Hallo,
Ik wil komende winter in Lake Louise (of in een ander skigebied in West-Canada) gaan werken.
Ik heb een WHP’09 visum en mijn vlucht al geboekt (7/9 vanaf Dusseldorf naar Vancouver).
Het enige waar ik nog over in zit is of het makkelijk is om hier een (fulltime) baantje te krijgen, waar je eventueel ook nog naast kan snowboarden.
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik dit vanuit Nederland regelen of kan ik voor normale baantjes beter ter plaatse solliciteren?
Ikzelf heb enige ervaring in de horeca, het liefst zou ik dan ook in een hotel werken.
Als iemand een adresje heeft voor mij zou dit natuurlijk ook niet ongewenst zijn!
En ten slotte, zouden jullie Lake Louise aan- of afraden? Ik heb geen idee welke gebieden allemaal leuk zijn voor jongeren (ik ben 21), het lijkt mij dat je het in elk gebied naar je zin kan hebben.
Ik hoor graag van jullie!
Groetjes, Jim
Zeker kan je het je overal naar de zin maken. Alleen, Lake Louise is niet meer dan een hotel, een tankstation, een pizzeria en een parkeerterrein met wat touristen-winkeltjes en een kleine supermarkt eromheen. Voor wat ontspanning en (avond-)vertier moet je dan naar Banff, 60 km verderop.
Misschien moet je ook eens kijken naar mogelijkheden daar en eventueel Jasper of Whistler(120 km. ten noorden van Vancouver) of Vancouver zelf natuurlijk.
Hier zijn wat links, die je misschien wat verder kunnen helpen:
www.lakelouisewilsons.com
www.lifeatlakelouise.com
http://www.skilouise.com/the-mountain/opportunities.aspx
http://test.skilouise.com/themountain/employment_FAQ.aspx
http://skibanff.com/employment/foreign_applicants.php
http://whistlerchamber.com/er-non-resident-workers.html
http://www.hihostels.ca/pm/877/hi-banff_alpine_centre_working_holiday_makers.hostel
Hoop dat alle links werken.
Persoonlijk solliciteren is altijd de beste optie, maar het kan zeker geen kwaad om je per e-mail te presenteren bij bedrijven, die personeel zoeken.
Succes.
Bedankt voor je reactie!
Als ik het goed begrijp bevindt de staff accomodatie zich niet bij het Lake Louise resort?
Sunshine Village bevindt zich op 8 km van Banff zag ik, dit is natuurlijk wel wat dichterbij om te stappen of een biertje te drinken maar ik neem aan dat er 'savonds/'snachts geen openbaar vervoer rijdt om mensen terug te brengen naar Sunshine Village. Deze ziet er trouwens wel leuk uit!
Ik heb ook zitten kijken naar Whistler, Silverstar en Sun peaks… de eerste trekt me natuurlijk wel maar ik ben bang dat het daar heel moeilijk is om onderdak te krijgen. Silverstar en Sunpeaks leken me kleinere resorts. Ze hadden op mij een wat saaie indruk. En ik heb gehoord dat je in Whistler niet die champagne powder snow hebt… daar ben ik natuurlijk ook wel benieuwd naar!
Denk je dat begin september vroeg genoeg is om een baantje en onderdak te regelen in het gemiddelde resort?
Welk resort zou jij aanraden, waar je ook 'savonds wat kan doen en toch dicht bij de pistes zit?
Groetjes, Jim
P.S. Die laatste link is erg handig! Zoiets zou ik wel gebruik van willen maken!
Hey! Ik zou als ik jou was lekker naar Sunshine gaan. Ik heb er zelf niet gewerkt (werktein een hotel in Banff zelf) maar rond september/oktober was er een supergrote recruitment voor alle baantjes in Sunshine. Je kan dan dus gewoon solliciteren. Volgens mij is er ook genoeg te feesten in Sunshine village zelf maar zag de groepen ook wel lopen in Banff dus er is vast wel een manier om terug te komen.
Heel veel plezier!
Ps: in Lake Louise is echt niets te doen, misschien wel gezellig met collega’s enzo maar je kan er beter naar toe om te skieen en dan lekker in de buurt van Banff zitten
Oke, is het in dit geval ook mogelijk om in Banff te werken en op vrije dagen naar Sunshine village te gaan om te snowboarden?
Ik neem aan dat je, als je voor Sunshine village werkt je ook een liftpas vergoed krijgt. Dit zal niet zo zijn als je in Banff werkt? Of weet een van jullie hier meer over?
Het is natuurlijk fijn als je liftpas vergoed wordt maar dit bepaald voor mij niet waar wil gaan zitten.
En dan nog iets heel anders. Als ik mijn SIN aanvraag, wordt deze dan per post bezorgt of per email? Ik heb geen idee of het alleen een nummer is of ook een bijbehorend pasje of iets dergelijks. Ik ben van plan deze in Vancouver aan te vragen. Ik ben ook van plan om niet te lang in Vancouver te blijven omdat ik anders een eventuele job fair mis.
Moet ik voor de SIN aanvraag een adres opgeven en moet ik totdat ik 'm ontvang in Vancouver blijven of hoe zit dit?
In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden!
Groetjes, Jim
Tuurlijk kan je op je vrije dagen als je in Banff werkt naar Sunshine toe…
En ik kon een liftpas goedkoper krijgen doordat ik in Banff werkte. Ik werkte in een hotel en kreeg veel leuke uitstapjes, zoals dogsledding en hele dagen gratis snowboardles.
En over die SIN, ik zat een aantal weken in Vancouver voordat ik richting Banff ging. Ik kan me niet meer precies herinneren hoe ik dat SIN nummer kreeg maar dat lijkt me alleen maar goed want dat betekent dat het best makkelijk is gegaan (anders had ik wel onthouden dat het een gedoe was om te krijgen). Volgens mij was het gewoon naar een kantoor gaan en formuliertje invullen. Duurde wel een aantal dagen misschien weken voor ik hem kreeg dus een adres is handig. Maar je kan hem ook naar hostel sturen ofzo in Banff als je daar toch naar toe gaat.
Ik zou me over dit soort dingetjes niet te veel zorgen maken als je nog in Nederland bent, al dit soort dingen wijzen zich vanzelf als je daar bent!