Wie heeft er handige tips over betaalbare/leuke hostels en trips in "Ushuaia"

Hola,

Como te va? Ik vertrek op vrijdag 24 november van BsAs naar het meest zuidelijke stadje van de wereld (Ushuaia). Zijn er mensen die deze trip al eens gedaan hebben en mij wat info kunnen geven over leuke betaalbare backpackers hostels? Ook wil ik graag wat leuke trips maken, deze moeten betaalbaar en natuurlijk de moeite waard zijn :slight_smile: Muchos gracias!!!

Suerte,

Tim :smile:

Het allerbeste hostel dat ik in ruim een half jaar in Zuid-Amerika heb gedaan, ligt in Ushuaia:

Hostel Antarctica

www.antarcticahostel.com

Het hostel kostte ongeveer 25 peso per nacht als ik me niet vergis. Het hostel is nieuw, ontzettend gezellig, heel ruim en mooi en doet een beetje aan als een Zwitsers chalet. Typisch een voorbeeld van een hostel waarbij het niét vervelend is om op een ‘slaapzaal’ te liggen en van gedeeld sanitair gebruik te maken.

Kijk op hun site, en daar zie je ook veel informatie over trips.

Veel plezier!

Met Hostel Alakaluf heb ik zeer goede ervaringen. Echt heel eerlijke lui. Kleding laten wassen maar m’n creditcard en dot cash zat nog in m’n broek. Eerlijk teruggegeven, echt super. Tegenover het Hostel zit een of andere pizzaboer met een Nederlandse naam. Bleek het van origine een Duitse eigenaar te hebben :retard:

Oude knip, dat wel, maar met een mooi uitzicht. Sowieso een fantastische plek om een keer geweest te zijn, Ushuaia.

www.alakalufhosteria.com.ar

Ter info voor degene die ook ooit plannen hebben daar naar toe te gaan: december is druk daar. Hoogseizoen en lastig om een slaapplaats te vinden. Vooraf iets boeken is aan te bevelen. Ben er zelf een paar dagen geweest, maar je kunt je er wel een week vermaken. Tierra del Fuego NP is werkelijk schitterend!