Wat regelen om te emigreren naar Peru?

Goedemiddag allemaal :zon02:

Ik ben van plan om eind dit jaar te gaan emigreren naar Peru.
De redenen hiervoor zijn:

• ik ga werken voor iemand die ik in Peru ontmoet heb en die een bedrijf heeft die gevestigd zit in de hoofdstad Lima.

• tegelijkertijd mijn Spaans bij te schroeven op een school in Lima

• een nieuw cultuur en mensen te leren kennen

Ik heb mijzelf altijd voorgenomen dat ik op een dag Nederland zou gaan verlaten. Dit omdat ik meer van de wereld wilt zien en het echt heb gehad met dit landje. Nu ik deze persoon in Peru ontmoet hebt is de keuze voor mij al redelijk snel gemaakt. Want zonder werk zou het allemaal al een heel stuk lastiger zijn.

Nu zit ik alleen met de vraag wat ik allemaal hiervoor moet gaan regelen zowel in Nederland als in Peru zelf.

Ik heb een link gevonden met een paar tips.

http://www.vertreknaarhetbuitenland.overheid.nl/Migreren/Migreren

Kunnen jullie mij misschien meer tips en aanwijzingen geven mocht je zelf hierin ervaring hebben?

Alvast hartelijk bedankt!

Hoi,
Als ik je kan iets vragen?
Wat voor soort bussines gaat je daar beginnen?
Ik ken veel nederlanders die in Cuzco wonen, in Lima geen een, ik denk dat je in de ambassade van Holand in Peru veel informatie kan vinden.
Veel Succes.
Groetjes:wereld:

Hallo,

Bedankt voor je reactie. Ik ga in de Toerisme werken in Lima. Degene die ik ken daar is directeur van een reisbureau. Ik ben zelf ook al op vakantie in Cusco geweest maar het viel mij op dat daar niet super veel te doen is. Lima is de uitvalsbasis van alle toeristen en het lijkt me des te handiger om daar te beginnen. Tevens kan je vandaaruit naar verschillende bestemmingen binnen het land reizen per vliegtuig of welk vervoermiddel dan ook.

Mochten mensen het niet met me eens zijn of betere ideen hebben ik sta overal voor open op dit moment.

Turisme vooral in Cuzco is veel om te doen,
Ik denk dat je kan veel klanten trekken van NL.BE ezv. er is bijna gemaakt in dat.

Mij intrigeert je opmerking dat je het hebt gehad “met dit landje”. Wat heb je gehad met Nederland? En daar natuurlijk aan gekoppeld de vraag in welk opzicht je denkt dat Peru beter is?
Anderen zullen je beter kunnen adviseren dan ik, maar mijn eerste reactie is dat je voorlopig in Nederland niets moet doen en eerst moet kijken hoe het een en ander zich in Peru ontwikkelt. Het meest belangrijke is het verkrijgen van een verblijfs- en een werkvergunning in Peru. Zijn het Peruaanse bedrijf en jij daar al mee bezig? Ik neem even aan dat het niet de bedoeling is dat je daar zwart gaat werken.
In ieder geval wens ik je succes met de onderneming.
http://people.zeelandnet.nl/vaneijs/

Dat ik het wel een beetje gehad heb met Nederland is het feit dat ik er al heel mijn leven woon en ik toe ben aan verandering. Een nieuwe cultuur en taal helpt daarbij al heel veel. Nu is het feit zo dat ik vorig jaar naar Peru ben geweest en dit jaar in februari. De mensen daar en het land zelf hebben mij heel erg geboeid. Ik voel mezelf niet op mijn gemak meer in Nederland , dat is lastig uit te leggen maar dat is gewoon mijn gevoel. Ik heb altijd al naar het buitenland willen vertrekken en nu ik voor iemand kan werken in dit geval in Peru maakt de keuze alleen maar makkelijker. Ik moet nog wel het een en ander regelen uiteraard. Peru is zelf een prachtig land met verschillende soorten diversiteit. Je hebt er kust , bergen en oerwoud. Plus het feit dat ik mezelf wel zie als iemand die in het Toerisme thuis hoort.

