingsgroep Didim nog niet ontdekt, in tegenstelling tot de rest van Turkije. En verder is het in het hoogzeisoen overal in Turkije zo druk op de stranden.

Dat is dus precies wat ik bedoelde…Geef mij maar een strand vol bevolking, en weinig toerisme!!
Wij zijn die hoek in geweest met een auto. En je ziet er niet veel toeristen…

De foto lijkt me genomen te zijn tijdens de vakantie van de turken…of op zondag…

Trof het strand van Side in die periode ook zo aan.

Buiten die periode zal het qua toerisme een stuk rustiger zijn;en inderdaad het bij ons hier niet echt een toeristische plaats,maar wel in de toekomst.

Hoi Hans,

Jij bent er geweest dus? Maar is het een authentiek Turks plaatsje of is het een uit de grond gestampte toeristenplek? Dat idee heb ik namelijk een beetje, omdat ik weet dat ontzettend veel engelsen daar in die buurt een huis hebben gekocht of gebouwd. Ik zit te twijfelen of ik weer gewoon naar Bodrum zal gaan en gewoon een bezoekje af zal leggen bij die vrienden of ik echt op vakantie ga daar. Wat ik gelezen heb op de vakantiereiswijzer is niet echt positief nl. Nou weet ik wel dat je die commentaren met een korreltje zout moet nemen, want sommige mensen zijn nooit tevreden, maar lees bijv. dat de stranden zo vies zijn en de mensen niet vriendelijk en dat je er alleen naar toe moet als je van zon strand en uitgaan houdt. Ik heb overigens nog nooit meegemaakt dat mensen in Turkije niet vriendelijk waren hoor, dus dat zal daar ook wel niet het geval zijn. Van een avondje op stap hou ik ook wel, maar hou niet van plaatsjes die alleen maar draaien om het uitgaan, dus één grote barstreet! Zie graag kris kras straatjes met sfeer…winkeltjes…wat barretjes…maar geen straten met alleen maar dronken gasten…
Maar kun je een beetje omschrijven hoe het plaatsje eruit ziet? Zou heel fijn zijn.

Groetjes Ine:dag:

Ik ben zelf 1 dag in didim geweest, vond het een toeristenoord, maar het was hartje toeristenseizoen en dan is het overal druk druk druk met toeristen!! Buiten het seizoen zal het er wel veel leuker zijn! net als de meeste andere turkse plaatsen langs de kust!!!

Didim is erg engels dronken mensen e.d. verder in de turkse vakantietijd ook veel turkse mensen die daar hun vakantie huisje hebben.Plaatsje is dus weinig authentiek.Uit de grond gestampt vakantie gebied. Prima voor een dagje :zon02:

Oké thanks Arda,

Dat dacht ik al wel, maar wilde het even bevestigd hebben. Ga dus toch maar ergens anders naar toe en breng een bezoekje aan mn vrienden daar. Want zoals jij het beschrijft in het kort…is niet wat ik zoek op mn vakantie voor 3 weken lang…

Dank je voor je reactie!!!

:chin:

Hey ben er ook een aantal dagen geweest, ouders van mijn ex hebben daar een huis. Het waren voornamelijk turken die ik daar zag en veel engelsen in de barstreet. Het is niet bijzonder al is de Tempel van Apollo daar die ligt, wel erg mooi is. In de omgeving daar zijn mooiere en wat mindere bekende plaatsjes. Ben ook een paar dagenin Gocek (1,5 uur verderop) geweest. Daar waren vrij weinig toeristen, meer turkse vakantiegangers en niet overdreven druk.

Hai,

O, dat plaatsje ken ik niet, ga het eens opzoeken. Dank je wel!!

Groetjes…:dag: