Wonen en werken in de USA

Hallo,

Ik ben op zoek naar werk in de Verenigde Staten.
Mijn voorkeur gaat uit naar Chicago Illinois.
Wie heeft er tips voor mij?

Groet,

Nick

Hi Nick

Wat voor werk zoek je wat voor industrie??? Ik werk woon in de VS in Boston werk in de horeca als asistent restuarant manager in een hotel. Ik zit hier met een J-1 visa student / werk visa voor 18 maanden. Dit ging via een bemiddelings bureau. http://www.hrc-international.com/ bevalt erg goed kost wel een paar $$$. Mijn visa verloopt in Juni en ze bieden mij ook aan dat ze mijn visa willen sponseren een H visa maar ik wil blijven reizen en werken!

ik hoop dat dit je op weg helpt wil je meer info laat het me weten

Gerrit

Hey Gerrit,

Wat leuk om dan toch eens iemand te ontmoeten waarbij het is gelukt om met hrc-international naar Amerika te gaan. Ik heb dit zelf ook geprobeerd maar ze zijn wel erg streng met hun eisen. Ik heb een afgeronde HBO opleiding in het toerisme met daarbij hotelmanagement maar ik kwam niet in aanmerking. Dus voordat je deze tip geeft, goeie tip wel hoor maar kan valse hoop zijn en een erge teleurstelling (zoals ook bij mij, ben er nog ziek van!! haha) Zelfs een echte hotelopleiding op MBO niveau weliswaar was niet voldoende. En op site schrijven ze als ik het me goed herinner dat je alleen bij voorkeur een toeristische opleiding moet hebben maar zo niet dan vinden ze er wel wat op…jaaaa…jaaaa!
Welke opleiding heb jij gedaan als ik vragen mag?

Hi Dutchy

MHS Middelbare hotel school. Ik vind jou reactie erg raar op mij overkomen. Ik brief + CV ingestuurd, telefonisch intervieuw gedaan op gesprek geweest en een gesprek gehad met het hotel en ik was Good to go. Het ging erg makkelijk! Ik moet hier bij wel zeggen dat ik een redelijke junior globetrotter ben gewerkt in UK, Germany, Cruise vessel, Austria, Spain, en nu de VS en slechts 24 jaar oud. En goed engels spreek.

Wil nu naar Nieuw Zeeland!!!
Gerrit

Hey Gerrit!

Is toch goed dat het bij jou is gelukt!?
Jij vindt mijn reactie raar, ik vind HRC raar. Heb een HBO opleiding toerisme/hotelmanagement afgerond. Daarbij 3 jaar op een University gestudeerd in Amerika. 5 jaar werkervaring in Nederland en Canada.
Leek mij genoeg zoals op de site staat geschreven…
Maar heb mij al iets van 3/4 jaar geleden aangemeld. Misschien zijn de regels wat versoepeld. Wat goed is want iedereen zou dit moeten mogen meemaken!

Succes in NZ!

Hey Dutchy

Meld je opnieuw aan. Je hebt naar mijn mening dan een baan in een hand om draai. Jouw verhaal gezien is it a dun deal. Ze staan te springen om mensen. werk hier in een groot hotel 950 kamers en er werken er hier 12 via HRC uit NL, Belgie, Duitsland, Hongarije, Frankrijk, engeland. Dus als je dit wilt meld je maar aan. Ik zou eventueel ook wel contact met hun op kunnen nemen heb meer mensen via hun aan een job geholpen.

Cheers

Gerrit

Hallo mensen,

ik heb net de opleiding Toerisme en Luchtvaartdienstverlening afgerond en wil graag nu voor een paar maanden in Amerika werken als receptioniste of animator… iets in die richting…

kan iemand me hierbij helpen aub…

hallo ik zou daar ook graag gaan werken en wonen ik heb daar kenissen die bedrijven hebben en mij ook wel een baan willen doen en op weg helpen maar kan gaat dat zo makkelijk of zijn er toch nog eisen waar je(ze) aan moet voldoen?
ik ben er net weer 2 mnd geweest en vond t weer fantasties voel me daar gewoon thuis