Werken en wonen in het buitenland

Hallo, mijn naam is Saskia en ik ben 26 jaar oud(of jong)

Ik ben op zoek naar Nederlandse mensen die in het buitenland wonen en misschien een baantje voor me hebben, ik ben op zoek naar iets voor een langere periode.

Groetjes saskia

Saskia, dit soort algemene oproepjes zijn veel te vaag. Ik denk dat je meer succes hebt als je een land of regio noemt, wat voor werk zoek je, welke opleiding/werkervaring heb je, enz.

Ja idd, het klinkt allemaal erg vaag. Welk land of regio maakt mij niet zo heel veel uit. Heb al een tijdje het idee om wat van de wereld te zien maar inverband met mijn werk en huisje is dat best wel moeilijk. Werk nu als bedrijfsleidster in een winkel. Een gok wagen om zo naar het buitenland te gaan vind ik maar niks, wil wel dat er wat zekerheid is.

Groetjes saskia

Hoi Saskia ik sta op het punt een beetje dezelfde stap te zetten. Alleen je zal bepaalde risico’s moeten durven nemen denk ik. Ik heb wel degelijk een regio kant waar ik heen wil, een plek waar ik me prettig voel. Dat is in eerste instantie spanje omdat ik daar ook heb gewoond en verder wil met de taal. Daarnaast ben ik echt geintrigeerd geraakt door marokko. Ik was daar een tijdje geleden voor twee weken maar in die twee weken ben ik ook gaan rondvragen naar ‘overlevingsmogelijkheden’ en kreeg al de nodige baantjes aangeboden. Kunnen simpele dingen zijn als vertaalwerk, foto’s maken voor websites van hotels bv.
Ik heb veel gezworven en mijn ervaring is dat zelfs in derde wereld landen er altijd een manier is om te overleven. Juist derde wereldlanden hebben een snabbeleconomie waar niemand echt werkeloos is. Denk dat je eerst moet richten op een regio, gewoon wat geld moet sparen voor de eerste maanden. Kijk of je je huis onder wilt verhuren of echt op wil zeggen en gaan. Ik zeg in ieder geval dit keer echt mijn huis op. Het plan is om een tijdje in spanje tegen kost en inwoning te werken. Lekker met een camper die kant op, dan heb ik altijd mijn eigen huis op wielen. Daarna zal ik verder trekken naar marokko en kijken wat ik tegen ga komen. Ik vertrouw er wel op dat dat goed komt. Ik weet dat ik meer wil met schrijven en fotografie. Inmiddels kom ik met die interesse ook wel de nodige mogelijkheden tegen. Als je een richting hebt en weet waar je interesses liggen kan je vervolgens overal uitkomen.

Hoi Saskia,

Heb je wel eens aan Zuid-Afrika gedacht? Het is ver weg, maar het land is prachtig en als je b.v. naar Kaapstad gaat zul je daar heel veel Europeanen tegen komen.

Jezelf vestigen in Z-A is echter niet heel makkelijk, je moet je goed voorbereiden, maar dat zou jou ook de zekerheid geven die je graag wilt.

Mocht je nieuwsgierig zijn kun je eens kijken op www.immigratie-zuid-afrika.nl

Veel succes!
Mart

worden jullie mijn nieuwe collega’s in marokko?

ik werk daar en heb zekerheid. contract basis in een metropole casablanca

komen jullie?

Lekker vaag spamberichtje weer. Lijkt wel een nul zes lijn…

Juist dat bedoel ik spam. Werken voor een spambedijf. Zo klonk het aandachtvragende berichtje me al in de oren ja. Wat ik al zei, even irritant als een nulzes lijn. Veel plezier met mensen lastig vallen met commerciele praatjes!

yep idd spam excuses.
succes met je zoek toch naar wat je zoekt.
ik werk er zelf en je vroeg naar een job in het buitenland.
vandaar mijn reactie. maar goed
nogmaals excuses.

Zijn callcenters dat niet altijd dirkpie? Met een beetje common sense heb je wel door dat hier een aantal mensen zit dat erg tevreden is over het werken in call centers en je het bijna aan willen smeren met nieuwsgierig makende commerciele praatjes alsof ze aan de telefoon zitten. Vreemd genoeg zijn ze allemaal razend enthousiast over hun baan. Ik heb zelf in de studententijd dat soort baantjes wel gehad bij gebrek aan beter. Je baas is commercieel ingesteld wat vaak al betekent dat je meer een soort loonslaaf bent, afval waar ze liever gebruik van maken; het nuttige eruit zuigen wat eruit te zuigen valt waarna je gewoon wordt gedumpt als het hen uitkomt. Je mag voor hen mensen misleiden; daar hebben ze hele scripts voor met psychologische analyses hoe je iemand op zijn of haar zwakste punten kan pakken en inpalmen. Mensen dingen aansmeren die ze helemaal niet nodig hebben. De vuile was doen dus. Nee mij niet gezien.
Ik ga juist reizen om me te ontdoen van al die dingen die ik niet nodig heb, laat staan dat ik anderen ze op mijn reis ga aan smeren.

lagavita, ikzelf heb nog nooit gewerkt bij een call center dus daar kan ik niets over zeggen wel vind ik het altijd heel vervelend dat ze je altijd opbellen en dan (steeds meer) een product door de strot proberen te duwen
mijn post was puur bedoeld als waarschuwing voor mensen die hier wilde gaan werken zoek zoveel mogenlijk info voor je er uberhaubt aan begint
dat je een loonslaaf bent is denk ik met alle werk en dat heeft niets te maken met een callcentre (daarom ben ik ook eigen baas)
het valt mij inderdaad ook op dat er hier meerdere postings zijn betreft werken bij z’n call center en bijna altijd met de zelfde verkopende passie (mischien zelfs wel de zelfde mens die er achter zit)
veel geluk met het achter laten van alle niet nodige dingen en een zeer prettige en mooie reis toe gewenst en dat je maar ver mag komen met het waarmaken van je mooie droom
geniet er van

groet dirk :chin:

thnx dat gaat wel lukken. Overigens heb ik niets tegen werken voor een baas en is dat ook niet wat ik bedoel met loonslaaf. Er zijn gewoon bepaalde bedrijven waarvoor ik ethisch gezien al niet aan de bak wil en die bijna standaard van mensen gebruik maken. Ik denk niet dat eigen baas zijn per definitie daar een eind aan maakt. Ben je eigen baas in de commerciele branche dan zal ik me net zo een loonslaaf voelen als werkend bij een callcenter. Wat ik meer met mijn bericht bedoelde is dat je met een beetje common sense al weet dat het reclame is, een soort verkooppraatje. Inderdaad wellicht is het dezelfde persoon wel maar daarover zou ik niet willen speculeren. Altijd belangrijk dat je goede research doet voor je op een aanbod in gaat en ook een stukje common sense gebruiken. Mijn advies voor de mensen hier blijft nog steeds: gewoon gaan, netwerken en zien waar je tegenaan loopt. Je komt zo vanzelf iets tegen aan werk. Zo werkt het in marokko in ieder geval vaak. Ik had binnen een week daar al verschillende leuke aanbiedingen.
Ik ga ook voor mezelf beginnen overigens maar dan op het creatieve vlak. Ik ben bezig met de uitgifte van een boek en ben zeker van plan hiermee verder aan de weg te timmeren evenals mijn fotografie wat ik nu soms freelance al erbij doe voor bands. Een mooie onafhankelijke manier om wat van de wereld te kunnen zien.

Mocht je informatie zoeken om te werken of solliciteren in Spanje, dan ben je bij deze geholpen!