Werken in Nieuw-zeeland

Hallo allemaal, ik wil dit jaar gaan werken in het buitenland voor +/- 1 jaar.

Ik zou graag in Nieuw Zeeland aan de slag willen maar heb geen idee of je goed in je onderhoud kunt voorzien wanneer je b.v. in de horeca werkt.
Welke accomodatie ligt er het meest voor de hand als je weinig geld hebt?
Ook vraag ik me af of je dit zelf allemaal goed kunt regelen of dat je dit het beste kunt doen via een organisatie (zo ja welke)?

Wie heeft al enige ervaring met het werken in Nieuw Zeeland en kan mij
advies geven? Ik sta open voor alle suggesties en tips.

Groetjes Alain :wereld:

Hallo alain,

Ik heb nog geen ervaring met het werken in Nieuw Zeeland, wel heb ik mijn eigen stage net rondgekregen. Het hangt er helemaal vanaf wat je verdient. Een eigen woning/ apartementje bestaande uit een slaapkamer, woonkamer en keukentje, kost iets van 100 tot 200 dollar per week. Als je uitrekent wat dat is in euro’s dan zit je vrij goedkoop vind ik.
Er zijn ook sites die een slaapkamer aanbieden bij iemand anders in huis, dit is nog goedkoper… Als je een jaar op een vaste plek blijft zal ik dit toch aanraden, ipv een hostel of iets dergelijks.
Ik heb via via een naam van het bedrijf gekregen en hun gemaild, op die manier valt er veel te regelen voor werk! Dus je moet maar even zien of iemand nog iets weet.
In september ga ik zelf richting Hamilton.

Groetjes Janneke

Hoi!

Ik werk zelf nu ongeveer 8 maanden in Nieuw Zeeland en blijf er wonen.
Het wonen hier is misschien in verhouding wel goedkoop zoals Janneke schetst, maar je moet natuurlijk wel kijken naar wat je verdient in dollars. Mijn ervaring is, dat je in de horeca ongeveer 400 dollar per week verdient, voor een volle week werken. Het is inderdaad in jouw geval waarschijnlijk verstandig om een kamer te huren bij iemand in huis, een zogenaamde Boardroom. Dit is in verhouding goedkoper en je krijgt er vaak een maaltijd per dag bij. Dat scheelt je weer in boodschappen. Ik denk dat het goed te doen is om zelfs een nederlands gezin te vinden die je op willen nemen tegen betaling, wat natuurlijk wel weer leuk kan zijn.
Helaas kan ik het zelf niet doen, omdat ik er de ruimte niet voor heb, maar zou t zo doen als het kon.

Veel succes met je zoektocht!!
Groetjes Jennifer

Hoi allemaal,

Ik ben ook van plan om te gaan werken in Nieuw Zeeland. Ik heb zojuist mijn studie afgerond en wil daar graag voor een half jaar werkervaring op gaan doen!

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik wil graag voordat ik daar heen ga een baan en een woning hebben geregeld. Mijn CV heb ik zojuist vertaald in het Engels, maar nu??? waar begin ik?? en hoe vind ik woonruimte?

Als er meer mensen geintresseerd zijn in een half jaar werken in Nieuw Zeeland vind ik het ook gezellig om een woning te delen??

Groeten Marvin

Voor flatmates kan je kijken op: www.share-accomodation.net dat heb ik ook gedaan en van daaruit heb ik een familie gevonden die mij in hun gezin wil opnemen. Voor een baan zou je bedrijven moeten aanschrijven die doen wat jij wil gaan doen, ik heb zo ook mijn stage geregeld bij het CYF. En dan is het maar hopen, mijn ervaring is wel dat het redelijk lang duurt voordat je echt iets rond hebt!

Maar goed, misschien zijn er anderen met andere ervaringen…

Hallo Marvin,

Het is misschien ook verstandig om je diploma’s nu al door een bureau te laten vertalen en ook goed te laten keuren. Misschien is vertalen niet nodig aangezien de meeste nederlandse HBO-diploma’s al in het engels verstrekt worden. (voorbeeld: mijn Pabo-diploma, behaald in 2005 is aan mij verstrekt in het nederlands en engels, met een vertaling van het nederlandse scholensysteem wat ook erg belangrijk is)
Als je dit vooraf regelt, scheelt dat een hoop rompslomp.

Veel succes ermee en als je weet in wat voor richting je iets zoekt en waar in Nieuw Zeeland kan ik je misschien nog wel wat verder helpen met contacten.

Jennifer

Hey Jennifer,

Bedankt voor je reactie. Je hebt gelijk, mijn diploma heb ik ook in het engels gekregen. Dat maakt het allemaal een stuk makkelijker!

Ik heb de studie Bedrijfskunde gedaan, dus mijn keuze voor een baan is heel breed! Ik voorkeur gaat uit naar de inkooprichting. Omdat ik geen ervaring heb met het buitenland, wil ik het liefst rustig beginnen en een niet al te moeilijke baan. Lekker aankijken en wel zien waar het strip strand, ik wil ook lekker van het land genieten. Nu ga ik maar beginnen met bedrijven zoeken? Lastig om een begin te maken hoor.

Waar in nieuw zeeland zit jij dan?

Groetjes Marvin!!

Hallo Beste Mensen,

Ik heb ongeveer dezelfde situatie als jou Marvin-L, maar ik heb alleen mijn eerste studie jaar afgerond en dus mijn propedeuse gehaald. Ik wil ook graag naar nieuw-zeeland en graag iets met audiovisuele projecten, maar misschien kunnen we in contact komen over een evenetuele woning of slaapplaats?

Veel succes in ieder geval!

Stefan