Hey,
Ik ben 22 en wil volgende jaar naar amerika om daar een jaar te gaan werken. Ik had eerst gedacht om te reizen, maar dat kan ik niet betalen dan dacht ik aan een stage van 6 maand maar zou niet weten hoe en wat en waar en ook weer het financiele. Dus dacht ik maar van waarom gewoon niet gaan werken om zo de kosten te drukken en ook wel een interessante ervaring op te doen, een land leer je pas echt kennen als ke daar leeft, werkt en woont.
Mijn vraag is: weet iemand wat de eerste stappen zijn, ik weet totaal ni hoe ik er aan moet beginnen, het enigste da ik weet is dat het moeilijk word om ten eerste visa te krijgen en ten tweede werk.
Weet er iemand of kent er iemand organisaties die je helpen als buitenlander die in amerika wil werken?
dank je
ik wil hetzelfde doen , maar dan zo snel mogelijk en misschien blijven
In principe kun je dit soort zaken prima zelf regelen. Probeer een bedrijf te benaderen voor een stageplek; een pro-actieve houding zal zeer aantrekkelijk zijn voor werkgevers!
Verder kun je van alles over visa en regelwerk vinden op de website van US Citizenship & Immigration Services.
De VS kan trouwens best een pain in the *ss zijn voor visa en immigratie. Ook al eens bedacht om een stage te doen in een stad als Toronto of Montreal? Canada is een stuk makkelijk om binnen te komen en de bevolking is een stuk wereldser georiënteerd. 
awel, de laatste tijd speel ik nu met de gedachte om 6 maand canada te doen en 6 maand amerika. 1 jaar canada zie ik niet zitten door het weer. Zijn er tips waar je terecht kan voor een visum voor canada en werk?
Voor amerika ben ik van plan om van eerste keer de amerikaanse ambassade te contacteren.
hi kijk op www.interexchange.org deze kunnen je zeker assisteren.
maar het is niet goedkoop, check it out, groetjes,