Hallo, ik ben opzoek naar een baan in ghana, in of bij accra weet iemand waar ik vacatures kan vinden? Al wat gezocht via google maar kom iedere keer op het zelfde. Maakt me niet veel uit wat ik daar doe, heb veel ervaring in tandheelkunde en tuinbouw, maar will ook best wat anders doen. Iemand tips?
Kijk eens op www.ghana.startpagina.nl, scrol in de derde kolom naar Huizen/Plots te Huur/Te Koop.
Kies hier BusinessGhana - Real Estate, klik bovenin op Jobs en kijk of er iets voor je bij is. SUCCES
ik heb een foutje gemaakt met het internet adres, dit moet gewoon ghana.startpagina.nl zijn. SORRY
vind dit een zeer vreemd verhaaltje hoor
tandheelkunde versus tuinbouw,
wat is je opleiding brave man …
ben je wel bevoegd als tandheelkundige ???
als je attesten hebt kan je je zeker wenden tot AZG …
Bedankt voor de reacties, kon mijn eigen item niet terug vinden, ben hier vrij nieuw, iig qua plaatsen. Ik zoek wel betaald werk. Ik geloof dat ik mijn “vreemde” verhaaltje wat moet toelichten… Mijn mbo opl. heb ik gevolgd aan de land en tuinbouwschool. Daar ik altijd al een grote liefde voor natuur, groei en bloei had leek dit vanuit de lagere school een goed plan. Die passie is er nog steeds, vandaar Afrika, waar ik jaarrond een bloemen en groenten tuin kan hebben. Ik ben via een vriend in de tandheelkunde gerold. In eerste instantie assisteren, preventie opleiding gedaan, daarna anesthesie, röntgen, restaureren enz. intern extraheren en endodontologie geleerd en onderleiding van een tandarts zo de laatste 11 jaar gewerkt. wet big. Ik heb een Ghanese partner waarmee ik een meerval kwekerij wil beginnen. We hebben grond gekocht in Nsawam (Eastern region) en beginnen deze maand met een huisje bouwen. Ik heb wel iets aan start kapitaal, maar geen bergen vandaar dat ik opzoek ben naar een betaalde baan, dit ook met het oog op een stukje integratie en het verbeteren van mn twi en ook omdat ik denk dat ik naast het tuinieren en vis kweken genoeg tijd over zal hebben om een baan te hebben in wat voor branche dan ook. Hopelijk verduidelijkt deze brave jongen zich wat. Me ma wo eda pa.
OK toch even oppassen in Africa, als je investeert, zien dat je je rechten behoud als je vriendin er niet meer is, scheiding overlijden etc …
het is niet altijd vanzelfsprekend dat je in Africa kan blijven, zelfs als je officieel gehuwd bent met iemand van daar …
heb dit zelf meegemaakt in Nigeria …, veel afrikaanse landen zoeken wel sponsors maar geen pottenkijkers in hun landen …
ook in Ghana zijn er veel malafide handelaars bezig, zonder dat je vrouw daar iets van weet …
Ga eens horen bij Artsen zonder grenzen … AZG …
Andere vrijwilligers organisaties vragen vaak geld om aan ontwikkelingshulp te doen …
In Ghana is de arbeidsmarkt beschermd. Natuurlijk, want het werkeloosheidcijfer is ontzettend hoog. Buitenlanders mogen er alleen - officieel en betaald - werken, als ze over een deskundigheid beschikken die in het land zelf niet aanwezig is.
Dan krijg je dus vrijwilligerswerk, een verkapte vorm van het ondergraven van de locale arbeidsmarkt.
Of een eigen bedrijf starten. En dat kan alleen op basis van een joint venture tenzij je over voldoende eigen kapitaal beschikt.
www.tonaton.com en dan doorklikken naar vacatures.