U zou willen huwen met een Amerikaanse?
Je weet niet waaraan je begint.Als het na een tijd tot een scheiding komt,wat heel veel voorkomt met dames uit de US,betaal je u blauw aan onderhoudskosten wand die dames hebben één hekel,en dat is aan werken.
Een aanvraag voor deelname aan de green card lotetrij is slechts 1 jaar geldig,nadien moet je steeds opnieuw een aanvraag indienen.
het is niet zo,als je een aanvraag deed,je automatisch elk jaar deel neemd,je moet elk jaar opnieuw een deelname aanvraag indienen.
Ik heb het 6 jaar na elkaar gedaan en elk jaar opnieuw mijn deelname insturen.
Troost u,het kan jaaaaaaaren duren voordat je uitgeloot word,en je moet natuurlijk wat geluk hebben,het is en blijft een loterij.
Ik doe al 6 jaar mee,heb een rijbewijs CE voor zware truck en oplegger,en wacht nog steeds,denk er aan,dat je elk jaar opnieuw een deelname aanvraag moet indienen,als je niet uitgeloot werd, was je er niet bij.
Wees er ook op voorbereid dat je,als je uitgeloot word,een test moet doen op de ambassade.
Je moet goed Amerikaans-Engels kunnen spreken,schrijven en lezen.Daarbij de Amerikaanse geschiedenis wat kennen en medisch goedgekeurd worden(je mag niets mankeren aan je gezondheid),zelfs een zware ziekte uit het verleden kan roet in het eten gooien.
Voordat je dat wil bekomen,informeer je goed.
het is zeker niet evident dat je zomaar kan emigreren,tenzij je een green card hebt?
Derde wereldlanden,moslimlanden krijgen tegenwoordig voorrang,een blanke met geld op de bank word achteruit geschoven.
Als je naar de states gaat om te studeren,dan is het om te studeren.
Dat moet je doen met een studenten visum.
Zolang je dat doet krijg je niet automatisch een green card.
Je kan dez epas aanvragen als je bent afgestudeerd en dat kan dan nog jaren aanslepen voordat je die hebt.
Als toerist mag je er zeker geen werk zoeken of aanvaarden,dat is bij wet verboden.
mvg
Harley
lees op het forum eens de rubriek “mijn ervaring met immigratie” en je weet voldoende.
Immigreren doe je niet van de ene dag op de andere.
Wil je dat zo wel doen,zorg eerst voor een green card via de green card lotterij,als je die hebt en je geraakt door de test’s,dan kan je met een gerust hart vertrekken.
Ik zit zo eens dit topic te lezen en maak de conclussie dat Amerika niet op de komst van ‘jullie’ zit te wachten. Ze maken het je onmogelijk en tegelijkertijd maken ze je het wel lekker door er een loterij aan te koppelen en je de mogelijkheid te geven 2 jaar te blijven. Waarna je waarschijnlijk een leven opgebouwd hebt en het moeilijk vindt om weer te wennen aan je oude cultuur.
Als ik dat zo lees dan zou ik denken, voor mij hoeft het niet meer! Als ik niet welkom ben…
Slechte sociale voorzieningen, discriminatie van niet-amerikanen, veel risico’s…
Wat maakt het dat jullie dan toch alles op alles zetten om daar te gaan wonen?
Kan je dan niet beter een land zoeken binnen de EU wat je bevalt. Geen poespas, bijna net zo makkelijk als binnen Nederland verhuizen en een aantal landen maakt het zelf aantrekkelijker voor (startende) ondernemers. Natuurlijk qua cultuur een wereld van verschil maar als je als hoofd reden hebt het lekkere weer…
Hallo,
Ik heb Harley zijn post gelezen over zijn bezoek aan een immigration lawyer in Orlando.
Toch moet ik enkele kanttekeningen plaatsen bij optie no. 5:
OPTIE 5
Je kan met een Amerikaanse vrouw trouwen,of voor de dames hier, met een Amerikaanse man. Je moet in dat geval 7 jaar samen blijven tegen wil en dank,en,er moet minstens 1 kind uit uw huwelijk geboren worden als bewijs dat je echt trouwde uit liefde voor elkaar.Na die 7 jaar kan je scheiden.Als man met een Amerikaanse vrouw is er wel een extra risico verboden.Als je scheid betaal je zo wie zo onderhoudsgeld voor de vrouw en kind en dat loopt zeer hoog op in Amerika. Als de Amerikanen man/vrouw smerig spel spelen en verklaren dat het u alleen tedoen was voor een verblijfsvergunning vast te krijgen,word u de Green Card onmiddelijk ontnomen en word je gedeporteerd,en dan moet je niet meer denken om binnen te geraken in Amerika,ook niet als toerist.
