Wie gaat er ook naar Argentinie / Brazilie?

Hola,

Mijn naam is Stephanie en ik ben 25 jaar.

Na een half gestudeerd te hebben in Santiago de Chili (het Spaans heb ik dus aardig onder de knie), is het nu tijd om een ander stukje Zuid-Amerika te verkennen. 2 januari kom ik aan in Buenos Aires in Argentinie en op 15 februari vlieg ik terug vanuit Rio de Janeiro. Alles ertussen ligt nog niet vast.

Dit is min of meer mijn plan: Salta (noord Argentinie), Iguazu watervallen, dan door naar Brazilie. Vanuit Sao Paulo met vliegtuig naar Salvador de Bahia en dan met vliegtuig naar Rio om daar Carnaval te vieren.

Het lijkt mij leuk om voor in ieder geval een gedeelte met iemand samen te reizen of te meeten op een van de bestemmingen. Lijkt je dat ook gezellig en komen je plannen redelijk overeen, dan verneem ik het graag! :zon02:

Hoi Stephanie,

Ik ben ook van plan om in februari 2013 naar Brazilië te gaan. Het lijkt mij super om carnaval in Rio te gaan vieren, maar ik wil tijdens die drukte liever niet in m’n eentje daar rondlopen dus ik zoek ook een reisgenootje. En daarnaast is het natuurlijk veel gezelliger met z’n 2en :smiley: Over Salvador heb ik ook goede verhalen gehoord. We zouden daar kunnen meeten en dan naar Rio reizen. Ik ben 28, woon in Amsterdam en ik spreek ook een beetje Spaans en een paar woorden Portugees.

Tchau!
Marianne

Hoi Marianne,

Leuk om te horen dat je ook die richting opgaat. Goed idee om te meeten in Salvador. Ik was van plan om dan vanuit daar met het vliegtuig naar Rio te gaan, net paar dagen voor Carnaval. Helemaal eens dat het gezelliger is en een veiliger gevoel geeft als je met iemand optrekt, al zal je daar ook vast veel mensen leren kennen :slight_smile: Heb jij al wat gevonden om te overnachten in Rio? En heb jij al enig idee hoe aan tickets te komen voor de parada in de Sambadrome? Ik ben er nog druk mee bezig, moeilijk om een leuk betaalbaar hostel te vinden. Kennis in Brazilie ingeschakeld, wellicht komen daar nog goeie ideeen vandaan!

Wat zijn precies jou plannen? ga je erg lang op reis en ga je nog iets specifieks doen, studeren of werken? Heb je al wat ervaring met Zuid-Amerika?

Groetjes,

Stephanie

Hey Stephanie,

Ik heb alleen nog maar op de standaard hostelsites gekeken en daar liggen de prijzen toch al gauw rond de 40-50 euro per nacht (helaas). Ik zal ook nog wel even een kennis van me contacten; hij was vorig jaar met carnaval in Rio dus misschien heeft hij nog goeie tips. Het zou wel echt super zijn om de parade in het sambadrome te zien, maar het zal niet makkelijk worden om kaartjes te krijgen. Ik zag dat er wel wat topics al over gemaakt zijn, dus misschien kunnen we daar iets uit halen.

Ik heb vorig jaar een maand Spaans geleerd in Buenos Aires en toen ben ik via Iguazu naar Florianopolis gegaan en ik vond het zo leuk daar dat ik vervolgens bijna 2 maanden daar geweest ben (ook wegens geldgebrek trouwens ;)) Nu kan ik helaas maar 3 weken gaan omdat ik niet zo lang vrij kan krijgen van m’n werk. Ik ben dan ook van plan om alleen naar Brazilie te gaan. Het idee is nog vaag en ik heb ook nog niks geboekt, maar ik denk eraan om in ieder geval carnaval in Rio te vieren en dan via Ilha Grande en misschien Paraty verder te reizen naar Florianopolis om wat vrienden op te zoeken. Zoals ik al zei lijkt me Salvador ook heel leuk om mijn reis mee te beginnen. Hoe lang ga jij reizen? Ben je al vaker alleen op reis geweest?

