Wie Heeft Ervaringen Met Norghavo?

Je hoort wel eens negatieve berichten over vrijwilligersorganisaties.
M’n interesse gaat uit om te vrijwilligerswerk te gaan doen via de organisatie NorGhaVo. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaringen met deze organisatie hebben, positief, dan wel negatief.
Wie heeft meer informatie? Ik ben zeer dankbaar voor jullie reactie.
Groetjes, Mariska

Ik heb zelf geen ervaring met NorGhaVo maar het lijkt me wel een aardige organisatie. Maar wel opgericht vanuit een andere optiek als horizon Holland Foundation. Deze organisatie zendt ook mensen uit naar Afrika (Ghana) en Azië (SriLanka, Indonesië). Horizon Holland is van oorsprong (en nog steeds) in eerste instantie een ontwikkelingsorganisatie. We hebben al tientallen jaren ervaring met het uitzenden van vrijwilligers, professionals, en stagiaires. Het is een organisatie die gerund wordt door vrijwilligers. Voor je uitzending en de uitgebreide voorbereiding daarop zal je dan ook geen kosten verschuldigd zijn aan Horizon Holland of de counterpart terplaatse. Je kunt ze vinden op www.HorizonHolland.org.

Hartelijk bedankt voor je reactie! Ik begrijp dat het verschil tussen Norghavo en Horizon Holland ligt in het verschil met betalen. Nou, dat klinkt positief dat jullie van oorsprong nog een echte ontwikkelingsorganisatie zijn. Ik neem aan dat je zelf werkt voor de organisatie Horizon Holland. Op 21-7 heb ik dan ook een sollicitatiebrief naar jullie verstuurd en ik hou me dan nu ook extra aanbevolen!

Groetjes, Mariska