Mijn kinderen zijn allemaal getrouwd met een Amerikaan. Zelf heb ik 7 jaar in Florida gewoond. Ten 1e klopt het niet dat je 7 jaar getrouwd moet blijven, onzin dat er minstens 1 kind uit het huwelijk geboren moet zijn als bewijs van echte liefde. Wat als 1 van de 2 onvruchtbaar is??? Mijn zoon is getrouwd met een Amerikaanse en heeft middels een fiance visa een verblijf gekregen voor 3 maanden. Is in die periode getrouwd en heeft een voorlopige groene kaart aangevraagd. Na 2 jaar gehuwd te zijn krijgt hij een definitieve groene kaart. Die kan je niet meer ontnomen worden. Punt. Tenzij je je criminele activiteiten gaat bezighouden, maar die moeten dan wel ernstig zijn. Dus al zou je scheiden na je definitieve groene kaart te hebben, dan kan je die gewoon behouden. Totaal 4 jaar na je huwelijksdag kan je het Amerikaanse staatsburgerschap aanvragen. Er zijn er zat die na 4.5 jaar gewoon Amerikaan zijn geworden. Ga maar op alle forums kijken en blogs die hierover geschreven worden dat er zat mensen zijn die gescheiden zijn en nog steeds daar wonen. Mijn oudste zoon gaat volgende maand trouwen en gaat daarna direct in de US army. Doordat hij dat gaat doen krijgt hij het Amerikaans staatsburgerschap binnen een jaar nadat hij met zijn training begonnen is.
Wel moet ik toegeven dat na 9/11 het een stuk moeilijker is in de US te geraken. Mijn kinderen hebben zo een 5-7 maanden moeten wachten eer zij hun visum kregen en naar de US konden.
Maar…waar een wil is is een weg. Als je dit heel graag wil, zou ik alles op alles zetten om mijn doel te bereiken. In Amerika is niet alles veel duurder dan in Nederland of Belgie. Daar kennen ze geen wegenbelasting, de benzine is er spotgoedkoop. Uit eten gaan is onderhand goedkoper dan dat je zelf gaat staan koken enz. De gezondheidszorg is niet echt geweldig. Je kan je daar ook verzekeren. Aangezien het in Nederland ook een stuk duurder is geworden zit er niet verschil in de prijzen. Tandarts is wel duur maar dan kan je ook een soort kortingsverzekering voor nemen en dan valt het ook wel mee.
Al met al hebben wij 7 jaar in het paradijs gewoont. Volgende week ga ik Nederland voorgoed verlaten…joepie!!! Ik kan niet wachten.
Dag Eloy
Overschot van gelijk heb je.Zelfs toen wij als touristen naar Daytona gingen voor de Bike Week aldaar,werden we al min of meer gediscrimineerd op de luchthaven in Orlando simpelweg omdat we Harley kleding droegen,en dat komt nb van hen.
Wie die droom koestert om naar daar te gaan om te leven en te werken komt meermaals bedrogen uit.(85%)
Die green card lotterij is pas het topje van de ijsberg.Als je uitgeloot bent moet je nog een aantal testen ondergaan,zoals het Amerikaans-Engels kunnen spreken,dat op zijn minst,maar tevens ook kunnen lezen én schrijven.Als je dat door komt stellen ze u vragen over Amerika,zoals,“hoeveel senatoren de senaat telt”,wie denkt daar nu aan?
En dan nog gezwegen van het medisch onderzoek die je moet ondergaan,je mag niets mankeren of geen zware ziekte gehad hebben in de voorbije jaren.
Toen wij bij die advocaat zaten vertelde die ons vlakaf dat derdewereldlanden meer kans maakten omdat Amerika op die manier wil bewijzen dat zij “sukkelaars” een tweede kans willen geven op een beter leven,maar spijtig genoeg zijn het wel diezelfde sukkelaars die er bommen leggen en vliegtuigen in torens boren.
Wij als welstellende europeanen maken geen kans.
Wand het is algemeen geweten dat Nederlanders en Belgen door Amerikanen aanzien worden voor “welstellend en rijk” door onze Euro-munt.
Tegewoordig als je géén green card hebt mag je t’ vergeten om er aan de bak te komen,het is ontzettend moeilijk,en sedert 9/11 is het doodeenvoudig het sap van de kool niet meer waard,wel als tourist om er op reis te gaan,maar zeker niet meer om er een nieuw leven op te bouwen.
