…
Beste Marc en Martine,
Ik las jullie bericht op wereldwijzer.nl, en bij al een tijdje op zoek naar een mooie plek waar ik in ruil voor kost en inwoning lekker kan klussen. Maar laat ik mij eerst even netjes voorstellen.
Ik ben Marianne, 44 jaar, alleenstaand moeder van Gwendolyn van 19 jaar en ook poezenmoeder van 2 katers Tim en Tom en oude dame Roosje. Ik woon in amsterdam, en heb tot voor kort gewerkt als Hotelreceptioniste en daarvoor als Concierge bij de Brandweer. Ook heb ik gewerkt als schilder, en ik ben dan vooral heel goed in héél netjes schilderen van muren. Verder kan ik aardig omgaan met een stuk hout, zaag, boormachine en alles wat groeit en bloeit. Ik woon al aardig wat jaartjes zelfstandig, en al het kluswerk in en om mijn eigen huis heb ik altijd zelf gedaan. Mijn motto is dan altijd eerst zelf proberen, en pas als ik er écht niet uit kom roep ik hulp in van familie of vrienden.
Ik zou graag een paar weken een werk vakantie willen doen in een mooie streek, en het liefst daarbij nog meer ervaring opdoen in het klussen. Als mijn krabbeltje jullie aanspreekt kunnen jullie mij een mailtje sturen naar mijn e-mail adres ; mariannecaminada@gmail.com.
Vriendelijke groet,
Marianne Caminada
Hallo M&M ben zelf 55j en was 15 maanden aan de L’ardeche om een oudere dame te helpen om van een hele oude woning, gite’s te maken ! Aangezien dit nu ten einde is ben ik op zoek naar iets nieuw ! Ben zo ongeveer van het meeste op de hoogte en zou my graag nuttig maken, als U dit iets zegt laat het my dan weten op myn email: fredje_reserve hotmail.com
Grts Freddy
Beste M&M. Het lijkt mij zeer leuk jullie een tijdje te komen helpen voor kost en inwoning. Mijn laatste werk was klusjesman, en daarbij deed ik natuurlijk van alles. Ben 45 jr, en lijkt me heerlijk een tijdje compleet van de bewoonde wereld af te zijn en in de pure natuur te leven. Ben beginnend gitarist en hou van diepzinnige gesprekken. Als dit jullie aanspreekt en/of jullie willen meer weten dan hieronder mijn adres. Mijn naam is Mark. Zeer vriendelijk groetjes :-))
Mark van Hout
email: 11jansmit11@gmail.com
Goedendag M&M,
Ik ben bezig om volgent jaar maart (2010) voor langere tijd in Frankrijk te werken en wonen. Ik ben 21 jaar en zelfstandig werkent kok, het werk dat ik ook graag in Frankrijk wil doen. Mijn Frans is op het moment nog matig maar daar wordt hard aan gewerkt. Het gebied waar jullie wonen is erg mooi en trekt mij. Hebben jullie misscien suggesties of ideeen voor mij?
vriendelijke groet, simon
hoihoi,
ja mooi is het hier zeker!! en dat komt ook omdat de bevolkingsdichtheid hier relatief laag is.
dat wordt nog vergroot door het seizoensgebonden leven, waardoor het zeer druk is in de zomers en daarbuiten het soms treurig stil. (wat de natuur weer ten goede komt)
om hier werk te vinden is per definitie moeilijk, al heb je nog zoveel capaciteiten.
hier wonen en werken verdient de voorkeur om de taal razendsnel te leren, dat kunnen we uit eigen ervaring zeggen!
Er is hier buiten het hoogseizoen dan ook betrekkelijk weinig te doen.
Er zijn wel restaurants, vaak in combinatie met een hotel/auberge, maar ook die zijn soms maanden dicht door te weinig klandizie.
In je eigen vak-gebied hier een baan vinden lijkt me veel meer dan moeilijk alleen.
Als je van alles aan wilt pakken, flexibel bent en avontuurlijk ingesteld, vergroot je je kansen wel!
Maar dan zul je in dit arme gebied ook met minder genoegen moeten kunnen nemen. Bij ons thuis, waar we de oproep voor geplaatst hebben, hebben we erg veel te bieden, maar geen geld of luxe ;-). De laatste tip die vanuit ons hart komt; het is een luxe om met erg weinig geld en geen luxe toch een heerlijk leven te ervaren en te leven!! succes en doe wat je hart je ingeeft!
heb met veel belangstelling jullie bericht gelezen
ben zelf ook van plan die kant op te gaan
mijn vriend woont in marcillac het enige probleem is dat ik daar graag aan het werk wil
en dat is wel moeilijk
de taal begint te komen
ik ben jaren kapster geweest en zit nu op kantoor maar benook niet afwijzend van andere werkzaam heden
hebben jullie soms een suggestie
met vr gr heleen zentveld