Ervaringen werken Banff

Heey, heeft iemand ervaringen met het werken in Banff?
Zo ja, wat heb je gedaan en hoe is de sfeer daar/ is het een leuke plek?

groetjes, Rianne

Heb werk gezocht in Banff maar ben uiteindelijk in Canmore beland, uurtje van Banff. Beide zijn leuke dorpjes, Canmore minder toeristisch. Belangrijk is wel wanneer je aankomt. Werk is het gemakkelijkst te vinden in mei (begin zomerseizoen) of in de skigebieden (Lake Louise, Whistler, …) wanneer het skiseizoen begint (november).
Welk werk? Sta open voor alles! Aanvaard alles in het begin en terwijl je werkt, kijk uit voor betere jobs.

Ooh ben echt heel erg benieuwd dan! Hoe heb jij uiteindelijk naar werk gezocht?
En wat zou je voor tips geven voor de tijd tussen de hoogseizoenen in?

Werk zoeken ging als volgt: maak een cv (zoek op het internet hoe een canadees cv eruit ziet want ze hebben daar nogal strenge regels op: geen foto, geen leeftijd, …), maak je cv gepast voor de job dat je zoekt (gemakkelijkst te vinden jobs: housekeeper, waitress, front desk), kopieer je CV 30 keer en ga dan rond Banff en deel hem uit. Ga op het internet en vind canadese jobsites, reageer op zoveel mogelijk advertenties. En dan zijn er de prikborden in jeughostels … verplicht jezelf om op minstens 5 advetenties per dag te reageren. Ik vond een job in 1 week! Dat was in het midden van mei. Als je een job vind voor het zomerseizoen, kan dat gaan tot september en dan kan je beginnen zoeken voor de winterjob … dan heb je een maand ertussen om Canada te ontdekken. Wees voorbereid op extreem koude temperaturen over de winter (-41C!!!). Verdere vragen, laat maar komen.

Is Canmore niet ‘the scene/place to be’ voor bergbeklimmers, en dan bedoel ik de klimmers die stijl omhoog gaan :).

Ik zu zelf niet veel verder naar het oosten gaan dan Canmore :stuck_out_tongue: daar is niet veel, en Calgary is behoorlijk vlak. Maar dat maakt niet uit als je voor het werk gaat natuurlijk.