Hi,
Het is al een beetje vroeg, maar het gaat om de zomervakantie 2014 
Ik was er eigenlijk al uit, had eerst thailand in gedachten, maar vanwege de regentijd op andaman eilanden, toch maar verder gekeken.
Toen uitgekomen op maleisie, ook al een route bedacht. Maar nu blijkt dat volgend jaar juli de ramadan is en dat de bij oostkust er dan ook overdag bijna niets open is. Dus dat vond ik ook geen goed plan.
Maar waar dan wel heen?
We hebben een budget van ± 5000 voor 2 volwassene en 1 kind.
En planning was 3-4 weken weg te gaan.
Bedankt voor de hulp
Gr Inge
Hoewel het in Thailand regentijd is in juli, zou ik me echt niet laten weerhouden om te gaan. Het regent zelden of nooit de hele dag.
Maleisie tijdens de Ramadan is overigens ook prima te bereizen. Er zijn inderdaad dingen overdag gesloten, maar er zijn ook altijd wel dingen die wél gewoon geopend zijn. Met name in de meer toeristische gebieden.
Andere optie zou wellicht Indonesie zijn, maar op de meeste eilanden (behalve Bali) wordt er ook gevast. Daar zijn echter geen/nauwelijks winkels dicht. Nadeel van Indonesie tijdens de Ramadan is echter wel dat tijdens het suikerfeest (en de week ervoor en de week erna) het verkeer een chaos is. Veel bussen, treinen en vliegtuigen zitten vol, en het is enorm druk op de weg.
Ik heb mn info ook alleen van verschillende fora’s waardoor ik begin te twijfelen.
Als ik het goed heb gelezen dan is andaman een stuk mooier om te duiken dan bij krabi. En bij andaman zijn er verschillende duikshops dicht vanwege het weer. Dus dat vind ik dan zonde.
Ik las inderdaad dat in kuala lumpur enz het meeste nog wel open is, maar op perhentian je dan pas na 8 uur kan/mag eten en door de drukte kan het dan nog eens 1-2 uur duren voordat je eten ook echt heb.
Blijft lastig om een keuze te maken, het kan allemaal heel erg meevallen. Maar wil graag mn opties openhouden.
Bedankt voor het meedenken
Vietnam misschien een optie? Ik ben daar ook in onze zomervakantie geweest en het was prima te doen qua regenseizoen. In het zuiden hebben we bijna geen regen gehad, in het noorden was het op het einde van de dag 1 a 2 uur een flinke regenbui, maar daarna was het wel weer droog.