Werken In Calgary

:smiley:

Hoi,

Mijn vriend en ik zouden heel graag willen werken en evt. wonen in Calgary Canada. We zijn daar in 2001 op vakantie geweest en dat vonden we zo gaaf dat we eigenlijk wel terug willen maar dan langer of misschien wel voorgoed.
Heeft iemand ervaring met werken in Canada of kan iemand ons van de juiste informatie voorzien zodat we onze droom kunnen waarmaken?

Groeten,

Andre en Monique

hallo beste mensen,

Ik zat even op het internet te zoeken naar ons wel bekende onderwerp Canada en vooral Calgary…toen ik jullie mail las.

Wij (Ingrid en Johan) hebben een jaar in Calgary gewoond echter wonen we nu alweer zo’n 1,5 in Nederland.

Wij willen jullie graag een handje helpen met jullie plannen.

Groet,

Ingrid en Johan
boode@pharmalogic.nl

:unsure:

ehh, ik weet niet of ik dit hier moet zette, want ben een beetje nieuw hier. Maar ik zit eigenlijk met dezelfde vraag. Ik wil graag wonen en werken in Calgary en uiteindelijk ook een Canadees passport hebben. Emigreren dus. Ik heb over emigreren al veel informatie, maar de laatste keren dat ik in Canada was was als uitwisselingsstudent of (langdurige) vakantie. Hoe kan ik er makkelijk werk en een woning vinden?

kunnen jullie mij misschien ook een beetje helpen? :frowning: :huh:

Is het wellicht mogelijk om er als skileraar aan het werk tegaan met een Oostenrijks diploma??

Alvast erg bedankt!!

liefs
Verkaatje
karenzw1978@zonnet.nl

Hallo Andre en Monique
Hier is een goede website voor mensen die naar Canada willen emigreren. www.mowi.nl/ klik aan bulletinboard.Veel succes hier mee.

Iedereen die graag naar Canada wil om te wonen/werken zou er goed aan doen de site van Canada te bekijken.
Daar staat precies op welke stappen te ondernemen om een emigratieproses te starten.
Verder zijn er ook diverse buro’s die je willen helpen (houd er echter rekening mee dat zij graag hun zakken vullen)
En zelf is het goed te doen…met bv hulp van zo’n buro die je dan per uur inhuurd.
Zelf wonen we hier nu bijna 2 jaar…en ja…het is geweldig.

Als er gerichtere vragen zijn…aarzel niet.

Groeten Astro

weet iemand iets over werken in de zandolie industrie in canada .

Even voor de zekerheid dat iedereen het weet. Ik zit nu een week in Calgary en het is HEEL erg makkelijk om hier een baan te vinden.
Het is zelfs zo, als je hier geen baan kunt vinden is er iets mis met je.
Calgary en Edmonton zijn aan het boomen zo ik heb gehoord. Dus kom gerust naar Calgary, help ze een handje, dr is hier genoeg te doen!