Werken Als Hostess In Griekenland

Ik hoor tegenstijdige berichten over dit werk en hoop dat iemand wat meer kan vertellen:
Wat zijn de werktijden en verdiensten.
Hoe ruim en prive is het onderdak?
Bij welke organisaties is het prettig of juist niet-prettig werken.
Wordt het werk snel saai?
Zijn er sites/discussiegroepen waar ik in contact kan komen met hostessen?

Bij voorbaat dank!
Vianne

Hoi, ik heb vorig jaar stage gelopen als hostess. Het werk is op zich heel leuk, je ziet veel en je leert kei veel ook over jezelf. Onthoudt goed, je bent en blijft altijd de hostess, ook als je zelf uit eten bent of op het strand bent. De meeste mensen spreken je vaak aan en weten niet dat je daarvoor al meerdere gasten hebt gesproken.
Je krijgt vaak klachten, als je ze kan oplossen geeft dit echt een kick maar aan het einde van het seizoen had ik er wel genoeg van.
Je huisvesting wordt door de reisorganisatie geregeld, vaak een appartment voor jezelf, niks mis mee. Maar verwacht geen luxe suite. De normen in het buitenland liggen toch anders.Sommige regelen ook je eten maar als je ergens vaak komt en zegt dat je hostess bent, krijg je flinke kortingen! Ik vond het in ieder geval de beste tijd van m’n leven! Op je vrije dag en uurtjes kan je toch lekker naar het strand! Je bent 24uur per dag bereikbaar maar ik ben maar 3x gestoord snachts dus het viel kei mee.
De aankomst-dagen en info-dagen zijn wel lang en vermoeiend maar de bezoeken is wel relaxed, beetje praten met de mensen en af en toe een klacht. Ik zou zoeken naar een bekende organisatie die bij de reisburo’s aangeboden wordt, dan ben je zekerder van goede regelingen. Salaris rond de 800/900,- excl. commissies van excursies en autohuur endat kan flink oplopen! Maar ga wel snel solliciteren want de meeste organisaties zijn al bezig met selecties!

Veel succes met je keuze, ik raadt het in ieder geval iedereen aan om een keer te doen! Geen betere combinatie van in het buitenland zijn en geld verdienen!