:zon02:Bij deze wil ik een beroep doen op de al om aanwezige kennis op dit forum wat betreft de westkust van Amerika.
Van eind Augustus tot half September hebben we (mijn vrouw en ik) de volgende route gepland,
Dag 1 aankomst Los Angeles
Dag 2 Palm Springs
Dag 3 Phoenix
Dag 4 in de middag aankomen bij de Grand Canyon
Dag 5 Grand Canyon
Dag 6 in de middag aankomen in Las Vegas
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Death Valley
Dag 9 in de middag aankomen bij Yosemite NP
Dag 10 Yosemite NP
Dag 11 in de middag aankomen in San Fransisco
Dag 12 San Fransisco
Dag 13 San Fransisco
Dag 14 Monterey
Dag 15 in de middag aankomen in Santa Barbara
Dag 16 Santa Barbara
Dag 17 Santa Barbara
Dag 18 Santa Barbara
Dag 19 Santa Barbara
Dag 20 in de middag aankomen in San Diego
Dag 21 San Diego
Dag 22 in de middag airport hotel Los Angeles
Dag 23 terugreis naar Nederland
Wie heeft er nog goede ideeen wat wel en/of wat niet te doen onderweg, is er ergens nog een Ghost town. Met andere woorden wat moeten we beslist zien en wat is haalbaar? en dan de plaatsen waar we langer zijn, vanuit Santa Barbara kunnen we natuurlijk nog mooi het binnenland in, misschien naar het strand (geen strand mensen) of naar Beverly Hills, kortom alle goede ideeen zijn welkom.
Hi
Nou voor deze post heb ik geen bril nodig
Waarom wil je zo lang in Santa Barbara gaan logeren? Zo veel is daar niet te zien en je besteedt vrijwel geen tijd aan Los Angeles. Is dat met opzet?
Ik begrijp dat je rustig wil beginnenn want Palm Springs is maar een paar uur rijden van Los Angeles. Ik zou daarna niet naar Phoenix gaan maar overnachten in Sedona. Joshua Tree NP zou ook een optie zijn va LA.
2 nachten aan de rim in GC (maak een reservering www.grandcanyonlodges.com kan wel als je wil gaan wandelen. Neem van Sedona via Flagstaff en Cameron de east entrance van GCNP. Dan rijd je al langs de rim naar GC VIilage. Na het bezoek kan je GC verlaten via de south entrance en via Williams , Seligman en Kingman naar Las vegas rijden. Tussen Seligman en Kingman heb je nog een stuk R66 en je komt later nog langs Hoover Dam over de nieuwe Colorado River bridge.
Death Valley naar Yosemite is een lange rit en er is heel veel te zien onderweg. Ik zou aanraden om te overnachten in bv Mammoth Lakes of Lee Vining en dan de volgende dag naar Yosemite te rijden. Die extra dag kan gerust van SB nemen…
Monterey naar SB via hw1 neemt het meest van de dag. je zal willen stoppen langs hw1 en wellicht ook Hearst Castle bezoeken.
De beste ghosttown in de USA is Bodie. Als je in Mammoth of Lee Vining overnacht kan je de volgende dag eerst naar Bodie voor je Yosemite binnenrijdt.
Beverly Hills ligt nog 2 uur rijden van SB. Ik zou daarvoor in LA gaan overnachten.
Yeehaw
Toch maar mooi handig dat je geen bril nodig hebt!
Wat betreft Santa Barbara, ik heb ook een vrouw en zij heeft ook een wil, zij wilde dus een paar dagen aan de kust in Santa Barbara!? geen spelt tussen te krijgen. Wat zij graag wil is een rust puntje aan het eind v/d vakantie.
Om te beginnen, was ik vergeten te vertellen dat alle hotels op de route al geboekt zijn, daar is niets meer aan te veranderen.
Sorry dat ik hierin niet duidelijk genoeg was en dat je het grootste gedeelte van het bericht voor niets hebt geschreven.
Wat ik dus wel graag zou willen weten hoe we deze route zo optimaal mogelijk kunnen benutten.
We hebben vorig jaar een rondrit op Cuba en Maleisie gedaan en achteraf misschien een paar leuke dingen gemist. Ik weet dat je toch niet alles kunt zien in 23 dagen, maar is er op deze route misschien iets waar we vlak bij komen en wat de moeite waard is om te bekijken?
als ik heel eerlijk moet zijn vind ik dit een triestige route. 23 dagen is een mooie tijd om de prachtige natuur te zien en dat mis ik bij jou. Wonderlijke plekken zoals Sedona, Bryce Canyon, Zion en Monument Valley ga je missen en je bent zo dichtbij…dit moet je je beklagen!
