Hallo mede Australië fans,
Ik wil volgend jaar in ongeveer 6 weken van perth naar Darwin of andersom. Nu ben ik aan het kijken of ik dit met de bus (Greyhound), een huurauto of 4wd wil gaan doen. Ik zat zelf te denken om eerst een 4wd te huren voor ongeveer 10 dagen en dan van Darwin de Gibb River Road, Bungle Bungle en Kakadu en dan weer terug naar Darwin om de auto in te leveren en dan de rest met de bus te doen. Of is voor het hele traject een 4wd aan te raden? Dit is alleen nogal duur dus vroeg me af of dit echt nodig is?
In principe heb je in Kakadu geen 4WD nodig.Dat ligt al bijna helenmaal vol met asfalt.
Als je de Jim Jim falls wilt bezoeken heb je wel een 4 WD nodig maar ligt eraan welke tijd je gaat. Toen wij daar waren werd zelfs afgeraden om met een 4WD te gaan.
Je kunt ook met een bus naar Broome of zo rijden en van daaruit met een 4 WD een rondje maken via GRR en op de heen of terug weg bij Bungle Bungle aan gaan. Vanuit Broome kun je dan ook nog een stukje omhoog naar Cape leveque. Autohuur in Broome is wel iets duurder maar je spaart op drop off kosten en die zijn enorm als je de wagen daar laat staan.
Vanaf Broome kun je ook weer met de bus naar Perth of omgedraaid.
Kijk even verder in de posts daar staan verschillende stukken over WA geschreven.