Wand ze beginnen het te snappen,als een nederlandse of belgische vrouw huwt met een amerikaan of als dat een nederlandse man of belg is,weten ze ook wel dat het meer om de groene kaart te doen is en dat na verloop van tijd wel eens gans de familie zou overkomen.
Ik had nogthans heel veel hoop er ooit te kunnen leven,maar na 6 jaar te hebben deel genomen aan de green card lottery en zeker na mijn gesprek met die advokaat,wel,voor mij mogen ze dat land hebben.
Al wie nu met die wens zit en droomt van een nieuw leven in de USA zeg ik,veel geluk,maar hoop er niet teveel op,en als er iets voorvalt zal u de eerste zijn die geviseerd word door de amerikanen,ze nomene ons daar nu al,“euro trash”(europees afval) en ik denk dat dat wel genoeg zegt?
Dan nog gezwegen over de dure levensstandaard,denk maar eens aan al de verzekeringen die je moet nemen,ze mogen veel geld verdienen maar tegelijk hebben ze zelfs niet evenveel dan wat u en ik verdien wand 65% van hun verdienste gaat naar die verzekeringen,dan nog gezwegen over de andere kosten,huishuur en vaste kosten.
Kijk maar eens goed naar de Amerikanen als ze een nieuwe wagen willen kopen, moeten ze jaren sparen ondanks hun kolosaal hoog inkomen.
En de dag van vandaag zit het land in een diepe depressie,er is geen werk genoeg voor hun eigen volk laat staan dat ze aan europeanen werk zouden geven.
Ik heb afstand genomen van het feit naar daar te immigreren,wand wij europeanen zijn nu tenopzichte van de amerikanen,stinkend rijk.
Dan zal dat veranderd zijn,maar ik weet heel goed wat die advokaat mij vertelde,hij zei klaar en duidelijk,7 jaar samen en er moet 1 kind geboren worden uit het huwelijk.
Het verheugd me dat uw familie geluk heeft daarin.
Ik wens u het aller,allerbeste toe.
Hopelijk moet u naderhand geen gelijk geven.
Veel geluk.
Bye the way,uw zoon gaat bij de US Army?
Daarover ga ik niet zeggen wat ik denk,maar wens hem heel veel geluk toe,hij zal het in Afghanistan wel kunnen gebruiken.
mvg
Harley
Hoi Harley e.a.,
Ik kan wel merken dat je het helemaal gehad hebt met de US! Nu weet ik totaal niet hoe het zit met al die regeltjes, maar feit blijft dat ze je het niet makkelijk maken om daar te wonen.
Maar wat ik nu juist wil weten is wat al deze negativiteiten en moeilijkheden nietig doen, als je eenmaal in de US woont?? Wat krijg je er voor terug?
Kijk ik heb vrijwel niets met Amerika, dus alle negatieve zaken gaan voor mij dubbel tellen. Misschien dat ik het daarom niet begrijp. Alhoewel ik wel hoop en denk dat er aan dit soort zaken verandering komt met de komst van Obama. Als dat het geval is zou ik er graag nog eens op vakantie gaan voor haar mooie landschappen.
Ik wil ook graag emigreren maar dat wil ik omdat ik hier de ruimte (natuur) mis, een mooi vrijstaand huis wil kunnen kopen voor een normale prijs (ook als ik alleen blijf) en ik een cultuur en maatschappij zoek die vrijwel het zelfde te bieden heeft als de Nederlanse maar waar de mensen iets socialer/vriendelijker zijn ingesteld. En het liefst een cultuur waar de kerk geen centrale rol speeld in het dagelijks leven (alleen daarom is de US al niks voor mij). Duitsland maakt voor mij de grootste kans op dit moment.
“Harley”
U weet totaal niets van Amerika af. U bent er een keertje op vakantie geweest en denkt alles over Amerika te weten. U geeft nu op Amerika af omdat U niet “gewonnen” heeft met de “green card” lottery.U bent een gefrustreerd persoon omdat u niet de toegang tot Amerika heeft verkregen. U verkoopt klinklare onzin! Ik heb er 7 jaar gewoond en kan een beetje meepraten hierover. U weet niet eens wat het leven allemaal in Amerika kost. Europeanen zijn absoluut niet rijk ten opzichte van Amerikanen. U kent niet eens de taal: Bye the way!