Groetjes,
Marianne

Hoi Marianne,

Ik ga voor 6 weken. Het is de eerste keer dat ik helemaal alleen op reis ga. Ik ben al wel samen met een vriendin in Chili geweest voor een half jaar om te studeren. Gelukkig ook heel veel van dat land gezien, en dat was echt te gek! Maar alleen een verre reis maken is altijd iets geweest wat ik een keer mee wilde maken.

Het enige wat ik heb gevonden over redelijk betaalbare kaarten voor de parade is via deze website:

Dan sta je op de hoogste tribune (wel redelijk ver van de stoet), maar kost slechts 45 euro.
Ik ben van plan om in Rio vanaf de 6e tot en met de 15e te zijn. Hostels raken wel steeds voller, best lastig kiezen. Ook vaak vooraf betalen.

Ik zit te twijfelen of ik Florianpolis zal aandoen. Jij hebt het daar duidelijk naar je zin gehad. Wat maakte het daar zo leuk? Is er veel te doen?

Groetjes

Hoi Stephanie,

45 euro voor Sambadrome klinkt best redelijk. Ik heb ook ergens in een reisverslag gelezen dat die plekken achteraan op de tribune juist wel heel gezellig zijn omdat daar veel locals zitten.
Ik heb die kennis nog gevraagd om info over hostels in Rio, maar hij heeft overal en nergens geslapen dus concrete adressen had hij niet, maar hij zei wel dat hostels in Botafogo wat goedkoper zijn. En verder raadde hij aan om een appartement te huren, maar het lijkt mij juist leuker om met de mensen uit het hostel op pad te gaan.
Florianopolis is een laidback surfersdorpje. Ideaal om te relaxen en weg te zijn uit de drukte van de stad. Het is daar supermooi en iedereen kent iedereen. Het is een leuke mix van Brazilianen, Argentijnen en toeristen. Er zijn niet echt veel bezienswaardigheden, maar wel veel mooie natuur, tig stranden en als je van surfen houdt is het perfect (ik surf zelf niet, maar ik heb me prima vermaakt en er zijn genoeg scholen waar je les kunt krijgen).
10 dagen Rio is misschien wel wat lang…maar ik moet me nog even verdiepen in wat er allemaal te zien is (naast carnaval) en hoeveel tijd daarvoor nodig is. Ben je trouwens nu nog steeds in Chili of tussendoor weer terug in Nederland? En waar woon je in NL?

Groetjes,
Marianne

Hoi Marianne,

Wellicht dat ik Florianpolis ook nog even meepik dan, klinkt goed!

Dat ik in Chili was is inmiddels al weer 5 jaar geleden, ik studeerde toen nog aan de Haagse Hogeschool. Het was een ‘exchange’ tijdens mijn studie, Hoger Europese Beroepen Opleiding (HEBO). Nu werk ik inmiddels ruim 2 jaar voor een detacheringbureau binnen het bankwezen, en heb ik de mogelijkheid kunnen creeren om toch weer even voor wat langer weg te gaan. Ik woon sinds een jaar met veel plezier in het centrum van Den Haag.

Wat doe jij in het dagelijks leven?

Groetjes

Hoi Stephanie,

Florianopolis heeft tig stranden en ook een druk centrum, dus je moet wel even kijken waar je heen gaat. Ik heb in Barra da Lagoa gezeten. Ik zou in ieder geval wel op het eiland verblijven en niet op het vaste land want daar is niet veel.

Wat goed dat je zolang vrij hebt kunnen krijgen. Bij mijn werk is dat helaas bijna niet mogelijk. Maar goed, 3 weken is ook al heel wat. Ik werk bij de UvA als personeelsconsulent en ik woon sinds ruim 5 jaar in Amsterdam.

Die website van Green Toad bus is trouwens ook handig om pakketbusreizen bij te regelen. Toevallig zit mijn route er net bij. Heb jij je plannen al verder uitgewerkt?

Groetjes,
Marianne

Hallo dames!

Ik ben een beetje laat ermee, maar ik probeer het toch maar!
Heb jullie inmiddels al een reisgenoot gevonden? Of hebben jullie al iets met mekaar afgesproken?

