Ik ben Daphne, 27 jaar en ik ben op zoek naar leuke reisgenoten voor een reis naar Rajasthan in maart 2011. Het lijkt me namelijk fantastisch om Holi in India te vieren!
Het liefst zou ik een georganiseerde reis willen doen. Ik heb al veel gereisd in ontwikkelingslanden en kan dus wel tegen een stootje, sterker nog, als cultureel antropoloog hoort dat een beetje bij mijn vak : ) Maar ik vind het ook prettig als ik weet dat er aan het eind van een dag sightseeing een fijn hotelletje op me wacht.
De meeste rondreizen in maart die ik tot nu toe heb gezien, kennen veel oudere reizigers. En het liefst zou ik met wat mensen van mijn eigen leeftijd reizen, dan heb je meestal toch sneller een klik en gespreksonderwerpen. Als we ons samen opgeven, weten we in ieder geval zeker dat er gelijkgestemden in de groep zijn!
Daarom nu mijn oproep: zijn er mensen die net als ik dol zijn op reizen, maar het toch ook fijn vinden als een en ander geregeld is? Zodat we ter plekke zelf kunnen kijken wat we willen gaan doen? Dan hoor ik graag van je!
Georganiseerde reizen die ik op het oog heb zijn de Shoestring reizen naar Rajasthan en Noord-India/Nepal, en de Sawadee reis naar Noord-India. Maar ik sta open voor suggesties!
ik ben n meid van 23 en ik wil in 2011 met mn collega’tje van midden 30 ook een reis door india maken…( wij werken in de zorg )
de reis die jij noemt heb ik al een paar keer bekeken, maar in eerste instantie willen wij in november gaan…
nou is het zo dat wij misschien moeten schuiven met de datum, dus er is een kans dat wij de rajastan reis in maart gaan maken…
als dat zo is laat ik je zeker wat weten :D…
groetjes Kim…
Ik Vera 28 jaar, wil ook heeeeel graag naar India. Het zit al heel lang in mijn hoofd. Zelf ben ik al twee keer georganiseerd wezen reizen naar andere landen, maar wil juist een keer niet georganiseerd reizen. De maand Maart lijkt me prima 3 of 4 weken maakt mij niet uit.
Alleen gaat mijn voorkeur uit om het zelf (samen met reisgenoot) te plannen en dus niet mer shoestring.
Leuk dat je reageert! India staat ook al heel lang op mijn lijstje!
Ik ben zelf ook al een paar keer georganiseerd op vakantie geweest, is goed bevallen al vind ik het een nadeel dat je zo weinig tijd krijgt om te acclimatiseren…
Voordeel is wel weer dat je in korte tijd veel kunt zien, en je niet druk hoeft te maken over vervoer en hotels enzo. Op reis zelf zoek ik het liefst zoveel mogelijk zelf uit, dus niet met 25 man achter een gids met vlaggetje aan, maar zelf met een taxi of tuktuk naar een plek te gaan en een lokale gids te vinden.
Ik zat zelf te denken om misschien met Shoestring te gaan, maar dan zelf een paar dagen eerder vertrekken om in Delhi een en ander te zien.
Maar ben benieuwd naar je ideeën! Welke plekken staan er bij jou in je top10? En ben je een lowbudget reiziger, of gaat je voorkeur uit naar een net, niet te duur hotelletje ipv een hostel?
Omdat ik nog geen ticket heb geboekt en heb nog geen exacte route. Ergens tussen jodhpur en varanassi?
Zelf ben ik ook eens met een single maar niet alleen reis geweest samen met iemand die ik op wereldwijzer.nl had gevonden super vakantie in Jordanie gehad, maar toch vielen mij de vaste tijden tegen om ergens naar toe te gaan en ook had ik veel te luxe hotels! een schoonbed is voor mij genoeg.
Ik houd natuurlijk wel van een beetje low budget (reizen:: bus met de trein i.p.v. met een taxi ect)en eten bij lokale eettentjes
Zelf heb ik al aantal websites waar je je treinkaartjes kan reserveren en ook hotels zijn van te voren al uit te zoeken uit de lonely planet. I.p.v. Shoestring, fox,djoser de reis te laten maen wil ik/ samen met iemand de reis en route plannen.
