Werken in Australië op doorlopende reisverzekering

Ik vertrek over een maandje richting Australië om daar een maand of 3 langs de oostkust te gaan reizen. Misschien wat langer, hangt ervan af of mijn portemonnee dat trekt;) Begint de bodem in zicht te komen vertrek ik zsm richting ZO Azië om daar nog wat maandjes te reizen.

Ik heb in ieder geval een half jaar de tijd:)

Maar nou vroeg ik mij af hoe het zit qua reisverzekering.
Je hebt de duurdere ‘lang-op-reis’ verzekeringen (bijv. Globetrotter Allianz) of de goedkopere doorlopende verzekeringen.

Ben je met zo’n goedkopere doorlopende reisverzekering nou ook gewoon overal voor verzekerd?
Je mag er in principe niet mee werken, maar naar mijn weten ben je in Australië ook gewoon via je werkgever verzekerd of klopt dit niet?

Je vraag over het werken snap ik niet. Als je helemaal niet mag werken, denk je dan dat je via je werkgever verzekerd bent en dat een werkgever die in overtreding is door jou te laten werken, bij zijn verzekering iets kan claimen?

Ik heb een WHV, dus in Australië mag ik in principe gewoon werken.
Ik wil alleen wel verzekerd zijn voor een eventueel ongeval tijdens het werk.

Nou kan ik een dure Globetrotter reisverzekering afsluiten, deze verzekerd ook ongevallen tijdens het werk.
De goedkopere doorlopende reisverzekeringen keren (naar mijn weten) niks uit in geval van een ongeval op het werk. Maar ben je in Australië bij een baan niet gewoon standaard verzekerd bij je werkgever? Dan zou ik namelijk gewoon voor de goedkopere doorlopende reisverzekering kunnen gaan.

Hopelijk is het zo wat duidelijker.

Nu snap ik het. Omdat je het over 3 maanden (of iets meer) had, verwachtte ik niet dat je een WHV had. Dan kun je het welicht ook langer volhouden. Fijne reis en ik hoop dat er welicht nog een paar ervaringsdeskundigen hier reageren.

De ‘gewone’ doorlopende reisverzekering verzekert meestal niet meer dan 45 dagen per jaar en is dus voor jou jiet voldoende. Je werkgever kan meestal aanvullend uitkeren, wat betekent dat je zelf ook eenverzekering zult moeten afsluiten.

Bij bijv. Ohra en Unive mag je gewoon 6 maanden (of langer) op reis op een doorlopende reisverzekering.

Hier hetzelfde “probleem”. Dochter gaat op WHV een jaar backpacken en ondertussen wat werken, daarna nog een paar maanden naar Azie. Heb wel een doorlopende reisverzekering voor 365 dagen (Avero/Achmea), maar hoe zit het met ongevallen op het werk? Voor 18 mnd een werkverzekering/globetrotter is bijna 500 euro. Of kun je voor een jaar een werkverzekering en daarna via de reisverzekering? Of moet je dan eerst terug naar Nld, bewijs wanneer je reis is begonnen? Ticket van Australie naar Azie genoeg? Ik word gek van het zoeken. Iemand nog een tip? Is het werkelijk noodzakelijk zo’n verzekering voor een af en toe baantje, horeca, fruit plukken?

Volgens ziektekostenverzekering mag je niet langer dan 3 maanden achter elkaar bij eenzelfde werkgever werken. Was ze toch niet van plan. We hebben nu maar een verzekering bij OOM afgesloten. Kan tot 2 jaar en wat je niet verbruikt kun je premie terugkrijgen. Kosten nu ong. 12/13 euro per maand.