Werken in basisonderwijs Canada kan dat?????

Hallo,

Ik wil graag een jaar in het basisonderwijs in Canada werken, maar ik hoor steeds dat je dan in Canada nog extra aanvullende diploma’s moet halen. Wie weet of dit klopt?
Ook ben ik benieuwd of iemand dit ook heeft gedaan in de buurt van Calgary/ vancouver mij kan vertellen wat leuke scholen zijn en hoe ik daar aan een baan kan komen.
Ik zou ook nog wel in de kinderopvang aan het werk willen, maar heeft iemand daar ook nog extra informatie over. Hoe dat te doen zeg maar.

Alvast bedankt
Groetjes
Fenna

Wat ik weet is dat je in BC vaak een BC Teachers License nodig hebt. Die kan je wel halen maar zul je nu niet hebben. IS niet altijd een probleem want scholen (in iedere geval private scholen) mogen een x aantal docenten zonder bc license aannemen.

Verder zal je je moeten verdiepen in de verschillen tussen publiek en privaat onderwijs. Ik weet niet precies welke verschillen er zijn qua werkgever.

De regels zullen per provincie verschillen.

En je visumaanvraag zal uitgebreider moeten zijn maar ik denk wel dat het mogelijk is.

Ik neem aan dat daar ook de vakbond met de scepter zwaait. Dat wil zeggen: als er een vakbondslid komt die op jouw school les wil komen geven, dan moet jij een andere baan zoeken. Lid worden van de vakbond is niet zoals een abonnement op een tijdschrift aanvragen: je moet wachten tot er een plaats vrij is, geld betalen, selectie doorlopen, etc.