Vrijwilligerswerk Marokko

Hoi,

Heeft er iemand al ervaring met vrijwilligerswerk in Marokko? Heeft iemand weet van de marokaanse cultuur ivm openheid. Heeft iemand al ervaring in het onvoorbereid en aangekondigd afreizen naar een land en daar ter plaatsen nog een vrijwillig klusje te vinden? Kent er iemand mensen in Marokko die me verder kunnen helpen? Het liefst van al zou ik werken met kindjes al dan niet met een mentale handicap. Een gezin of familie ondersteunen lijkt me ook een boeiende ervaring.

Groetjes Liesbeth

Bij SIW zijn er verschillende projecten in Marokko (in totaal 61) waaraan je kan deelnemen. De projecten variëren van les geven tot het opknappen van parken. Als je deze zomer weg wil kun je je nog aanmelden (de voorbereidingsdag is op 13 juni) Kijk op www.siw.nl of je kan ook bellen naar 030-2317721

groet,
Frank

Hoi,

Heb al een paar keer op die site gekeken, maar voor Marokko heb je blijkbaar enkel de keuze tussen schilderen, opknappen en schoonmaken of het geven van Engels. Niet dat werken een probleem voor me is, maar ik zou me vooral graag richten op het sociale en het kinderlijke…

Toch bedankt!

Groetjes liesbeth!

http://www.astvs.org/ Hier staan ook projecten met kinderen op in Marokko.
Groetjes!

Hoi,

Afgelopen half jaar heb ik ook druk gezocht naar vrijwilligerorganisaties in Marrokko. Ik wil daar met EVS (www.youthinaction.nl) vrijwilligerswerk gaan doen.
Ervaring met het land Marrokko heb ik nog niet. Ik kan je wel adviseren hele duidelijke afspraken te maken.
Ik heb nu contact met Chantiers Social Marocains (CSM). Ik ben benieuwd of ik hier kan werken met weeskinderen in moeilijke situaties. De organisatie heeft nog geen site. Je kunt wel informatie vinden via google.

Groetjes…

graag zou ik van info willen van iemand met ervaring wil n paar maanden naar agadir of in de buurt vrijwillgerswerk doen met je jongeren of bejaarden beheers enkel arabisch geen frans al wat ik dat het daar n pre is hoop dat iemand mij kan helpen met info gr

Hoi,

Ik heb in juli 2009 één maand vrijwilligerswerk gedaan in Marokko. Superleuke ervaring. Ik heb mezelf twee maanden eerder spontaan ingeschreven.

Ik heb meegedaan aan twee projecten (vrijwillig gekozen voor 2, normaal gesproken kies je één project)

  • Engels les geven aan tieners
  • Activiteiten begeleiden voor kinderen

Ik heb ook wat Arabische lessen gehad om met de lokale bevolking te kunnen communiceren.
Ik was in Er-rachidia, een plaats in het zuiden van Marokko. Mocht je wat foto’s willen zien kun je me een persoonlijk bericht sturen, ik heb ze namelijk op mijn facebook account gezet.

Groetjesss

dimq, ik wil je foto’s zien! hopelijk ga ik volgend jaar :smiley: