Wie heeft bezienswaardigheden tips??

Hallo allemaal!

Op 6 september aanstaande vliegen wij voor 3 weken naar Maleisie, onze eerste keer.

We reizen via de volgende plaatsen:
[ul]
[li]Kuala Lumpur (3 nachten)[/li][li]Taman Negara (2 nachten)[/li][li]Kuantan ( 1 nacht)[/li][li]Terengganu (1 nacht)[/li][li]Kota Bahru (1 nacht)[/li][li]Alor Setar (1 nacht)[/li][li]Langkawi (10 nachten)[/li][/ul]Heeft iemand tip voor ons wat we tijdens het reizen van plaats naar plaats kunnen bezoeken? We reizen met een huurauto, deze leveren we in in Alor Setar voor we naar Langkawi gaan.

Alvast super bedankt voor de tips!!

Groeten Daphne en Marc

Hoi Daphne en Marc,

Hoe hebben jullie je route bepaald als je nog niet weet wat je wilt gaan zien? Ik doe het meestal andersom ;). De lonely planet is een aanrader, staat alles in.

Ik ben niet zo’n enorm stadsmens dus twee dagen KL vond ik genoeg. De twin towers zijn natuurlijk een must see. Ik ben er niet op geweest, want dan moet je lang in de rij staan. Ik ben wel op de KL tower geweest, en dan heb je weer een mooi zicht op de twin towers. Onder de towers zit trouwens een enorme mall, met een erg lekker japans/sushi restaurant, op de 2e verdieping geloof ik. Een aanrader!

Mashid Jamek, moskee, vond ik wel interessant om te zien. Als vrouw moet je helemaal ingepakt ;).

Taman Negara ben ik niet geweest, maar daar gaan jullie vast in de jungle wandelen, en dat is erg leuk.

Als je toch bij Kota Bahru bent zou ik een paar dagen naar de Perhentians gaan, prachtige eilanden! Je kunt er heeeeel erg mooi snorkelen en duiken. Prijzen zijn prima! Vanuit Kota bahru ga je dan naar Kuala Besut (is niet ver) en dan met de boot.

10 dagen Langkawi lijkt mij wat veel, maar het is net waar je van houdt. Ik zou het zonde vinden. Daar in de buurt ligt ook Penang, ik ben er zelf niet geweest, maar schijnt leuk te zijn.

En de Cameron Highlands (theeplantages) tussen Langkawi en KL, vond ik ook erg mooi. 1 of 2 dagen daar zijn genoeg.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, veel plezier!