Ranch werken Amerika

hey,

Ik zou graag van de zomer voor een paar weken op een ranch in amerika willen gaan werken, samen met een vriendin van mij. Ik zou dan vooral met de paarden willen werken. wie kan me daarbij helpen, want op internet kan ik niet echt iets vinden.

gr tanja

Ik weet niets van paarden, maar met Google had ik al direct raak!

Google met zoektermen: work ranch horse USA

Hee, kijk eens op www.wwoofusa.org, dat is een organisatie van biologische boerderijen waar je kunt werken in ruil voor kost en inwoning. Inschrijven kost ongeveer 20 euro en daarna heb je toegang tot de lijst met boerderijen. Ik heb er zelf heel goede ervaringen mee. **

Op www.helpx.net kun je hele leuke plekken vinden met paarden. Zelf heb ik via deze organisatie in Duitsland met paarden kunnen werken.

www.helpx.net

Groetjes Meike

ps Zelf wilde ik in Canada met paarden werken, heb dat toen via Travel Active gedaan. Dat is absoluut geen aanrader! Slecht georganiseerd en ik kwam terecht op een bomenkwekerij met een alcoholist als baas. Niet doen dus.

Via deze site kun je reageren op vacatures: www.yardandgroom.com
Bedenk wel hoe lang je wilt gaan. Als je langer dan drie maanden wilt is het heel lastig om alles voor elkaar te krijgen ivm visum. Ze zijn super streng. Als je Canada ook een optie vind zou ik dat eerder proberen omdat die minder streng zijn. (heb ik gehoord).

Op die site kun je gewoon rondkijken en aanklikken wat je leuk lijkt. Als je iets leuks hebt gevonden kun je het beste via hun site reageren. Ik heb ervaren dat de bedrijven dat prettiger vinden.

Veel succes en ik hoop dat het lukt!