Hallo,
Ik ben al een aantal weken/maanden het internet aan het afspeuren naar ervaringen van meiden of jongens die als reisleider in turkije hebben gewerkt maar ik kan hier helaas niks over vinden! Heeft een van jullie als reisleider gewerkt?
- wat verdien je ongeveer
- word je inwoning geregeld zoja mag er iemand blijven logeren?
- word je vaak 's nachts gebeld?
Groetjes,
Richella!
Hoi,
Ik ben sinds 2 weken weer in Nederland na 6 maanden in Turkije gewerkt te hebben als reisleiding.
Om even je vragen te beantwoorden:
- Je inkomen kan per reisorganisatie verschillen, maar bij de meeste reisorganisaties is je basis salaris niet veel. Maar hoe meer je verkoopt, hoe meer je verdient. Ook hierbij zijn bij elke reisorganisatie weer andere regels.
- Ja een woning wordt in de meeste gevallen geregeld en betekend in de meeste gevallen ook dat je met iemand samen woont. Het is vaak tegen de regels in om iemand hier te laten slapen.
- Het kan zijn dat je 's nachts gebeld wordt door gasten als je de noodtelefoon hebt. Afhankelijk van hoeveel collega’s je hebt, zul je de noodtelefoon eens in de zoveel weken hebben. Sommige reisorganisaties werken trouwens niet met een noodtelefoon, maar kunnen gasten je gewoon op je persoonlijke nummer 's nachts ook bereiken. Maar ook dit is onderdeel van het werk als reisleiding, altijd voor je gasten klaar staan.