Wij hebben een vlucht AMS - LAX 24 december en vliegen 6 januari terug. We reizen als gezin met 2 pubers van 16 en 17. We zijn nog niet aan deze kant van de USA geweest, wel aan de andere kant. Ik wil heel graag the grand canyon zien, verder staat niets vast. Vanwege het winterweer en de feestdagen die in deze vakantie vallen heb ik een paar vragen:
Wat is leuk/handig om te doen met Kerst? Juist naar universal studio’s omdat er dan bijna niemand is, of is dat een misvatting? Of is er iets bijzonders te doen in kerstsfeer? Bijvoorbeeld een kerstdienst in cristel cathedral in garden grove? Of…?
Is de Zuid rim van the grand canyon dan goed te doen? Is het leuk om dan de kloof naar beneden te lopen en te overnachten, of is dat te koud/donker/nat en kun je in de winter er beter overheen vliegen? Vanaf waar?
Kun je vanaf daar zonder risico op afgesloten wegen naar Glen canyon om de dam te bekijken en vanaf daar naar Zion? Of is er een betere route?
Ik wil van het nadeel in die periode een voordeel maken, een paar ideeën waarvan ik graag hoor wat het leukst/haalbaar is:
-juist naar Yoshimite en daar langlaufen oid (is dat te doen, mooi, waar huur ik materiaal, wat is een mooie route, kun je auto met sneeuwkettingen huren/meenemen vanuit nl?
-juist naar DV, want nu niet te heet zoals in de zomer?
Is deze route dan mooi:
-scenicbyway12?
-waar is het leuk mountainbiken?
-hoe is het in die periode in SF? of beter overslaan, ik vind het behoorlijk uit de slinger, maar als de kust vooral te doen is ivm het weer, dan lijkt het me wel aardig, maar volgens mij is het in dit deel van Amerika juist tof om van de imposante natuur te genieten, zeker als je er voor het eerst komt?
-wegblijven bij Yoshimite en SF en juist naar het mooie weer van SD, palm springs en andere leuke zuidelijke mogelijkheden zoals…? En een cabrio huren ipv een 4x4 met sneeuwkettingen? Of juist nu een rv, omdat je bijv. door DV mag.
Hoop dat er iemand is met reiservaring en goede tips voor de kerstvakantie. Alvast bedankt!!