Werken op de Nederlandse Antillen

Hallo!

Ik ben Dominick (m), 20 jaar en geboren en getogen in België. Ik ben het leven hier een beetje beu, en ben van plan om er een jaar tussenuit te gaan. Ik zou graag een jaar gaan wonen en werken op een van deze prachtige eilanden.
Ik heb nog geen concrete plannen, maar is er misschien iemand die me een beetje op weg kan helpen?!?
Ik zou het liefst ergens in de horeca werken omdat ik daar ervaring mee heb, en hoop zo voldoende te kunnen verdienen om mijn verblijf daar te betalen. Ik wil dus niet zomaar op vakantie, ik wil er echt (minstens) een jaar gaan wonen!
Alle hulp en info is welkom!
Alvast bedankt, groetjes uit antwerpen!!!

Hallo Dominick,

Ik heb zelf 4 maanden op Curaçao gewoont en gewerkt en dat is mij zeer goed bevallen. Het was wel lastig om werk te vinden, maar ik weet niet hoe het nu met de arbeidsmarkt staat. Werk in de horeca moet zeker lukken. Volgens mij werken de meeste buitenlanders die op Curaçao gaan wonen/werken in de horeca.

Ik heb zelf contacten met accommodaties op Curaçao en kan tegen een kleine vergoeding voor je bemiddelen als je wil?

Ik hoop dat je iets met deze info kan!

Al weer tegen een vergoeding. Mmmmm dat is echt niet nodig!!!Dominick, horeca werk is er zat, als dat het is wat je zoekt voor dat jaartje. Zo nee, wat zou je dan willen gaan doen? Wil je best wat namen van bedrijven mailen waar je een open sollicitatie naar toe zou kunnen sturen. By the way…deze site wordt gelezen door velen net al jij met en zonder ervaring, niets tegen vergoedingen hoor!!!

groetjes Anneke

Hoi Anneke zou je mij ermee kunnen helpen met zo´n lijst met bedrijven waar ik mn sollicitatie eens heen zou kunnen sturen?

bij voorbaat dank!

hoi ik merijn en wil graag werken op curacao weet iemand hoe ik daar in contact kan komen via wat voor organisatie? b.v.d.

Hoi, mijn naam is Pauline en ook ik ben het een beetje beu in dit koude kikkerlandje en zou graag voor minstens een jaar naar een van deze prachtige eilanden gaan!

Ik heb veel ervaring in de horeca en dit zou ik dan ook graag willen doen. Ik heb begrepen dat het niet zo heel moeilijk is om in die sector werk te vinden en een verblijfplaats moet ook wel lukken denk ik, ik vraag me alleen af wat het totale kosten plaatje is voordat je er goed en wel zit en hoe lang het duurt om alles te regelen! Je moet hier (in mijn geval NL) veel regelen met papieren, vliegticket enz enz.

Als het kan wil ik van de zomer of daarna graag heen, maar ik moet natuurlijk wel weten hoeveel geld het gaat kosten en hoe lang het duurt voordat je alles ongeveer geregeld heb. Ik wil het namelijk wel eerst allemaal goed voor mekaar hebben voordat ik daar heen ga! Dus diegene die me kan helpen, reageer alsjeblieft of stuur me even een mailtje! Bij voorbaat dank!

Groetjes Pauline :wave:

dag pauline ik ga dus in november weg zoals het nu lijkt maar huizen gaat vrij makkelijk om te zoeken kijk maar eens tussen de reacties van anderen kosten om er heen te komen zijn ongeveer 500 euro maar wanneer ga jij er al heen dan of beter gezegt wanneer wil jij heen groet m.

Hoi Merijn,

Bedankt voor je reactie!
Ik ben nu een beetje bezig met solliciteren, heb inderdaad ook al een paar woningen gezien voor rond de 400 euro, dus dat valt inderdaad wel te regelen allemaal!
Ik heb geen idee wanneer ik heen wil, ook zo’n beetje rond die tijd denk ik, aangezien ik eerst alles geregeld wil hebben en nog een beetje wil sparen!
Weet niet wat jij allemaal geregeld hebt en of het lastig is!?

Groetjes Pauline!

Hi allemaal, na juni hebben wij weer ruimte in onze apartementen, zowel 1 (750,=naf excl)als 2 (v.a. 800,= naf excl.)slaapkamers, voorzien van airco, tv/video of dvd. Lekker centraal gelegen vlakbij Salina, Mambo etc.Als jullie meer info willen of wat foto’s willen zien, gewoon even mailen, succes met jullie voorbereidingen!!!Er wonen ca. 14 studenten op het terrein.

gr. Anneke
[EMAIL=“roxsha@yahoo.com”]roxsha@yahoo.com

hoi Anneke zit gewoon effe rond te kijken naar huizen uhm hoe groot zijn die apartementen als ik vragen mag en waar kan ik die foto’s bekijken groet M.

