Werken op de Nederlandse Antillen

Dit zou ik ook wel graag willen weten. Iemand hier een antwoord op?

Er zijn een aantal paarden manages op het eiland. Ik ken een hele grote en die is gevestigd in Jongbloed.

Inzake werken hier: Ik denk dat je in de horeca rond de 10,-- per uur verdiend, maar ik weet het niet zeker. Het kan meer en ook iets minder zijn.

Uitgaven hier op het eiland hangt helemaal van jezelf af.
Uitgaan: hangt ook helemaal van jezelf af.
Eten: je kan goedkoop eten en je kan duur eten.
Verblijf: Je kan een kamer huren in een studentenhuis of je kan een appartement ergens huren. In een studentenhuis moet je wel rekening ermee houden dat je alles moet delen en volgens mij liggen de huren hiervoor tussen de 400,-- en 700,-- per maand in ANG.

Ik kan wel het e.e.a. uitzoeken maar het kan even duren.

Het hangt ook van jezelf af hoevaak je wil werken en hoeveel uur je wilt werken en daaraan kan je kijken of het uberhaupt wel zin heeft om hier te komen werken en om alleen van het geld wat je in de horeca verdiend van te leven.

Ik denk dat je voor jezelf moet gaan uitmaken wat wil je en wat wil je per maand uitgeven aan diverse dingen.
Als je ergens in vaste dienst komt dan kan het zijn dat ze je ook meteen verzekeren bij onze verzekeringsbank hier op het eiland en dan hoef je geen eigen verzekering af te sluiten (ziekte).

Maar dat moet je allemaal regelen wanneer je hier bent.
Ik kan jullie verzekeren dat jullie niet bang hoeven te zijn voor het feit dat er geen werk is in de horeca. want er is zat en er zal wel meer plaatsen zijn die mensen nodig hebben daar er meer hotels komen en dus zal er ook meer toeristen komen en ook meer mensen die hier willen vestigen.

Succes

Hi,

Ik kom uit Su wil graag naar curacao om te wonen en werken hoe zit dat allemaal???