Hoe weet u dat 85% van de mensen bedrogen uit komen die naar Amerika gaan! U doet net of Amerikanen “arm” zijn. Laat ik u wel vertellen dat je daar nog de ruimte hebt. In Nederland heb je een huisje op 100 a 125 m2. Daar begint het grondstuk van het goedkoopste huis met 1000 m2. Daar heb je nog de ruimte! Onder de 100.000 euro koop je daar een villa met een zwembad. Die gezondheidskeuring stelt helemaal niets
voor. Die hebben mijn kinderen ook gehad. Waarom zou het om de groene kaart te doen zijn als een belg of een nederlanders met een amerikaan zou trouwen! Wat een onzin. Als je nu zou stellen dat iemand uit een derdewereld land dat zou doen kan ik het mij voorstellen. U spreekt uzelf tegen. Aan de ene kant doet u voorkomen dat men in Europa meer welgesteld zou zijn dan in Amerika. Waarom zouden we dan naar Amerika gaan voor een groene kaart om er dan op achteruit te gaan? Dit slaat werkelijk nergens op!
Aangezien mijn kinderen opgegroeid zijn in Amerika hebben ze meer binding met Amerika dan met Nederland. Vandaar dat mijn zoon het leger in wil gaan. Zo makkelijk is het trouwens niet om een hele familie naar de US over te laten komen. Alleen familie 1e lijn: dat zijn ouders of kinderen, geen broers of zusters, dat duurt wel 10 jaar. Daarbij moet men eerst genaturaliseerd worden tot Amerikaan eer men de ouders/kinderen over kan laten komen. Dus u bent weer niet goed geinformeerd. Of heeft het allemaal waarschijnlijk niet goed begrepen wat die advokaat u verteld heeft.
Maar blijf maar lekker in dit godvergeten land zitten! Maar neem niet aan dat het in Europa allemaal zo makkelijk is. Daar zal je ook moeten werken om je geld te verdienen. Dat moet je overal in de wereld. Maar daar heb je nog de kans wat te bereiken. Hier heb je dat niet meer en wordt je geleefd. Net of het hier in Europa allemaal zo leuk is. Nou maak je borst maar nat het gaat hier nog veel onplezieriger worden! Ik heb bewondering voor mensen die het doorzettingsvermogen hebben om iets op te bouwen in het buitenland. Maar niet voor mensen die tussen neus en lippen door eens bij een advokaat hebben geinformeerd een paar jaartjes met de green card lottery meedoen en het dan maar opgeven en dan gelijk maar met modder te gooien naar Amerika.
Droom maar lekker verder.Hopelijk heb je geluk.Als 100.000€ voor u niets is ben je één van die rijkerds die met hun poen vluchten. Ik werk al van mijn 14de,kan u hetzelfde zeggen? Ga gerust naar Amerika,mij interesseerd het zeker geen zak meer. Ik hoop dat u met geen hangende pootjes terug moet keren uit ellende of omdat ze u daar buiten gezwierd hebben. Als je geen deftig antwoord kunt geven of op feiten wijzen zoals andere mensen doen,dan kan je oprotten.
Sorry hoor! Maar ik schat jouw IQ ook niet zo hoog in! Werken vanaf je 14e, is dus alleen maar lagere school Dan heb je dus voor niks meegespeeld met de “Green card lottery”. Je moet tenminste High School niveau hebben om uberhaupt in aanmerking te komen. Ik hoef niet te dromen, ik heb toegang tot de US!
Zo! ik ben nieuwschierig naar de beweegredenen waarom mensen naar de US willen en ik beland in een online ruzie!
Ik denk dat jullie het allebij eens zijn dat het lastig is om in Amerika te komen?! Ik denk dat jullie beide iets voorzichtiger kunnen omgaan met verwijten te maken en stellig te zijn over wat je denkt te weten. Jullie zijn beide waarschijnlijk geen kenners van de wet en deze zal ook o.a. ivm 9/11 ook constant veranderen.
Kijk 1 van de redenen waarom ikzelf wil emigreren is de inkomens (‘welstands’) verschillen die o.a. in Nederland zo sterk worden benadrukt. (wat jullie hier naar mijn mening ook doen)
‘Arm en rijk’ gaat niet samen. De timmerman zal bijv. vrijwel nooit met de manager van de bank bevriend zijn. Ik sta hier helemaal tussen in, ik ben relatief hoog geschoold maar ik heb net zoveel respect voor iemand die vanaf zijn 14de aan het werk is omdat hij of zij liever praktisch bezig is als iemand die jaren naar school gaat om iets te leren waar veel kennis voor nodig is. Zolang je beide maar doet waar je interesse ligt!
