Emigreren naar Miami ?

Hallo

Ik heb best al veel tegen slagen gehad en wil graag ver weg van de ellende etc.
Ik heb amerika altijd bewonderd om al die mogelijkheden en cultuur en de natuur.
Miami spreekt me heel erg aan en palm beach ook.

wie is dit ook van plan? of woont er in miami of palm beach?? voeg me dan even toe op msn of stuur een mailtje. richard15_jonkers@hotmail.com

Emigreren naar the USA gaat helaas niet zomaar, ik ken jouw situatie natuurlijk niet… maar je moet
1familie ((met dna te bewijzen)) daar hebben,liefst 1e lijn, vader of moeder anders kan het wel 10 jaar of meer duren of:
2
een werkgever die je vanuit NL daar heen stuurt of een werkgever in the USA die je visa kan/wil aanvragen een sponsor dus(( maar ook hier een hoop haken en ogen)).Of:
3* een amerikaanse vriendin spoedige echtgenote hebben,of:
4* een E2 visa, dus een bedrijf kopen in Amerika, is niet altijd makkelijk, vooral met de huidige economie
5* au-pair is ook nog een mogelijkheid (tot 29 jaar)
6*via de DV loterij en dat is wat het zegt te zijn een loterij
1 advies hier: inschrijven kan gratis, meestal in okt tot dec via de .gov site LEt OP er zijn bedrijven die hier een slaatje uit willen slaan meestal eindige die sites met .org ze doen je geloven dat je het hele jaar kan inschrijven ((kan dus echt niet))en kosten onnodig geld

En dan moet je je realiseren dat ook al win via de DV of op welke manier dan ook je visa/of greencard kost natuurlijk geld
zover ik nu weet via de loterij komt een greencard op zo’n €1000,- pp
Kijk eens op http://travel.state.gov/visa/immigra…ypes_1322.html

Voor de rest als je zover bent, het waar wil je wonen/werken is natuurlijk heel persoonlijk.
elke staat heeft wel andere dingen, regels,kosten en tax.
maar als je weet welke staat je wel trekt/ligt kan je hier ook meer info vinden http://www.city-data.com/

Heb je al een nagekeken wat het gaat kosten om een huis te kopen in bijv. Miami? is erg duur. zelf met de huidige financiele markt. ook zijn is de onroerend goed belasting niet mis. kan oplopen tot zomaar, $ 4000 per jaar, huis verzekeren $ 2000 (vooral in hurricane gebied) als je een appartement koopt heb je ook hoa fees dus dat loopt van $ 200 per maand tot wel $ 600 per maand
Hoe wil je dat met de ziektekostenverzekering gaan doen?

In de US heb je ook een auto nodig. Openbaar vervoer, vooral in Florida is erg slecht. Autohuur is ook duur. Ik denk dat je op een bezoekersvisa ook geen rijbewijs kan halen. Daarbij is autoverzekering erg duur. (vooral als je geen “history” daar hebt) Dus je zal de premie gaan betalen van een teenager en dat komt toch ongeveer op zo’n $ 200-$ 300 per maand.

Nogmaals, het is heel moeilijk om in de US te verblijven, het langste dat mogelijk is is een bezoekersvisa, tot max. 6 maanden. (hoge uitzondering 1 jaar)
(enige tekst is overgecopieerd van een andere post)

Heb zelf 7 jaar daar gewoond en heb een eigen bedrijf gehad en was ook nog makelaar. Na 9/11 is het allemaal een stuk moeilijker geworden.

Hey Richard, ik ga zo dadelijk een antwoord geven op je vraag eerst even alle mensen die onzin vertellen op hun vingers tikken!
Ik krijg namelijk echt sch**t van mensen die zeggen dat het erg moeilijk is om naar Amerika te gaan! Het is niet moeilijk maar je moet geduld hebben ik ben net 17 geworden ik bij de gemeente geweest om eens te vragen hoe en wat… en het enige wat je moet hebben zijn allerlei formulieren inverband gezondheid, diploma, crimineelstrafblad enz… normaal als je gewoon naar de gemeente gaat en je vraagt hiernaar helpen ze je wel uit ermee.
Want ik droom er al jaren van om naar Miami/Miami Beach te gaan maar dat kunnen men ouders momenteel gewoon niet betalen… en ik als adolescent kan veel werken nu zonder belast te worden… en ben volop aan werken en sparen want ik wil tegen 20 of vroeger als het lukt naar daar trekken en blijven! Dus Richard enige tip die ik geef is zorg dat je van alles je formulieren hebt kan je op vragen welke nodig zijn en spaar op voorhand ( eigen keus ) maar is altijd handig denk ik alsje daar komt dat je bijvoorbeeld 2 maanden ofzoiets even toekomt zodat je kunt verkennen en contacten leggen. Grtjs Nico :dag::dag::dag:
ps. Ik ben van belgie ik weet niet hoe het in Nederland precies zit… zal ongeveer hetzelfde zijn

Ik ben bang dat ik het hardgrondig met je **oneens **ben en eens met Annemarie, nog ff los van je minder nette taalgebruik.

Wat jij aan procedures en formulieren opvraagt bij de gemeente is allemaal prima ter ondersteuning van vestigen in de USA indien je een werkvisum of green card gaat krijgen. Maar ‘zomaar’ op de bonnefooi langer dan 6 maanden per jaar in de USA verblijven, of er mogen werken - no way jose! Genoeg NL en BE vrienden die hierop klem liepen. Dus spaar vooral door, red het 6 maanden met je spaargeld daar, maar vervolgens moet je onherroepelijk het land uit ter vermijding van visa-overstaying en mag de komende 6 maanden niet terugkomen. En in die 6 maanden mag je niet werken :frowning:

Maar voel je vrij iets meer vlees op de botten te geven waarom jij denkt er wél door heen te kunnen komen en ook nog eens anderen er in te adviseren, natuurlijk zonder wetten te breken :biggrin:

Hoor 't graag,

<Erik>