Ik vertrek 28 januari naar Rio de Janeiro en zal 4 weken in Brazil verblijven. Wat ik graag wil zien is Iguassu Falls, Pantanal, Bonito, Ouro Preto, Buzios, Parati, Trinidad, Ilha Grande, Florianopolis. Salvador zou ik ook heel graag heen willen maar ben nog aan het oriënteren. Ik wil zoveel mogelijk zien van Brazil!

Oh ja, met de Carnaval ben ik in Rio.

Lijkt het je leuk om een stukje of een heel stuk mee te reizen? Laat het maar zo snel mogelijk weten, wie weet kunnen we hierover iets afspreken…
Lijkt me leuk! Ik ben trouwens Danielle en ben 30 jaar oud woonachtig in Rotterdam. Ik beheers de Portugese taal, altijd handig!

gr,

Danielle

Hoi Danielle,

Leuk om te horen dat je ook deze kant opkomt. Marianne en ik hebben reeds een en ander afgesproken en verblijven samen in Salvador (31 jan- 6 feb) en Rio (6-13 jan). Verder vertrek ik alweer 15 feb. Heb je al wat geregeld in Rio om te verblijven? Wij verblijven in Hostel Mango Tree in Ipanema. Wellicht hebben ze nog plek. Lijkt me sowieso gezellig om te meeten in Rio :slight_smile:

Groetjes,

Stephanie

1 like

Wauw wat een snelle reactie!!

Hey wat tof dat jullie mekaar gevonden hebben! Verblijven jullie 7 dagen in Salvador of gaan jullie ook naar omstreken? En hebben jullie al een accommodatie?
Ik zou graag naar Salvador willen maar niet in mijn ééntje. Zoals Rio de Janeiro, kent Salvador veel overvallen en straatroven. Gevoelsmatig lijkt het me toch iets veiliger als je met iemand samen ben.

In Rio verblijf ik bij mijn nicht thuis. Die woont in een studentenflat in (wijk) Botafogo. Ik zou het geweldig vinden om jullie te ontmoeten in Rio. Er valt heel veel in Rio te zien en te doen!

gr,

Hey,

Stephanie, je was me net voor met reageren :slight_smile: Blijkbaar is er goede wifi in Argentinie :wink: Hoe is het daar?
Danielle, het lijkt mij ook gezellig om te meeten. We verblijven in Salvador in principe de hele week, maar ik denk dat we zeker uitstapjes gaan maken naar de mooie stranden in de omgeving. Ben je al eerder in Rio geweest?

Groetjes,
Marianne

Hoi,

Marianne, het lijkt me zeker leuk om te meeten!! Ik ga voor het eerst naar Brazilië :slight_smile:

Ben wezen kijken bij cheaptickets.nl maar vond de prijzen erg tegenvallen. Een retourtje van Rio de Janeiro - Salvador (341 euro).
Aangezien ik naar Foz de Iguassu wil, was ik ook de opties aan het bekijken van Iguassu falls- Salvador en dan weer van Salvador- Rio.
Ik ben erover na aan het denken om een airpass aan te schaffen. Dan kan je 4 binnenlandse vluchten doen voor 399 euro dacht ik. Moet nog even kijken. Hebben jullie je tickets al?

Mocht ik besluiten om Salvador over te slaan, dan kunnen we alsnog in Rio afspreken. Lijk me leuk! Er valt zoveel te doen in Rio zelf en omstreken.
Ik geef anders mijn email… daniellesantosss@hotmail.com
Zou ik die van jullie mogen? Ik heb fb maar die geef ik liever niet zo op de forum.

Gr,

Danielle

Hoi Danielle,

Wij hebben de tickets al geboekt via Skyscanner, daar zijn ze wat goedkoper (althans toen wij ze geboekt hebben). Ik ben ook in Iguazu geweest, aan de Argentijnse kant, zeker een aanrader! Mijn e-mailadres is msmitmld@hotmail.com

Groetjes,
Marianne

Ik heb je een mail gestuurd.

Gr,

Danielle