Werken Voor 6maanden In Florida

Hey…

Ik en een vriendin zijn van plan om voor 6 maanden in florida te gaan werken…
Kunnen jullie mij misschien advies geven hoe ik een baan kan zoeken?
Heeft iemand misschien suggesties…?

En hoe het zit met een verblijfsvergunning?

Bij voorbaat dank

Groeten Martijn

Hoi Martijn,

Voor een langere tijd naar de USA om te werken is best wel moeilijk om zelf te regelen, dus zijn er wel een paar organisaties met wie je evt zou kunnen gaan. Maar dat kost dan wel iets.
Wat voor baan wilden jullie, of maakt dat niet zoveel uit?

Als jullie een horeca baan willen dan is een goede organisatie HRC international.
HRC International
Hertogsingel 104 6214 AG Maastricht
Netherlands
T +31/(0)43-3510070
F +31 43 351 0057
Website : www.hrc-international.com

Kijk ook maar even naar de website daar staat alles uitgelegd in detail en hoeveel de kosten zijn. Ook is er een overzicht van soort werk dat er beschikbaar is, in Florida zal zoiezo veel te vinden zijn in de horeca sector. Het wordt ook gebruikt als org. die stages vindt dus je moet wel even opletten welke banen betaald zijn en welke niet.

Verder zijn er nog de “gapyear” organisaties die ook 6maanden werk kunnen regelen, of soms kan je zelf de baan vinden, en dan regelen zij het visum. Je zult ws een J-1 Visum hebben en die krijg je moeilijk als je geen sponsor (werkgever) hebt. Dus als de organisatie die bemiddeling doet gaat het een heel stuk makkelijker. Kijk eens op websites als www.joho.nl en dan bij de Work Abroad Services.

Ik heb zelf drie maanden gewerkt in een zomerkamp in New Hampshire dat was echt helemaal te gek. Ik ga dit jaar weer terug met CCUSA, die kunnen ook Practical Training regelen. zie hun website www.ccusa.com Dit zijn dus ook weer een soort stages en ws ook niet altijd betaald werk dus dat moet je dan even met hun bespreken.

Nou ik hoop dat deze links iets verder kunnen helpen- succes!

Floor