Ik geef je de volgende raad:
Probeer jou wederhelft ervan te overtuigen dat je hier ook perfect kan rusten. Ga een paar dagen op het strand liggen in Domburg. Of kom eens gezellig naar België, wij hebben ook leuke badplaatsen. Ik kan je De Haan aanraden. Trouwens, cruisen door California, Arizona, Utah en Nevada is hééééééél ontspannend.
Vraag aan de geboekte hotels of je je verblijf niet wat kan wijzigen en zoals Yeehaw zegt, enkele nachten Santa Barbara te schrappen. Ik zou ook niet naar San Diego gaan.
Ik denk dat het duidelijk is dat Wim de reserveringen niet wil wijzigen maar verder ben ik het met je eens Frederik. Als San Diego in de route wordt opgnomen zou ik daar langer blijven dan in SB
Tussen Phoenix en Grand Canyon rijd even door Sedona en neem de oostingang. Ondewrweg heb je nog de Sunset Crater Volcano en Wupatki NM loop en in Cameron is een trading post
Tussen GC en Las Vegas kan je stoppen in Seligman (R66), dan via Hackberrey naar Kingman rijden en voor Vegas stoppen bij Hoover Dam en de nieuwe brug.
Voor de route naar en in Death Valley moet ik even weten in welk hotel je hebt geboekt.
Santa Cruz en zijn boardwalk tussen SF en Monterey. Monterey aquarium, Cannery Row en je kan zelf whalewatchen 17 miles drive en Point Lobos SR
Richting SB: Big Sur coast, Julia Pfeiffer Burns SP, elephant seals Piedra Blancas, Hearst Castle, Morro Rock
Ik weet dat als je een vraag steld op een forum er ook antwoorden kunnen komen die je minder leuk vind.
Mijn toch simpele vraag aan jullie was of er in deze route (die gewoon de uitgebreide versie is van de Best off the West van Holland International) plaatsen zijn die ik perse zien moet.
Jullie zijn de kennisbank en jullie zullen inderdaad de beste plekjes weten.
Yeehaw dank je wel voor het beantwoorden van mijn vraag, hier heb ik wat aan.
In Death Valley zitten we in hotel Stove Pipe Well, ik zou het waarderen als je hiervoor nog een route weet met bezienswaardigheden onderweg.
Voor Frederik, als je weet dat de hotels vast staan, wat heeft het dan voor nut om mij deze vakantie tegen te maken!
Waarschijnlijk bedoel je het niet verkeerd, maar het was mijn vraag niet.
Vroeg vertrekken uit Las Vegas. Neem ca160 (Blue Diamond hw) naar Pahrump. Dan Bell vista rd die overgaat in Stateline rd naar Death Valley Junctiuon. In DVJ heb je het Amargosa Operahouse. Sla links af op 190 naar DV. In Death Valley neem de weg naar Dante"s View en weer terug. Ga vervolgens naar Zabriskie Point. Hier is ook Furnace Creek Inn maar die is gesloten in september. je kan wel door de prachtige tuinen lopen.
Sla daarna links af op Badwater rd. Bezoek Devils Golfcourse en Badwater. Dan terugrijden via Artist Drive. Je kan daarna (als het niet te heet is) nog wat wandelen bij Golden Canyon. Ga naar het visitor center in Furnace Creek om over DV te leren. Daarna naar Borax Harmony works en via Mustard Canyon terug naar 190. Even verderop is de wandeling bij Salt Creek. geen schaduw. Daarna devils Cornfield aan je linkerhand en Mesquite Dunes aan je rechterhand. Hier is een grote parkeerplaats. Net ten westen van Stovepipe Wells is een korte zijweg naar het prachtige Mosaic Canyon. Vraag in SPW om een east facing room in het Roadrunner of 49 building. daar zijn de beste kamers en de mooiste uitzichten. Stargazing in DV is geweldig.
Vul je tank in Las Vegas en eventueel ook nog in Pahrump. Benzine is erg duur in Death Valley en dan is de pomp bij SPW nog het minst duur.
Yeehaw
tuurlijk bedoel ik het niet verkeerd, het is gewoon mijn mening. Mijn voorstel gaf ik jullie dan ook als hulp/tip om zoveel mogelijk te kunnen zien.
Ik weet ook niet precies hoe “vast” een boeking bij een hotel kan liggen. Een “neen” heb je en een “ja” kan je krijgen. Amerikanen zijn over het algemeen geen moeilijke mensen dus misschien willen ze wel iets wijzigen…