Om Holi mee te maken lijkt mij super, al die kleuren lijkt me echt geweldig!
Ik heb de site bekeken. We hebben dezelfde interesse als het gaat om het land en de periode, maar helaas niet dezelfde interesse in de manier van reizen. Ik wil toch echt liever backpacken met de lonley planet. Wie weet komen we elkaar daar nog tegen in de periode. Ik zal laten weten wanneer ik een ticket heb geboekt en een reisgenoot heb gevonden.
Hai Daphne, Ik ben ook van plan om in maart in mn upske een rondreis door India te gaan maken. Lijkt me onwijs gaaf. Ik keek bij Shoestring omdat dat volgens mij wat ‘jonger’ publiek heeft. Wil ook niet tussen alleen ‘oudere’ zitten (niks ten nadele maar een beetje leuke gesprekken…) Zelf ben ik trouwens 39 en een behoorlijke globetrotter. Normaal gesproken ga ik met een rugzakkie met vrienden maar dit jaar heeft niemand tijd/geld etc. Volgens mij kun je bij Shoestring ook opvragen wat de groepssamenstelling is (m/v, leeftijd enzo)…
Dat gevoel kreeg ik ook, heel veel succes en plezier!
En hai aan Suus!
Leuk dat je ook nadenkt over India! volgens mij heeft niemand zich nog ingeschreven bij Shoestring, heb net even de site gecheckt. Ik ervaar hetzelfde probleem met vrienden als het om reizen gaat, dus vind de reizen van georganiseerde organisaties echt een uitkomst!
Zelf denk ik na over de Rajasthan en de India+Nepal avontuurlijk reis van Shoestring, en de Noord-India reis van Sawadee. Allemaal in maart, om zo hopelijk holi mee te kunnen maken. De reizen hebben allemaal voor en nadelen, de Sawadee reis heeft in ieder geval de meeste dagen in Agra, lijkt me echt fantastisch. Maar Shoestring heeft inderdaad vaak een wat lagere leeftijdgroep. Moeilijk… keuzes maken… :wereld:
Anyway, ik hoor graag wat jouw gedachten en voorkeuren zijn, Suus! Wie weet kunnen we wel wat afspreken - dan weten we zeker dat we een clubje jonge mensen meehebben!
Ik had die 2 weekse reis Zuid india ‘on a shoestring’ op het oog. Die hebben ook een single-reis op 25/3. Ik kan helaas niet langer dan 2 weken weg. Nu ben ik niet single maar ik reis wel alleen. Zou dat mogen? Het is welleuk om niet alleen tussen de setjes te zitten lol2. Jij wilt volgens mij langer weg?:vak01:
Hi daphne,
Ik vind het ook echt leuk om eens een keer met een groepsreis mee te gaan. Het enige enge vind ik hoe de groepssamenstelling zal zijn. Het zou zeker leuk zijn als je een reis gaat maken en al wat mensen kent van hier!!
Die 2 weekse Noord India vind ik ook wel wat maar Zuid-India lijkt mij mooier qua natuur. Ik ben wel een natuurmens :zon02:
Ik schreef hiervoor aan Vera: jij wilt zeker 3 weken? Maar dat wilde ik aan jouw vragen. Excuses. Ik begin nu al de boel door elkaar te halen :redface: Sorry!
In 3 weekse reizen heb je veel meer keus. Maarja…zo lang kan ik niet weg :frown: Ben benieuwd wat je gaat doen!!!
Ik wil even laten weten dat ik via Shoestring geboekt heb voor de 2 weekse reis naar Noord India op 12/3/11. Er staat nog een alleenreizende op dus we zijn al met zijn 2en :zon02:
Ik heb er onwijs veel zin in! Het is de voordeligste reis in die periode (scheelt eur 200 a eur 300 met andere data!!) dus dat is alvast een leuke bijkomstigheid :wereld:
Wie gaat er met ons mee? :vak01:
Dank je wel! Jij ook heel veel plezier met het uitzoeken van een geschikte reis! Nepal is ook echt geweldig. Daar ben ik 3 weken geweest. Echt supermooi.
Groetjes,Susan