Werken in Nieuw-zeeland

Hallo allemaal, ik wil dit jaar gaan werken in het buitenland voor +/- 1 jaar.

Ik zou graag in Nieuw Zeeland aan de slag willen maar heb geen idee of je goed in je onderhoud kunt voorzien wanneer je b.v. in de horeca werkt.
Welke accomodatie ligt er het meest voor de hand als je weinig geld hebt?
Ook vraag ik me af of je dit zelf allemaal goed kunt regelen of dat je dit het beste kunt doen via een organisatie (zo ja welke)?

Wie heeft al enige ervaring met het werken in Nieuw Zeeland en kan mij
advies geven? Ik sta open voor alle suggesties en tips.

Groetjes Alain :wereld:

Hallo alain,

Ik heb nog geen ervaring met het werken in Nieuw Zeeland, wel heb ik mijn eigen stage net rondgekregen. Het hangt er helemaal vanaf wat je verdient. Een eigen woning/ apartementje bestaande uit een slaapkamer, woonkamer en keukentje, kost iets van 100 tot 200 dollar per week. Als je uitrekent wat dat is in euro’s dan zit je vrij goedkoop vind ik.
Er zijn ook sites die een slaapkamer aanbieden bij iemand anders in huis, dit is nog goedkoper… Als je een jaar op een vaste plek blijft zal ik dit toch aanraden, ipv een hostel of iets dergelijks.
Ik heb via via een naam van het bedrijf gekregen en hun gemaild, op die manier valt er veel te regelen voor werk! Dus je moet maar even zien of iemand nog iets weet.
In september ga ik zelf richting Hamilton.

Groetjes Janneke

Hoi!

Ik werk zelf nu ongeveer 8 maanden in Nieuw Zeeland en blijf er wonen.