Ik woon in Lima, maar ik werk niet in toerisme. Wat je moet regelen in Nederland staat volgens mij wel op de website van de overheid die je zelf hebt gegeven. Hier in Peru zul je verblijfsvergunning moeten aanvragen om te mogen werken. Jouw werkgegever zal je hierbij moeten helpen omdat je anders de verblijfsvergunning niet krijgt (aangenomen dat je geen Peruaan bent en niet getrouwd bent met een Peruaan).

Cuzco is de meest toeristische plaats in Peru. Vrijwel alle toeristen gaan naar Cuzco. In de omgeving van Cuzco is naast Machu Picchu nog veel meer te zien. Aan de andere kant barst het al van de reisorganisaties in Cuzco. De meeste toeristen komen wel via Lima Peru binnen, dus Lima kan een goede locatie zijn. Let wel op dat de meeste toeristen hier maar 1 of enkele dagen blijven.

Welke locaties in Peru heb je eerder bezocht?

Bedankt voor je reactie.

Ik heb de volgende locaties al eens bezocht:

• lima

• pisco

• Huacachina

• Nazca

• Arequipa

• Chivay

• Puno

• Cuzco

• Manu

Ik neem aan dat je voor Lima kiest omdat je werkgever daar zit?

Is het overigens een Peruaanse werkgever? Zo ja, dan moet je er wel rekening mee houden dat iemand een baan geven hier een andere betekenis kan hebben dan in Nederland. In Nederland betekend dat een vast inkomen voor langere tijd. Hier kan het betekenen dat je werk krijgt als er werk is (geen vast inkomen dus). Tevens kan men over het algemeen werknemers op elk gewenst moment ontslaan. Als de werkgever al het papierwerk voor de verblijsvergunning wil regelen, dan is dat meestal wel een goed teken.

Wat je ook in de gaten moet houden is dat het lokale salaris over het algemeen niet zo hoog is.

Misschien benadrukt ik wat veel de negatieve kant. Ik denk dat je het zeker moet doen als je de mogelijkheden hebt. Zorg alleen dat je goed voorbereid bent en wat financiele reserves hebt.

Als je nog praktische vragen hebt neem dan gerust contact met me op.

Is het wel mogelijk om jezelf over het algemeen te redden met het normale salaris in Peru? Ik bedoel eten, appartement, ik wil ook spaanse les volgen etc…

Ja, het is over het algemeen wel mogelijk om rond te komen van een lokaal salaris. Je moet dan echter wel als een local leven natuurlijk…

Het leven is hier veel goedkoper dan in Nederland, dat staat vast, maar de mensen hebben ook veel minder luxe dan dat wij in Nederland gewend zijn. Je moet alleen niet verwachten dat je op gemiddeld salaris in dure wijken kan wonen e.d… Je zult je moeten aanpassen, lokale producten eten die je op de markt koopt ipv in de supermarkt, etc.

Zelf werk ik vooral voor Nederlandse bedrijven en verdien meer dan gemiddeld hier (terwijl ik minder dan de helft verdien van wat ik in Nederland verdiende). Het is maar precies waar je genoegen mee neemt. Let wel op dat bijv. buitenlandse vakanties e.d. (of familie bezoek) relatief heel erg duur zullen zijn. De meeste Peruanen gaan dan ok zelden naar het buitenland op vakantie.

hallo allemaal

wat moet ik allemaal regelen om naar peru te vertrekken voor altijd en kan je punt voor punt vertellen?

gr van peter

Dag Peter en Dreammaster,

Ik heb er zelf ook wel eens naar gekeken maar vanwege voortzetting van studie tot op heden nog niets gedaan, maar ik heb al wel info gevonden (wel in het Engels, maar dat zal waarschijnlijk geen probleem zijn).

Succes!
Ps. Dreammaster, hoe heet dat bedrijf? Ik heb vorig jaar voor PurePeru gewerkt (ook in Lima en in toerisme).