‘‘Ook is de bestemming van Wie Is de Mol? 2012 nog niet bekend. Maar eerder lekte dus al uit dat dit IJsland zou zijn. En dat komt wel overeen met het ruige karakter van deze foto.’’
Vanavond begint het dus reden om een oud topic een nieuw leven in te blazen. Bij mij kriebelt het ook om naar IJsland te gaan, wat is eigenlijk de beste reisperiode? In de zomer wordt het toch niet veel warmer dan 17 graden?
Je kan Ijsland het hele jaar bezoeken, de beste periode is afhankelijk van wat je wil.
Zomer: wandelen, rondreizen, het binnenland verkennen. Hou er wel rekening mee dat dit ook de drukste periode is.
Winter: wintersport en noorderlicht.
Maar ook de herfst is een prima periode: rustig, alles nog bereikbaar, noorderlicht soms te zien
Er zijn in Ijsland ook dagen dat het meer dan 20 graden is, hoor. Maar als je naar Ijsland gaat, mag je daar niet op rekenen. Je gaat naar Ijsland voor de prachtige natuur. Men heeft mij ooit eens het (Noorse?) gezegde verteld: er bestaat geen slecht weer, er bestaat enkel slechte kledij
Jazeker ga ik er naartoe voor de prachtige natuur. We kunnen nog niet boeken want mijn ouders moeten nog vrij krijgen, ik heb wel vakantie van mijn studie maar moet ook nog vrij vragen voor mijn bijbaantje bij de post.
Als dat rond is gaan we eerst eens kijken waar we naartoe willen. Mijn vader en ik willen graag naar Canada, IJsland en/of Noorwegen. We zouden eventueel met IcelandAir naar Reykjavik kunnen vliegen en daar een korte stedentrip maken van 5/6 dagen en dan nog 10 dagen in een Canadese stad verblijven. Of we kunnen een rondreis van 2,5 week maken. Langer dan 3 weken kan mijn vader die werkzaam is in een ziekenhuis als medisch analist ws. niet vrij krijgen. Bovendien zou ik bij een hele lange vakantie ook mijn bijbaantje moeten opzeggen want ook ik kan niet langer dan 4 weken vrij krijgen.