werken in peru

hallo,

Ik ben erg geinteresseerd in noord peru! Is het heel moeilijk om een goede job te vinden? Welke diploma’s zijn interessant voor daar te werken? Of wie er woont hoe hebben jullie dat aangepakt?

thx in advance!

Dat is helaas niet makkelijk. Zeker niet in het noorden van Peru. Je zult eerder zelf iets moeten opzetten op basis van je achtergrond, interesses, kennis en ervaring, en vraag natuurlijk. Diploma’s lijken me minder belangrijk. Iets in toerisme? Goede kennis van Spaans is natuurlijk van groot belang en goede kennis van Engels kan erg nuttig zijn. Laten we eens kijken hoe anderen reageren op je vraag.
http://people.zeelandnet.nl/vaneijs/

niet veel reactie :slight_smile:

Heel simpel, dit is niet gemakkelijk.

Bedrijven zitten echt niet te wachten op nog een buitenlander die het werk van een Peruaan af pakt. Hou ook rekening dat het salaris niet zo hoog is als dat je gewent bent

Je zult echt iets voor jezelf moeten beginnen anders kun je het echt vergeten.

Ik zou ook zeggen: zelf iets opzetten! Als je wat geld achter de hand hebt, en zeker als je in het noorden iets in toerisme wilt doen, dan is dat misschien niet zo heel makkelijk, maar wel stukken makkelijker dan een baan vinden bij een bestaand bedrijf ofzo.

Of bij een bestaande agencia voor tours jezelf aanbieden als gids, tolk of iets dergelijks.

Ik ben zelf begonnen door in Peru te gaan wonen en als reisbegeider te gaan werken voor nederlandse reisaanbieders (of hoe dat ook heet). Summum, Fox etc, rondreizen met NL groepen, maar de reizen zelf zijn voornamelijk nog in het Zuiden.

Of Engelse les geven, maar als je dat offcieel wilt doen worden steeds vaker certificaten of diplomas gevraagd.

thx!

Is idd niet simpel hoor …en voor dat loon hier…nee als je voor uzelf kan werken ja…anders niet aan te raden !!!