Werken op een horse ranch in Amerika

Hoi allemaal, ik ben Emma en ik ben 17 jaar.
Al een tijdje zit ik te denken om volgend jaar (2013) naar Amerika te gaan, om daar te werken op een paardenboerderij. Alleen heb ik totaal idee waar ik moet beginnen. Daarom had ik de vraag of er misschien mensen zijn die ook zoiets hebben gedaan, en of zij mij misschien informatie konden geven waar te beginnen, wat zij gedaan hadden en waar.

Ik wil graag op een niet al te grote boerderij werken, het liefst in de binnenlanden van Amerika.

Ik hoor graag van jullie!

Hoi Emma!

Ik heb hier totaal geen ervaring mee, maar je zou eens kunnen kijken op WWOOFof er ranches in hun netwerk zitten.

Hoi! Dankjewel voor je reactie, ik zal eens kijken!

Hallo Emma,

Agrixperience werkt met een partnerorganisatie in Amerika en bemiddelt in stageplaatsen. Deze partner heeft onder andere stages bij horse ranches in verschillende staten in Amerika.
Wij begeleiden je bij het verkrijgen van het J1 visum, ook als je al een stageplek hebt.

Vr. groet,

Catrina
Agrixperience
info@agrixperience.nl

Hoi Emma,

ik ben zelf ook 17 jaar en ik wil volgend schooljaar, dus eind 2012, ook graag naar een paardenranch, om natural horsemanship te leren. Ik ben nu volop op zoek naar een ranch, alleen vind ik het akelig om alleen te gaan. Als je het leuk zou vinden om samen te gaan, zou ik graag kennis met je maken. Ik woon in Noord-Brabant, in de buurt van Breda.

Groetjes,
Michelle

Hallo, ik ben nieuw op het forum, even voorstellen ik ben 16 jaar en ik wil zo vroeg mogelijk naar Amerika verhuizen. Dus, 18 (of eventueel 21, want ik heb ergens gelezen dat mensen vanaf 21 voorrang krijgen, klopt dat?)

Ik wil heel graag reizen in Amerika en onderweg geld verdienen (door bijvoorbeeld bij pariculieren te helpen: op kleine of eventueel farms of zo) dan heb ik ook geen hoog diploma nodig (denk ik?), op mijn 18e heb ik normaal gezien een ASO diploma in België, is dat goed genoeg?

Is de beste manier voor mij om binnen te raken vanaf mijn 18e meedoen met de green card loterij? Of kom ik op een andere manier in aanmerking voor een visum voor langere tijd?
Ik ben dus zeker en vast bereid om te werken, daar niet van :smiley:

Alvast bedankt!

Dezelfde vraag komt steeds terug, maar men leest blijkbaar niet de eerdere antwoorden door, of de nieuwe vragenstellers denken mogelijk dat zij zo ‘bijzonder’ zijn dat hen wel zal lukken waar anderen op stuk lopen.

Nog 1 keer dan maar: ‘zomaar even’ naar de VS verhuizen kan niet. Dat kon wel in de jaren 1880 waar je na een half jaar riep: ik ben nu Amerikaan en dan het antwoord kreeg: welkom, hier mag je kiezen, hier moet je belasting betalen.

Tegenwoordig is het meer: welkom in de VS, ga nou maar weer weg.

Bijvoorbeeld: ‘zomaar even’ acteur/actrice worden, gaat zelfs voor Amerikanen heel moeilijk. Vandaar dat de eerste vraag in Los Angeles is als je zegt acteur/actrice te zijn: welk restaurant? En dat geldt voor goed opgeleide Amerikanen.

Werken zonder een officiele werkvergunning (meestal een 'groene kaart – verblijfs- en werkvergunning) kan wel, maar als je opgepakt wordt (en die kans is redelijk groot), dan word je het land uitgegooid en hoef je de eerste 5/10 jaar niet meer terug te komen. Er zijn wat uitzonderingen op die regel, vooral in de landbouw, ga maar eens rondneuzen opde website van USCIS (de Amerikaanse immigratiedienst) of het ministerie van landbouw www.usda.gov.

