Wonen en werken in Athene

hallo,
vanaf oktober 2006 ben ik opzoek naar woonruimte (voor 2 personen) en werk (horeca) in Athene. wie kan mij helpen?
of wie heeft er tips!!! (altijd handig)

groetjes nienke

Beste Nienke, als je al een aardig woordje grieks spreekt, heb je een voordeel. Kijk alle griekse kranten na voor jobs (ook voor woningen). Je kunt ook kijken op adecco.gr. Het zal niet makkelijk worden. De grieken zijn best vriendelijk, maar kom niet aan hun baantjes. Dan worden ze in één keer rascitisch zelfs. Ik heb zelf namelijk een poosje in Athene doorgebracht, maar ik moest noodgedwongen weer terug naar Nederland. Bereidt je goed voor! Kijk ook eens op www.mfa.nl/ath dat is de site van de Nederlandse ambassade daar. Staan wel een paar links op voor meer informatie.

dankjewel voor de info! ik heb het voordeel dat ik via het nederlands instituut in Athene op weg word geholpen en wellicht ga promoveren in de archeologie; gefinancierd door nl universiteiten. Maar daarnaast zou ik wel een bij baantje willen om mijn leventje daar op te bouwen. In ieder geval bedankt voor de reactie!!! Als je nog ander tips hebt? over het uitgaansleven of ander handige dingetjes; heel graag!!!

Hey Nienke,
Tis inderdaad moeilijk daar werk te vinden en griekse werkgevers zijn niet bepaald goed voor hun (niet-griekse) personeel.
Zelf heb ik in Athene/ Piraeus gewerkt in de Flying Pig Pubs, en dat is echt niet aan te raden! Mooie praatjes maar hij maakt nix waar van wat hij belooft…
Veel succes verder!!
Groetjes