Werken en wonen op ranch?

Weet iemand waar ik ga mijn examen op een amerikaanse ranch kan werken? Ik hou heel erg van paarden, en ik rij al sinds mijn 6e. Waar in amerika maakt niets uit. Maar kan iemand mij helpen? Het is dan voor ongeveer 2 a 3 maanden

Gaat dus niet, je mag als toerist niet werken. En cowboys zijn er hier geoeg, die hoeven ze niet in te voeren.

Wat je zou kunnen proberen is zoeken naar een plek waar ze een zomerkamp voor paardrijders organiseren (bijvoorbeeld gehandicapten) en vragen of je daar mag komen helpen.

Als een toerist mag je officieel niet werken, maar er wordt desondanks heel wat afgeWOOFFd op de ranches. Vrijwilligerswerk, dus dat mag dan weer wel, zolang je het niet te lang zult doen.

Bedankt, dan ga ik naar andere landen kijken!

Kijk eens op www.yardandgroom.com. Daar staan ontzettend veel vacatures op als je met paarden wilt werken. Niet alleen Amerika, want dat is iid bijna onmogelijk om te gaan werken. Maar ook ontzettend veel andere landen.

Hoe het precies met werken, visa en vrijwilligerswerk in Amerika, weet ik niet precies.

Wel weet ik dat je via HelpX.net veel vrijwilligerswerk op ranches kunt vinden.

Wat je ook kunt overwegen is om naar Canada te gaan. Daar is het vrijwillig werken op ranches via WWOOF en HelpX veel uitgebreider!

Als je een visum wilt voor de VS, kun je voor informatie terecht op de site van de USCIS. Werkvisa kun je niet zomaar krijgen, daar kleven heel veel voorwaarden (en lang wachten) aan vast.

Voor Canada kun je inderdaad een WHP aanvragen, zodat je tot een jaar lang kan werken (betaald en legaal).