Ik ben Debbie en ben 29 jaar oud. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. Sinds vorig jaar heb ik mijn Canadese burgerschap en ben bezig met de aanvraag voor Family Sponsorship, om vervolgens te emigreren naar Canada. Wij hopen in September 2014 richting Canada te gaan.
Op dit moment ben ik op zoek naar Nederlandse / Canadese bedrijven die iemand kunnen gebruiken.
Mijn man rijdt momenteel internationaal en heeft hiervoor een eigen bedrijf gehad ( Montage en Onderhoud ). Hij wilt in Canada iets met zijn handen doen i.p.v. rijden.
Zelf maakt het mij niet zoveel uit wat voor werk ik kan gaan doen.
Hopelijk kan iemand ons helpen aan werk of misschien weet iemand, iemand die nog mensen kan gebruiken in hun / een bedrijf.
In BC weet ik veel Nederlands Canadese bedrijven! Vooral in bouw en staal. In AB ook en in Ontario weet ik ook een bedrijf, dat is een stroopwafel fabriek Markus heet het! Zit ook in Waddixveen en Gouda.
Voor de rest kan het vrij lastig zijn, vooral als nieuwkomer en wanneer je geen Canadese diploma’s hebt, maar dat ligt er maar net aan in welke richting je werk zoekt. Volgens mij neemt Tim Hortons namelijk bijna iedereen wel aan
Ja en greenhouses ook, ook die staal bedrijven ze zeggen als je het echt wilt kun je het, je Moët wel alles aan willen pakken zeiden, zo zijn er al een aantal flink weten te klimmen in hun carrière, als je maar aanpakt. Het is trouwens een hele community allemaal nl Canadees en ken ze allemaal goed.
Hallo Daniela, omtrent die stroopwafelfabriek weet je ook of ze daar mensen nodig hebben ?
En het maakt mij echt niet uit wat voor werk ik moet gaan doen. ik weet dat je onderaan een ladder moet beginnen maar ook dat maakt mij niet uit. Al is het hamburgers bakken bij de burger king … als ik en mijn man maar kunnen werken … bedankt in ieder geval voor jullie reactie … ook jij blacky … groeten Zweisy
Hoi,
Ik ben Edwin en wil graag in canada gaan wonen bij mijn vriendin die daar woont.
Maar ja dan zoek ik ook werk natuurlijk.
Misschien iemand ideeen voor de omgeving van montreal?
Mooiste zou zijn dat ik min bedrijfje daar verder kan ontwikkelen in het Dj in club’s en dergelijke.
Mocht je ideeen hebben ja dan hoor ik ze graag van je.
Beste Debbie,
Ik heb een tijd geleden je quote gelezen omdat ik naar mogelijkheden van immigratie en dergelijke aan het kijken was. vandaar dat jouw onderwerp mij interesseert…
En is het gelukt al werk gevonden in Canada:)?
Zo ja …Was het moeilijk?
Wat voor bedrijven zijn dat die Nederlands Canadese bedrijven? Kun je daar als Nederlander solliciteren om daar een jaar ofzo te gaan werken? Ik werk in de Nederlandse bouw maar door de crisis is het bijna onmogelijk om aan werk te komen in Nederland. Misschien is werken in een ander land een goed alternatief.
Bouw, staal en tuinbedrijven. Je kunt er solliciteren maar je moet wel een visum hebben of een gewoon visum aanvragen maar dan moet je wel eerst een LMO hebben.
Ook ik zou graag vanuit nederland naar canada willen, ik ben veelzijdig en ik wil onderaan beginnen, geen probleem.
Ik heb nog geen vergunning maar ik wil eerst graag werk vinden, iemand tips?
Groet Linda
Die community, wil je daar eens rondvragen? Ik ben 39 jaar en zoek eerst iets tijdelijks. Bijv au pair kan ook. Ik ben sportief en kan goed met kinderen omgaan, maar kan ook huishoudelijke klusjes doen.
Hallo ik ben pascal uit groningen nederland en wil ook graag emigreren naar alberta canada en zoek een baan in de bouw ik werk zelf al 23 jaar in de bouw als metselaar tegelzetter en timmerman en zag dat jij bedrijven in de bouw kende zou jij mij wat informatie kunnen geven. Gr. Pascal