Werken tegen kost en inwoning

Bonjour

Je cherche pour un petit boulot en France contre le vivre et le couvert. C’est une raison très simple: Je veux étudier la langue française là. C’est pour une demi-année à partir de juin 2009. Quand je rendre aux Pays-Bas je veux étudier pour un professeur français. Je cherche une place qui me donne la chance parler français avec des erreurs, et où je peux partir avec parler français couramment!

Vous voulez m’envoie un message quand vous connaîtrez une place pour moi?

Merci,

Jeroen
–:arrow:
Hallo

Ik zoek een baantje in Frankrijk tegen kost en inwoning. Het is vanwege een simpele reden: Ik wil de franse taal leren. Het is voor ongeveer een half jaar, meer kan ook, vanaf juni 2009. Wanneer ik weer terugkom in Nederlandwil ik de docentenopleiding Frans gaan doen. Ik zoek een plaats waar ik met wat foutjes in de franse taal kan praten, en achteraf terug kan gaan met een vloeiend frans sprekende stem!

Wilt u mij een bericht sturen wanneer u een plaats voor mij weet/heeft?

Alvast bedankt,

Jeroen

Hej! Werken tegen kost en inwoning kan in principe overal in Frankrijk. Denk aan ‘werken bij de boer’, campingwerk, druivenplukken, etc. Het ligt er dus aan wat je aanvullende wensen zijn…

Aangezien je het bericht in het Frans typt schat ik dat je Frans al redelijk is (of anders doe je er in ieder geval veel moeite voor), dus aan motivatie ontbreekt het niet.

Bovendien moet je ook voor jezelf nagaan of je ergens direct wil gaan werken ( = veel werk zoeken), of dat je via een organisatie in NL wil gaan (deze helpt je met zoeken). Een voorbeeld van zo’n organisatie is www.doublea.nl. Zij bemiddelen in campingwerk. Je kunt daar je periode aangeven en dan zoeken zij een plek voor je! Is wellicht een idee…

Als receptionist op een camping leer je goed de taal!

Succes in ieder geval!

Bonjour Jeroen,
hoe oud ben je? Heb je een rijbewijs? Mischien is het een idee om ons te komen helpen met onze activiteiten op ons bedrijf in de zomer, de kinderen te brengen en te halen naar hun activiteiten en als het touristenseizoen minder wordt en de scholen weer beginnen, de rest van het jaar hier een cursus Frans te doen? Kijk alvast maar even binnen op www.marottevins.com en stuur graag even een reaktie naar [EMAIL=“elviravd@wanadoo.fr”]elviravd@wanadoo.fr . Alvast bedankt voor je reaktie, Elvire