werken in een animatieteam -2 -

Beste lezer(s),

Zonder ook maar iemand iets tekort te willen doen, lees ik al jaren vragen over het werken in een animatie team in Mexico…
Het vorige draadje is vrij eenzijding vanuit Europa en ik lees nooit een ervaring van iemand die het een tijdje heeft geprobeerd.

Laat ik beginnen om te vertellen dat ik zelf geen ervaring heb in dit werk in Mexico of ergens anders ter wereld.
Wel heb ik al meer dan 15 jaar ervaring met mensen die graag willen werken in Mexico of waar dan ook ter wereld, ook als Personeelsadviseur dit specifieke gebied.
De “markt” is in die tijd veranderd tot een markt van animatie medewerkers die een dans-of zangopleiding hebben gevolgd, tot een “markt” van een super kleurrijk internationaal gezelschap die open staan voor nieuwe ideeen in een land.
Het werk is zwaar, de uren zijn erg lang. Meestal worden de uren “gekort”, zodat je op papier veel vrije tijd krijgt, om te pauzeren, terwijl je in werkelijkheid van 8 uur in de morgen tot 21.00 uur 's avonds “werkt”

Het “vreselijke” woord dat ik niet wil gebruiken is dat “vroeger” in Mexico een animatie team echt een show kon opvoeren waar je in NL of BE naar moest zoeken.

Tegenwoordig is het zo dat hotels helaas het geld niet meer hebben om de concurrentie tegen te gaan met de prijs van het buurhotel.
Iedereen is dus welkom…
Nogmaals sorry veroordeel mij niet voor mijn eerlijkheid, maar er zijn er velen zoals jij die dit willen doen.
Als je dat helder voor ogen hebt en daarna weer verder wilt gaan, dan adviseer ik je om meteen te beginnen.
Indien je andere verwachtingen hebt, dan denk ik dat je echt een paar mensen moet proberen te spreken die het hebben gedaan en als je het dan nog super lijkt: Go for it!

Hoi,
Ik ga dit jaar eindexamen doen en heb altijd gezegd dat ik na mijn examen voor een halfjaartje of iets dergelijks in een animatieteam zou willen werken. Dit jaar tijdens mijn vakantie in Mexico is me een baan aangeboden door de ‘baas’ van het animatie team in het resort waar wij verbleven. Wil natuurlijk niet zeggen dat ik daar volgend jaar zomaar kan werken. Het is natuurlijk pas over een klein jaartje, maar wil me alvast goed voorbereiden. Veel mensen zeggen namelijk dat je als Europeaan geen kans maakt bij een animatie team in Mexico, omdat ze daar vooral locals inzetten. Klopt dit?

Met vriendelijke groet,
Ann

Dat je als Europeaan geen kans maakt klopt niet. Er zijn hier in Playa del Carmen (en omstreken) vrij veel Europese jongeren werkzaam in dergelijke animatieteams.
Wat Karen zegt klopt wel: het werk is zwaar, lange dagen en een belachelijk laag salaris (denk aan zo’n 5 a 6 duizend pesos per maand). Veel mensen houden het dan ook maar een paar maand vol.