Begin november vertrek ik naar Athene om daar een baantje te zoeken en een aantal maanden te gaan wonen en werken.
Gezien ik het feit dat ik helemaal niemand ken daar, vroeg ik me af… Zijn er hier misschien meer mensen die langere tijd in Athene hebben gewoond / gewerkt en ervaringen met me willen delen? Of zijn er misschien forumbezoekers die ook tussen november en april in Athene plannen te verblijven?
Hoi Miriam.
Ik zag je berichtje en ik vroeg me af hoe het gegaan is?
Ik ben namelijk zelf van plan om naar athene te verhuizen, maar ik ben nog steeds op zoek naar een baan. Heb je uiteindelijk iets gevonden en zo ja hoe dan?
alvast bedankt voor je reactie
Ik heb uiteindelijk zelf een baan gevonden via internet, gewoon gezocht via google en gelukkig iets betrouwbaars tegengekomen. Ik heb tijdens de eerste maand van mijn verblijf in een hotel gewerkt, maar ben daarna in een internationaal callcenter gaan werken. Ook dit tweede baantje heb ik via internet gevonden, ik had voor mijn vertrek al op die advertentie gereageerd.
De mogelijkheden om ter plekke werk te vinden vond ik erg tegenvallen. Ondanks het feit dat vrijwel iedereen in Athene Engels spreekt, kom je niet makkelijk aan de bak als je geen Grieks spreekt…
Mocht je meer informatie willen over wat dan ook, neem gerust contact op!
Bedankt voor je berichtje.
Ik ben nu al inderdaad flink aan het zoeken naar callcentra’s in Athene.
Hebben jullie daar niet toevallig mensen nodig? ha ha ha
Ik heb nu wel een aantal contacten die voor mij aan het kijken zijn maar het gaat helaas nog niet zo snel.
Over 3 weken ga ik weer naar Griekenland.
>>>
Dan ga ik maar eens de uitzendbureau’s langs.
Maar bedankt voor de tips.
Het callcenter waar ik werkte is Teleperformance: Contact
[ul]
[li]+30 210 94 90 500[/li][li]Thisseos 330 GR 176 75 Athens - Greece[/li][li][EMAIL=“info@teleperformance.gr”]info@teleperformance.gr[/li][/ul]Vond het wel afschuwelijk om daar te werken, geef ik eerlijk toe… Maar we zijn in Nederland dan ook gruwelijk verwend met ruime werkplekken en managers die (doen alsof ze) naar je luisteren :nod:
Wie weet hebben ze toch mogelijkheden voor je. Ik heb er wel veel leuke mensen leren kennen en dat is ook heel veel waard!
Super bedankt.
Ik heb gelijk meer info gevraag.
Zit je nog steeds in Griekenland of ben je terug in het koude kikkerlandje?
Ik heb in het verleden al in griekenland gewoond voor 3 maanden maar dat was niet interessant omdat ik idd geen fatsoenlijk werk kon vinden en voor een te laag salaris werkte en mijn huur niet kon betalen.
Gelukkig heb ik het nou al wat beter geregeld alleen wacht nog op een baan.
Hebben ze een contract opgestuurd?