West-Amerika met de bus

Hallo,

Ik ga in april 2012 naar het westen van de VS. Ik ben pas 18, en ga alleen, dus ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer daar. De steden zijn natuurlijk goed te bereiken, maar ik ga natuurlijk ook de natuur in. Plekken die ik graag wil zien, zijn bijvoorbeeld Yosemite, Death Valley, Bryce, Zion, Grand Canyon en Monument Valley. Zijn deze plekken goed te bereiken met de Greyhound bussen? Want ik neem namelijk een 2 maanden-pas (ik ga ook een maand naar het zuid-oosten van de VS) van Greyhound, dus als ik met deze bus kan gaan, scheelt dat heel wat in de kosten.

Hoe zit het verder met het eten op nationale parken? Heb je ook gewoon gemakkelijke fastfood tentjes, waar je een hamburgertje kan halen, of zit het allemaal wat gecompliceerder?

Ten slotte nog de shuttle-bussen. Ik neem aan dat elk nationaal park wel ongeveer dezelfde prijzen heeft qua shuttle-bussen, en in welke prijsklasse moet ik dan ongeveer denken?

Alvast bedankt :wink:

Groeten,
Julian.

Ik ben zelf op onderzoek uit gegaan, en ben tegengekomen dat de Greyhound bussen tot een bepaalde plek rijden, en dat je van daaruit via een andere bus moet nemen om daadwerkelijk bij het park uit te komen.

Wat betreft Yosemite NP:
De Greyhound bus rijdt vanaf San Francisco naar Merced. Vanaf Merced moet ik de bus pakken naar Yosemite NP. Ik kan de bus nemen op Road 140, en dan kom ik uit bij Glacier Point. Is dit een mooi punt om te beginnen, of kan ik beter vanaf daar nog een andere bus pakken naar een andere locatie?

De shuttle bussen in de parken zijn gratis. Hiermee bedoel ik de bussen die in de parken de hele dag de zelfde route rijden.
De hikers bus naar Glacier point in Yosemite is niet gratis.
ik heb verder geen verstand van reizen met de bus, maar ik vraag me af of er een bus van Glacier point naar de valley gaat.

Het eindpunt van Road 140, wordt op deze site: “Yosemite” genoemd:
http://www.yarts.com/pdfs/fares.pdf

En volgens dit kaartje, ben je dan direct in de Valley:

Dat zou dus erg mooi zijn, maar volgens deze pagina, moet ik vanaf daar nog een bus nemen naar de Valley:
http://www.yarts.com/pdfs/120fares.pdf

Is het eindpunt dus nou wel de valley, of moet ik dus wel nog een bus nemen naar de valley?

Als je het kaartje moet geloven lijkt het er inderdaad op dat je tot in de Valley komt. Met de 120 ga je verder richting Lee Vining over de tioga pas.
Op dit kaartje kun je zien waar de bus in Yosemite valley stopt.