Werken in Marokko

Hallo!

Aan het eind van dit jaar vertrek ik voor 6 mnd naar Marokko toe, om stage te lopen in een organisatie die werkt met verstandelijk en lichamelijk gehandicapten. Ik vroeg me af of jullie mij iets meer kunnen vertellen over social maatschappelijke dienstverlening in Marokko.
Wat voor organisaties zijn er op dit gebied? Is het makkelijk om hierin een baan te vinden in Marokko? Of anders gezegd: wat voor mogelijkheden zijn er op dit gebied voor mij? Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen! :slight_smile:

Groetjes,

Britt

Dag, ik denk als u frans spreekt, is het iets makelijk. Daar is de frans taal de tweede taal. Maar mieschien als u eigen bedrijf wil beginen is echt een goede project . Want in Marokko is de zorg nog een leuk sector om te investeeren.
Groetjes
Kasbah

Hallo Britt,

ben je een nederlandse of een marokkaanse? De fransetaal beheersen is iig een pré! Op dit moment verblijf ik zelf ook in Marokko voor een aantal maanden en heb het hier wel naar me zin ondanks de taal. Heb je nog wat meer vragen kan je me een PM sturen.

Groeten SCC

Beste brit,

Waar ga je precies naartoe?
Zelf ben ik net semi vertrokken voor langere tijd naar marokko, goulmime is de plaats waar ik verblijf.
Ben heel benieuwd waar je precies naartoe gaat.
Voor mij is de reden van mijn verblijf, familie, familie die ik na veertig jaar gevonden heb.
Ik beheers nog frans of arabisch, het laatste hoop ik me snel eigen te maken.
Nu behelp ik me met engels, en daar kom je ook een heel end mee hoor.
Wat ik ook ervaar, is letterlijk en figuurlijk, de taal van het hart, je handen, en je uitdrukkingen.
Ook daar kom je erg ver mee.

Succes en hoop je terug te lezen tzt.

Groetjes Monique