Wie die GoYvon dan?

Hoi allemaal!

Na een tijdje stilletjes mee gelezen te hebben, heb ik nu dan toch ook een account aan gemaakt. Dus bij deze stel ik me even voor.

Ik ben Yvonne en sinds september 2010 woon ik in China. Ik ging er heen om een half jaartje Engelse les te geven, maar ben er nooit meer weg gegaan!
Tot afgelopen januari woonde ik in Shaoxing, een stad niet ver van Shanghai. Sinds eind februari woon ik aan de andere kant van het land, in Shenyang, Liaoning provincie.

Ik werk momenteel als leerkracht Engels aan een universiteit. Hiervoor werkte ik op een ‘bilingual kindergarten’.

Mochten jullie meer willen weten; vraag gerust!

Groetjes Yvonne

Hoi Yvonne,welkom op wereldwijzer!
Hoe valt het leven mee in China,kan het me eerlijk gezegd niet voorstellen.
Heb je nog hobby’s buiten het les geven aan de universiteit?
Nou in iedergeval kan je altijd terecht met vragen en tips in het Chinaforum hier op wereldwijzer!
Wens je nog veel suc6 toe ,in al wat je nog gaat doen in de toekomst Yvonne!
Gewoonlijk sluit ik mijn welkomsberichtjes af met een leuke foto.(liaoning provincie in China)

http://scenery.cultural-china.com/chinaWH/upload/upfiles/2008-12/25/liaoning_provincecbcb062c52f69e5b60eb.jpg

Bedankt voor je reactie. Helaas kan ik de foto niet zien. Ben wel benieuwd.

Het leven is hier prima te doen. Anders had ik het zeer waarschijnlijk niet al anderhalf jaar vol gehouden :wink: Soms zijn er wel dagen dat ik heel gefrustreerd kan zijn over bepaalde dingen, maar die zijn er gelukkig maar weinig.

Naast het lesgeven lees ik veel {helemaal nu ik een kindle heb happy!), ga regelmatig een stuk rennen of schrijf voor m’n blog.

Nou wat leuk dat alles met je goed gaat in China,Yvonne!
Hoe ben je erop gekomen om het zo ver tegaan zoeken,om les tegeven in China?
Heb je soms geen heimwee naar Nederland en je familieleden?

Het plan was om voor 7 maanden naar het buitenland te gaan: 5 maandjes China en daarna nog 2 maanden reizen.
5 maanden China was niet genoeg en daarbij ontmoette ik ook mijn vriend. 1 semester werden er 2, 2 werden er 3 en sinds januari hebben we beiden een nieuw jaarcontract.

Echte heimwee heb ik nooit echt. Natuurlijk mis ik familie en vrienden wel, maar nooit zo erg dat ik naar huis wil. Ik mis voornamelijk de kleine dingen: niet even makkelijk kunnen bellen, met vriendinnen de stad in voor een drankje, verjaardagen etc.

Zag dat jij de forumbeheerder ben geworden voor België? Leuk! Aankomende zomer ben ik waarschijnlijk een paar dagen in België. Moet alleen nog beslissen welke stad het leukste is. Nog tips? :wink: