whatsapp in za

Heb een vraag over het gebruik van whatsapp in za. Werkt dit gewoon met je eigen simkaart ? Ik weet dat gewoon bellen niet lukt en je daarvoor een prepaid moet hebben. Maar hoe zit het met whatsapp ?

Whatsapp gaat dan via wifi…maar laat je sim wel in je foon zitten. Mocht je prepaid gebruiken dan zal whatsapp via de ZA sim geconfigureerd worden.

Sent from my SM-J510FN using Wereldwijzer mobile app

ok dank je wel ! Krijg net een mail van vodafone dat mijn simkaart het daar gewoon doet. niks aan de hand dus…

Tuurlijk doet die het daar, maar pas op he, je bent bent wel in een ander land, andere tarieven. En ja watsapp werkt hier ook hoor, dat werkt via het internet. Net alsomin NL. Dus geen probleem

ok dank je !

Ik zit bij Tmobile en die hebben best stevige buiten EU tarieven, ik weet niet wat het bij Vodafone kost ?
Ik heb normaal een SIM-olly van €11/mnd voor 1GBdata +2 uur bellen, bij TMobile kost data buiten EU :
Travel & Surf XS Kost € 9,99 voor 10 MB geldigheid 24 uur
S € 19,99 25 MB 72 uur
M € 29,99 50 MB 7 dagen
Afrekenen per MB is €5/MB ! €60 Max.

We gaan 3 weken dus als ik continue bereikbaar wil zijn dan pak ik goedkoper een lokale SIM-kaart van 1-2GB met lokaal en internationaal bellen via https://b4i.travel/za/
Neem gewoon een extra (oude) telefoon mee voor de bereikbaarheid en lokaal gebruik en "s-avonds in de lodges als er WIFI is ga ik wel weer ff online met de eigen Phone…

Klopt, neem een lock vrije telefoon mee, en koop een lokale sim MTN is een goede provider, eigenlijk beter dan Vodacom, Vodaphone
airtime en internet er op… En in de accomodatie hebben ze steeds vaker nu wel wifi. Met wel niet snel en veel kan er ook niet mee versturen (grote bestanden bedoel ik)

maar ja je bent op vakantie en zonder, is ook wel lekker hoor!!!