Wie heeft er ervaring met Singapore-Airlines ?

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar ervaring van mensen die al naar n-z zijn geweest.
Wij ( mijn man en ik) zijn van plan om in 2011 naar het zuidereiland tegaan voor 3-4 weken
.
Ik zie alleen ontzettend op tegen de vliegreis, o.a. de tussenstop in Singapore. dit wordt mijn eerste lange reis en we willen niet teveel overstappen.

Ook wil ik graag weten of je bij auto-huur echt een kreditcard nodig hebt, zijn er ook maatschappijen die geen kreditcard vereisen? zijn er dit veel?

Graag lees ik jullie bevindingen.

Hoi,

Wees blij dat je met Singapore Airlines wilt vliegen, absoluut de beste airline om vanuit NL naar NZ te vliegen. Ik ben nog niet in NZ geweest maar aankomend januari ga naar het zuidereiland. Het voordeel van Singapore Airlines is dat zij rechtstreeks vanuit Singapore op Christchurch vliegt. Vanuit Zuidoost Azie is geen enkele andere airline die dit doet. De overstap in Singapore is wel lang (zo’n 12 a 13 uur), maar Changi is zo’n geweldige luchthaven dat je er geen moment hoeft te vervelen: vlindertuin, bioscoop, mega shopping mall en nog veel meer. Daarnaast kun je gratis een rondtour door de stad maken wanneer je stopover langer dan 5 uur is. Doen! Dit is echt veel beter dan dat je in Auckland nogmaals moet overstappen (opnieuw inchecken) om naar Christchurch te vliegen. Het levert veel minder stress.

Afgelopen jaar ben ik met Singapore Airlines naar Australie gevlogen. Het is echt een van de beste maatschappijen: service is geweldig, lekker eten (kan echt in een vliegtuig), geweldig entertainment en voldoende beenruimte. Je hoeft echt niet tegen de vliegreis op te kijken!

Groeten

hoi,
ik ben niet met singapore AL naar n-z gevlogen, wel naar indonesie. Goede maatschappij, vriendelijk personeel, goed eten aan boord. Beenruimte is zowel bij singapore als cathay pacific aan de krappe kant, maar ben zelf ook niet een van de kleinste, en met welke maatschappij je ook gaat, het blijft iss een lange reis. Je kan er wel voor kiezen om bv een langere tussenstop van te maken en dat je dan in een hotelletje op het vliegveld lekker gaat slapen ipv de stad in of meteen door vliegt. En ook al is het een hele zit, hou in gedachten dat het het ECHT allemaal waard is!!!
van de kreditcards weet ik niet zoveel af, vind het zelf wel erg handig om te hebben, ook voor boeken van auto ed.
veel plezier en sterkte met de reis

Hoi!

Singapore Airlines is echt een toporganisatie. De mensen zijn vriendelijk, het eten is lekker en de service is echt helemaal super. Ook zit je best lekker in het vliegtuig (wat je lekker zitten wilt noemen voor heel wat uurtjes) met op zich wel lekker veel beenruimte. Ik ben niet met Singapore Airlines naar Australie geweest, maar naar Indonesie (Singapore). September 2010 ga ik samen met een vriend naar Nieuw Zeeland met Quantas. We zullen zien of Singapore Airlines te overtreffen is! Haha.
VEEL PLEZIER ALVAST!

Groetjes x

Omdat ik de laatste jaren Malaysia Airlines steeds meer vond tegenvallen, vlieg ik nu eigenlijk standaard met Singapore Airlines op internationale vluchten. Ik vloog recent nog vanaf AMS naar Singapore; en deze vlucht beviel erg goed. Helaas vliegt SIA nog steeds niet met hun gloednieuwe vliegtuigen (wel op andere trajecten vanaf Europa); het vliegtuig waarmee gevlogen wordt is verre van verouderd (maar het kan altijd beter en moderner :)). Ik vind de sfeer aan boord een SIA vlucht altijd fantastisch! Het eten is prima; ik vind het vooral fijn dat je makkelijk wat ‘extra’ kunt krijgen. Het enige minpuntje dat ik kon bedenken op die vlucht was dat het altijd erg koud is bij SIA vluchten; maar gelukkig kreeg ik een dekentje :)…heerlijk geslapen! :slight_smile:

Voor meer reviews van Wereldwijzer-leden over Singapore Airlines, kan je ook nog hier kijken:

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=22562

Hoe lang is het precies vliegen naar NZ?>>>

Wij vlogen in 2005 met SA naar Nieuw Zeeland, perfect. Als je een lange overstaptijd hebt kun je met de trein (half uur ongeveer) naar de stad.
Handbagage kun je afgeven tegen betaling. Lekker wat eten aan het water of nog even maar chinatown. Nog beter is een stopover om Singapore op je gemak te verkennen.
Reisden daarna nog tweemaal naar NZ met KLM en Air NZ, ook niet slecht.
In het algemeen liggen de prijzen van SA wel hoger. Wij gaan in oktober weer naar NZ, nu met Malaysian Airlines. Zijn benieuwd, hoe dit bevalt.
Kochten al in het begin van het jaar tickets tegen een zeer aantrekkelijke prijs. Vroeg uitkijken naar tickets loont vaak de moeite.
Margriet

Ik zit nog met een vraag ivm de bagage die je mag meenemen met singapore airlines: je mag 20kg bagage inchecken per persoon, maar nergens vind ik terug dat dit slechts 1 stuk mag zijn. Is het toegestaan om 2 tassen in te checken als het totale gewicht niet meer is dan 20 kg?

In 2005 namen wij 2 stuks bagage per persoon mee. Ze waren toen erg soepel met gewicht. Wij hadden ruim boven de 20 kg bij ons, was geen probleem.
Volgens mij kun je ook naar hun kantoor bellen, mogelijk op Schiphol, nummer mogelijk op hun website.

Singapore airlines is een van de beste airlines, full stop.

Absoluut een credit card meenemen. Je kan er in NZ overal mee betalen en je kan niks boeken zonder credit card.

Veel plezier,

Miekelien

By the way, ik woon sinds 8 jaar in NZ dus als je nog meer vragen hebt stuur me dan een mailtje

wij gaan binnenkort met SGPA via adam naar singapore en van daar naar auckland. Dus ben benieuwd. Ben alleen een beetje bezorgd over de geringe overstaptijd, wat 2,5 uur is.(heeft iemand deze al eens gehad???)
Als die 1e dus vertraging heeft dan wordt het misschien wel heel krapjes…
Maar goed laat wel weten hoe het afgelopen is :slight_smile:

terug vanaf christchurch en dan genoeg ruimte voor over te stappen om naar adam te gaan.

Ik wil bijna zeggen ‘Tis Singapore Airlines, dat komt wel goed’ :)…en dat is ook in 99,99% van de gevallen zo. Ze bieden die optie niet voor niets :)…enne een uurtje vertraging loop je alleen maar in Singapore op…want een uurtje later vertrekken betekent meestal gewoon dat ze wat harder vliegen (of wat meer hemelsbreed met soms turbulentie etc tot gevolg :)).

Hi,
Liggen er ook kussens en dekens standaard in het vliegtuig van SG?

Greets >>>

Ja,
kussen, deken, tandenborstel, tandpasta en sokken.