Werkvisum 19 jaar

Hoi!

Ik ga binnenkort in Thailand werken, bedrijf gaat al mijn papieren regelen, maar nu hoorde ik van iemand, dat een bedrijf niet zomaar een werkvergunning voor je mag regelen als je onder de 20 jaar bent. Ik ben (zoals de titel al zegt) 19 jaar.
Ik heb de ambassade in Den Haag gebeld en zij zeggen dat ze mij daar niet mee kunnen helpen.
In principe hoor ik dit wel van het bedrijf zelf, maar ik wil toch het zekere voor het onzekere nemen en het nog een keer checken. Iemand enig idee? Of iemand die weet of er nog een andere organisatie is die ik hierover kan bellen?

Nee hoor, die regel bestaat niet. En als ze al zou bestaan zou het waarschijnlijk 21 jaar zijn, wat een wettelijke leeftijd is hier, en geen 20.

Een werkvisum bestaat trouwens niet, om te werken zul je een non-immigrant B visum nodig hebben (moet je bij een Thaise ambassade/consulaat, dus buiten Thailand, aanvragen) en een work permit, aan te vragen bij je lokale labor office.

HI Blur,

Voor zover ik weet mag je niet in Thailand werken,tenzij de vacature niet door een thai uitgevoerd kan worden.

De leeftijd speelt geen enke;le rol voor zover ik weet.

De ambassade weet uberhaupt niet veel)))) Het is altijd mazzle hebben wie je als ambtenaar voor je hebt)))

Ben benieuwd voor welk bedrijf je gaat werken?

laat iets weten.

Je vis moet ook in orde zijn,let daar goed op,anders is het een verloren vlucht((

groet

frank

Volgens mij zijn er inderdaad geen leeftijds-eisen gesteld.
Het is wellicht wel moeilijker aannemelijk te maken waarom je toekomstige baas uitgerekend jou in wil huren in plaats van een Thai.
OF: Wat maakt jou zo anders/beter tov een Thai?

Hi Joep,

Ik heb er ook nu 3 maanden gezeten,maar ik moet er toch niet aan denken,dat ik daar moet werken.
Ook een cafe beginnen,en niet eens achter je eigen bar staan,bevalt me ook al helemaal niet,dus ik heb een hoop geleed,gezien,en gedaan,en vooral besloten,wat ik niet ga doen, de komende jaren,wel… heel veel naar Thailand gaan.

groet

Frank

Cafe beginnen en zelf achter de bar staan kan zonder problemen. Moet je wel een werkvergunning hebben natuurlijk, maar dat is in dat soort zaken eenvoudig te regelen.

Ach Frank, ik werk hier nu bijna 10 jaar en moet er niet meer aan denken om ooit nog in NL te moeten werken.
Enerzijds zou ik er de grootst mogelijke problemen mee hebben om me weer aan te passen aan de NL mentaliteit, werk-cultuur en dagelijkse werk-gewoonten.
Anderzijds zoek ik het niet om gemiddeld genomen tussen de 50% en 60% van mijn salaris te besteden aan belastingen, sociale voorzieningen en (onnodige) verzekeringen.

Natuurlijk had ik in het begin ook aanpassingsproblemen om voor een Thais bedrijf te mogen werken en menigmaal heb ik op het punt gestaan om er brui aan te geven, maar uiteindelijk zijn het bedrijf en ikzelf aardig naar elkaar toegegroeid, werk ik 4 dagen per week tot volle tevredenheid en dat ga ik nog lang volhouden.