Werken in Argentinie

Hola!!

Ik woon sinds 2 maanden in Pinamar en ben van plan in Argentinie te blijven met mijn Argentijnse man. Ik heb de laatste jaren veel gereist tussen Spanje en Argentinie en hebben nu besloten om hier vast te gaan wonen.

Ik zou graag tips willen over het vinden van een leuke baan hier in Argentinie eventueel in een Nederlands bedrijf voor wat meer financiele zekerheid en om mijn Nederlandse taal niet te verliezen haha.

Ook zou ik graag willen weten hoe het zit om al mijn bezittingen vanuit Spanje hierheen te verhuizen, koelkast, wasmachine, tv, etc. Electrisch apparatuur is hier namelijk erg duur.

Ik hoop jullie ervaringen te lezen!!

Saludos Montalto

Hoi Montalto,

bienvenida en Argentina! Spullen, waaronder electra en electronica zijn duurder hier dan in Europa, maar ik denk niet dat het gunstig is om dat soort grote, logge apparaten hier heen te slepen uit Europa. Mijn indruk is dat het beter is om dat soort spullen daar te verkopen, en hier opnieuw te kopen, nieuw of gebruikt, via o.a mercadolibre.com.ar Naast vervoer betaal je ook invoerrechten.
Waar willen jullie gaan wonen? In de grote stad bs as, of blijf je in Pinamar? Er zijn in bs as wel wat Nlse bedrijven, maar het is niet makkelijk om daar een baan te vinden. de uitzondering is call centre (technisch support o.a) 5ca.
via dit forum, che_holandeses yahoo group en de nieuwbrieven ven de wereldomroep, de nlse vereniging, kun je in contact blijven met NLers.
succes ermee,
groet uit Tigre,
stef

Hola Stef,

Bedankt voor je snelle reactie en de tips.

Ik blijf waarschijnlijk hier in Pinamar wonen want mijn man heeft een goeie baan dus dan word het nog moeilijker haha.
Gelukkig spreek ik de taal goed en moet het niet moeilijk zijn hier wat te vinden.

Nogmaals bedankt en misschien tot ziens in Tigre, ben ik helaas nog niet geweest en ben van plan snel te bezoeken!!

Saludos Yvonne