Ok in één woord, bah! Ik ben nederland zo ontzettend zat op het moment en zit erover na te denken om voor een tijd naar Oz te gaan.
Ik heb alleen een aantal dingen waar ik mee in m’n maag zit en blijf zitten…
Ik woon op mezelf in een huurhuisje, Wanneer ik terug zou komen wil ik er graag weer in maar huurhuisjes mag je dus niet onderverhuren!?
Ik heb twee poepies van katten die ik never nooit weg zou doen, maar mocht ik weggaan moet ik toch een tijdelijke opvang voor ze regelen… Enig idee??
En als laatste het meeneem geld, hoeveel moet je ongeveer bij je hebben om voor langere tijd (ongeveer een half jaar) te vertoeven in het buitenland??
Alvast bedankt voor eventuele reacties…
Gewoon doen! Huis verhuren is niet zo een punt, je moet even kijken of je huisbaas het eventueel ok zou vinden voor een bepaalde periode of dan maar illegaal.
Voor de dieren is toch altijd wel iemand?
Als je een jaar gaat werken en reizen moet je ongeveer 3.500 euro op de bank hebben, als je eenmaal daar bent moet je rekenen op westerse prijzen.
Het land is geweldig, als je geen geld meer hebt kan je altijd wel werken, de ervaring weegt niet op tegen het hier blijven.
Je raakt wel verslaafd dus weet waar je aan begint.
Hartstikke bedankt voor het reageren! Ik heb het nu zo geregeld dat ik in november alvast van het sfeertje ga proeven… Ga er sowieso voor een maand heen en ik heb er onwijs veel zin in! En nu maar hopen dat het inderdaad verslavend is, want dan zit ik er zo weer en is de drempel waarschijnlijk al een heel stuk lager…
Thanx!
Wij zijn nu 2 x in Oz geweest en het is verslavend!
Het is nu zo erg dat we heimwee hebben en er sterk over denken om definitief er naar toe te gaan. Ik ben nu druk bezig een baan te vinden en aan punten voor een visa kom ik ook. Twijfels alom maar mijn gevoel zegt:GAAN!!!
We hebben een koophuis, auto,huisdieren, banen, spullen en wat al niet meer, dus een hoop gedoe en geregel ook nog, maar dat laat me niet weerhouden. Geen probleem zo groot of er is wel weer een oplossing.
Ik weet zeker als je er geweest bent dat je meer dan over de streep bent en wie weet…
Ik sluit me graag bij je plannen aan; ben NL even goed zat en ben hard bezig om in november 2004 voor ongeveer een jaar naar OZ te gaan. Heb enige ervaring gehad in Thailand (maand juni) en dat was fantastisch. Je gaat dat jachtige, materiële leven hier anders bekijken. Daarvoor ben ik bereid een boel te laten (heb een koopwoning die ik moet verhuren en een goeie baan die ik ga opzeggen), maar IEDEREEN die ik spreek die dit (sabbatical year?) gedaan heeft komt herboren terug !
Weet niet hoe oud je bent, maar met mijn 32 jaar kan ik geen Working Holiday Visa krijgen, alleen een Tourist Visa voor max. 6 maanden. Dat betekend dat ik na 6 maanden wellicht “even” naar NZ, Bali of Thailand ga om vervolgens na een paar maanden weer terug te gaan naar OZ voor een visum van 3 maanden en dan terug naar NL.
Ik heb voor ca. 6 maanden spaargeld mee, maar ben wel van plan om tussendoor lekker back-to-basics fruit te plukken, op een cattlefarm te werken of dergelijke. Dat schijnt overal te kunnen en zwart uit betalen is daar meer regel dan uitzondering lees ik in diverse forums.
Ben heel benieuwd naar jou wensen en bevindingen. Ik hoor graag van je,