Hee mensen!:slight_smile:

Ook ik zie t wel zitten om voor een paar maanden (± 5 maanden) naar curacao te vertrekken. Ik heb horeca ervaring (zowel achter de bar als keuken) en ik zou ook graag in die sector willen gaan werken. Nou heb ik eigenlijk precies dezelfde vragen die hier al gesteld zijn… maar ik heb nergens echt een duidelijk antwoord gevonden. Wat zijn ongeveer de verdiensten in de horeca en wat kost t je om op curacao te verblijven (wonen, eten etc.) Ik ben 20 (bijna 21) en heb niet zo veel geld te besteden… dus ik hoop van het geld wat ik daar zou verdienen rond te kunnen komen. Ik zou eventueel ook op een paardenbedrijf willen werken (ik ben bevoegd instructrice) maar ik heb geen flauw idee of er veel van dat soort bedrijven op curacao zijn.

Gr’s Anna:wave:

Hallo,
Mijn vraag is heel simpel mr mss moeilijk te beantwoorden: wat is de procedure voor het verkrijgen v/e werk- en verblijfsvergunning? Hoeveel tijd neemt die in beslag?..

dank

Hi, ik heb zelf ook een jaar op de Antillen gewoond en gewerkt. Kijk even op de website van van der Valk. Die hebben meestal wel mensen nodig. Zij kunnen je ook helpen, door eerst accomodatie te bieden in het hotel, zodat je rustig een huis kan zoeken enz. Mocht het bedrijf niet bevallen, kan je van daaruit verder kijken.
Veel succes en vooral veel plezier

en hoe zit het op St. Maarten? iemand meer info?

Hallo,
Ik ben Inge, 27 en op zoek naar een baan in de horeca op Curacao.
Heb jarenlang horeca ervaring, ook als leidingevende.
Daarnaast ben ik ook op zoek naar een woning…
Een probleem, ik heb een klein hondje die mee moet.
Heeft iemand een iedee hoe ik dit zou moeten regelen?
Ik begrijp uit eerdere reacties dat werk vinden niet al te moeilijk is maar lukt dat ook vanuit Nederland of moet je echt eerst daat heen?
En woningen?
Ik zoek een zelfstandige woning met tuintje of terras voor mijn hondje.
Als iemand mij kan helpen of toevallig nog ervaren personeel zoekt,
laat het me weten.
Ik ben in princiepe vanaf maart beschikbaar en zou voor een of twee jaar willen blijven.
Hoop dat ik snel een reactie ontvang, alvast super bedankt!
[EMAIL=“ingebarelds@hotmail.com”]ingebarelds@hotmail.com

Hoi Inge,
Ik heb je een mailtje gestuurd, check even of je die ontvangen hebt?
Groetjes, Mary

Voor de mensen die willen gaan werken in de horeca kan ik het volgende zeggen, ga naar curacao en als je daar bent kan je de volgende plaatsen aflopen:
De Heeren
Omundo
De Tropen
Boathouse
Cinco
Bizarro Mundo
De Kleine Wereld
Hemingway
Pleincafe/Wilhemina cafe
Nemo
Mambo
Wet & Wild

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen, ik kan je verzekeren dat je uit deze lijst wel ergens terecht kan.

Kijk, aan zo’n lijst heb je nog eens wat, maar ik ga naar St.Maarten dus voor mij zit hier helaas niets bij. Weet je toevallig ook iets op St.Maarten want ik vertrek eind februari en wil dan tot juli in de horeca gaan werken, vanaf juli heb ik daar al een fulltime baan en gelukkig is woonruimte ook al geregeld.
Groetjes, Mary

Mary,

Kan je me een email sturen naar [EMAIL=“info@want2dive.net”]info@want2dive.net. Ik ga voor je trachten een paar adressen te krijgen. Ik ben heel lang niet meer naar St. Maarten gegaan. Maar het is makkelijker voor me als ik je prive email heb.

Groet,

Hee, dat zou fantastisch zijn zeg.
Mijn email is [EMAIL=“maryrich@zeelandnet.nl”]maryrich@zeelandnet.nl
Alvast hartstikke bedankt voor de moeite die je neemt voor me.
Groetjes, mary