Maar het blijft toch gewoon krom dat je op basis van je inkomen/opleiding wel of niet wordt toegelaten tot het land?? Je kunt beide net zoveel bijdragen aan een land alleen op een heel andere manier… In de jaren dat iemand studeert (wat een overheid veel geld kost) heeft een vrachtwagenchauffeur heel wat werk geleverd en zonder hem zit iedereen zonder zijn spullen. En na iemands studie kan diegene iets terug geven aan deze persoon waar hij zelf de kennis niet voor heeft.
In geen enkel land is het perfect en het hangt af van waar jezelf waarde aan hecht of je het beter vindt in een ander land, toch?
Ikzelf denk dat het goed is dat Amerika eisen steld aan de mensen die er graag willen wonen, dat zou Nederland ook wat meer moeten doen! Maar de eisen die Amerika steld totaal absurd zijn! Waarom zijn die eisen gebaseerd op je vermogen en je gezondheid, snap ik niet! Ik denk dat het veel belangrijker is dat iemand goed intergreerd. Iemand kan nog zo gezond en rijk zijn maar als hij of zij geisoleerd met mede landgenoten leeft heeft geen enkel land daar wat aan.
Ook snap ik wel dat Amerika streng moet zijn omdat vele ‘the American dream’ hebben, maar hoe ze dat nu doen…
Ik heb met niemand ruzie alleen ben ik een ervaring rijker door er 7 jaar gewoond te hebben, voor en na 9/11. Dus ik weet er meer van dan iemand die daar eens een keertje op vakantie is geweest. Trouwens om als buitenlander in Nederland te komen is nog moeilijker. Hier zijn de inkomenseisen nog hoger. In Amerika als je niet aan het minimum voldoet kan er nog altijd iemand borg staan. In Nederland is dat absouluut niet mogelijk. MIjn zoon studeerde aan de universiteit in Maastricht en daarom kon zijn verloofde uit Amerika niet overkomen omdat hij volgens de wet niet genoeg verdiende, je moet ook nog een contract laten zien van een werkgever die tenminste nog 1 jaar geldig is. Nu zeg je dat je zelf een vrij hoge opleiding hebt, ik snap niet dat je het vreemd vindt dat men eisen stelt in Amerika of iemand wel gezond is. Daar zitten ze echt niet te wachten op iemand die de maatschappij op kosten zal jagen. Integratie is absoluut niet verkeerd, ik bedoel het zou wel handig zijn als je in een vreemd land gaat wonen dat je dan iets over deze samenleving weet en ook iets van de geschiedenis van een land en hoe de regering in mekaar steekt. De Amerikanen zijn trouwens veel socialer en vriendelijker dan de Nederlander. Ze zijn echt in andere mensen geinteresseerd. Ga maar ergens op een bankje zitten, mensen beginnen vaak een gesprek en zijn erg vriendelijk. Ga maar ergens wonen als vreemde, de buren komen gelijk langs om kennis te maken en brengen zelf gebakken koekjes mee. Moet je hier zien, de meeste mensen leven hier langs elkaar heen en zijn totaal niet in andere mensen geinteresseerd.
Annemarie, ik sluit me bij je mening aan. Ik benijd je dat je al kunt vertrekken.
Ik ook wil dolgraag in Florida gaan wonen met mijn gezin. Ik ben druk bezig mijn verpleegkundig diploma erkend te krijgen. Ik heb een baan aanbod in Tampa. Als alles gaat zoals het moet gaan, vraagt het ziekenhuis in Tampa mijn GreenCard aan zodra ik het staatsexamen voor Registered Nurse heb kunnen afnemen. Maar dat hangt af van de diploma erkenning…
Mag ik je vragen; wat is jouw bron van inkomsten in de US en waar ga je wonen?
Vr. groet,
Frederique
hoi,
Mijn inkomsten zijn altijd in de onroerend goed sector geweest. Makelaar in Florida, investeren en opknappen van onroerend goed. precies aan de andere kant van Tampa gewoond, aan oostkust. niet ver van Daytona Beach. Wij woonden dichtbij Cape Canaveral. We konden de shuttle launches vanuit onze tuin zien. Het was zelfs zo dat wij zo dichtbij zaten dat onze garagedeuren trilden als de shuttle vertrok. Mijn zoon woont daar nu nog. Mijn andere zoon en schoondochter wonen vlakbij Sarasota (onder Tampa). Ook ga ik een gedeelte van het jaar in Cancun wonen, dus het wordt heen en weer pendelen tussen Mexico en Florida.