Verder zijn zo ongeveer de enige mogelijkheden de VS in te komen:

• trouwen met een Amerikaan(se) (wel van het andere geslacht dan het jouwe),

– een groene kaart winnen via de green card lottery (gratis invullen via het ministerie van buitenlandse zaken (www.state.gov onder ‘diversity visa’) (NIET LATEN AFZETTEN DOOR MENSEN DIE DAT TEGEN BETALING WEL ‘EVEN’ ZULLEN REGELEN)

– een bedrijf vinden dat jou ZO nodig heeft, dat ze de tijd, moeite en (veel) geld ervoor over hebben om je het land binnen te halen.

Beter is: ga een zomer werken in een kinderkamp of bij een pretpark of ga eens maximaal 90 dagen rondreizen in de VS. Kun je een beetje zien hoe de VS je bevalt, want hier zijn is heel wat anders dan hier naartoe willen.

Zoals ik graag mag zeggen: dromen is prachtig, maar hou wel je ogen open. En van buiten de VS ziet het land er heel anders uit dat van binnen.

Overigens: deze waarschuwingen geef ik niet omdat ik de VS niet leuk vindt. Integendeel: ik woon hier al 36 jaar en zou niet meer weg willen. Ben zelfs Amerikaan geworden (en Nederlander gebleven). Wil alleen maar zeggen dat hierheen verhuizen leuker lijkt dat het mogelijk zal aflopen. Je hebt hier wel alle vrijheid, maar daaronder valt ook de vrijheid om dood te hongeren!

Bezint (en doe onderzoek), eer gij begint, dat is niet voor niets een goede oude Nederlandse zegswijze.

1 like

Ik heb wel alle vorige reacties gelezen

Maar iedereen zijn of haar situatie ligt nou eenmaal anders, daarom dat dit een forum is, niet?
Moest ik denken dat ik ‘zomaar even’ kon verhuizen zou ik hier geen hulp en info vragen, maar goed.

Bedankt voor de duidelijke oplijsting voor hoe je aan een green card kan geraken!

Hallo,

Mijn plan is om in november naar amerika te gaan en dan te gaan werken op een horse ranch tegen kost en inwoning. Moet ik hier ook een visa voor hebben? Ik ga 2 maand naar amerika.

Alvast bedankt!

Je mag standaard 3 maanden in de VS verblijven zonder aanvullende visa. Voor vrijwilligerswerk heb je doorgaans geen werkvergunning nodig. Echter kunnen immigratiebeambten soms lastig zijn, dus in dit geval zou ik verzwijgen dat je gaat werken (zelfs al is het onbetaald).

goeden middag ik ben een alleenstaande vrouw van 51 en mijn wens is om tegen kost en inwoning naar amerika te gaan inderdaad bij een paardenranch.ook al is het inde huishouding maakt niet uit
graag zou ik iemand wilen vinden die mij kan begeleiden om daar eindelijk naar toe te gaan.groet fiet

Hallo Fiet,

Lees deze post nog eens:

Agrixperience werkt met een partnerorganisatie in Amerika en bemiddelt in stageplaatsen. Deze partner heeft onder andere stages bij horse ranches in verschillende staten in Amerika.
Wij begeleiden je bij het verkrijgen van het J1 visum, ook als je al een stageplek hebt.

Vr. groet,

Catrina
Agrixperience
[EMAIL=“info@agrixperience.nl”]info@agrixperience.nl

Hey, ga jij met een bepaalde organisatie Wiebrich? of heb je alles zelf gevonden?
grtjs

hallo ? nee ik ben op zoek naar een reisgenootje die ook mee wilt.samen kunnen we de kosten delen en is ook veel gezelliger dan alleen.alleen ik heb nog geen ranch gevonden waar ik kan gaan werken en logeren.groetjes fiet