ik wil een reisverzekering afsluiten voor mijn reis naar australie o.b.v. een working holiday visum. Ik zit hierbij te denken aan de ABN lang in het buitenlandverzekering.
Maar nu lees ik hier en daar dat de meeste reisverzekeringen werken in het buitenland niet mee dekken? Is het niet zo dat als je een baantje hebt daar je via die werkgever verzekerd bent?
Kan iemand mij dit goed uitleggen? Ik wil namelijk niet onderverzekerd mijn reis beginnen.
ja ik heb ze gemaild maar nog geen reactie ontvangen:) ik heb ondertussen wel van mijn eigen ziektekostenverzekering hier in nederland begrepen dat als ik af en toe werk in Australie (korter dan 3 maanden), dat die mijn ziektekosten gewoon blijven verzekeren
Hier staat ook de nodige nuttige informatie, vooral over de wederzijdse overeenkomst tussen Australië en Nederland via Medicare. We hebben er veel ervaring mee opgedaan en het werkte altijd perfect.
hey tanya. ik heb een verzekering via australianbackpackers.nl afgesloten. ik ben hier voor een jaar op een werkvisum en ik ben met deze verzekering ook tijdens werkzaamheden gedekt. ik he mijn verzekering in nl op het hoogste eigen risico gezet zodat ik minder premie betaal dit jaar. ook heb ik al de 1e claim betaald gekregen (ben hier net 3 weken en zonnebril op sterkte slaapt bij de vissen :() en wert zonder problemen of papierwinkel een gedeelte uitbetaald (minus eigen risico). kan die mensen echt aanraden want altijd snel antwoord gehad en ook vriendelijke mensen. groetjes jeroen
Het klopt dat je werkgever eigenlijk een verzekering voor jou af moet sluiten tijdens werk, maar of dit ook altijd het geval is weet ik niet… Zorg in ieder geval dat je nog een aansprakelijkheidsverzekering in NL aanhoudt. Die van bijv Australian Backpackers dekt maar 50.000 euro aansprakelijkheid, wat echt niet veel is als je iemand invalide maakt. 2 miljoen is zeker aangeraden. Een aansprakelijkheidsverzekering kost maar n paar euro in de maand.
Let goed bij je verzekering op dat er geen regel is dat je maar max 180 aaneengesloten dagen (oid) in het buitenland mag zijn. Anders heb je een probleem als je langer blijft, dan is namelijk heel de periode in het buitenland ineens niet meer verzekerd.